Klusmama's (en kluspapa's) SOS !!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 9 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Hi allen,

    Ik wil binnenkort mijn trap gaan renoveren, helemaal van de begane grond tot aan de 2e verdieping. Het is een enorm lelijke met tappijt beklede trap op het moment, hij begint als een dichte trap met halve draai en va. de 1e verdieping is hij open. Heel standaard. Ik zal foto's toevoegen.
    Ik wil graag een hele moderne minimalistische zwarte trap. De muren wit, de treden helemaal zwart, ook stoortborden.

    Nu is mijn vraag.
    Ik wil dit allemaal zo goedkoop mogelijk doen zonder de treden alleen te moeten verfen. Ik wil ze dus met een goedkoop materiaal bekleden. Ik heb geen zin om naar de Gamma te gaan en duur materiaal aangepraat te krijgen. Dat is uit eindelijk ook waar die mensen voor zijn, ze willen geld verdienen. Logisch.
    Welk materiaal gebruik ik? Ga ik toch voor PVC of, zoals ik denk, lekker goedkoop en duurzaam voor linoleum?

    Graag advies!!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Je trap bekleden met pvc is niet perse goedkoop. Wel duurzaam. Mijn ouders hebben 2 trappen laten bekleden en waren € 4.000,- kwijt. Of je je trap met linoleum kunt bekleden durf ik niet te zeggen. Moet goed vastgeplakt worden en linoleum is volgens mij niet heel makkelijk te buigen op kleine oppervlaktes. Enige goedkope manier die ik kan bedenken is verven maar dat wil je niet lees ik.

    Ik zou wel even langs een gamma, karwei oid gaan. Zij kunnen je tenslotte wel advies geven wat het beste op een trap gebruikt kan worden. Kopen kan je uiteindelijk ergens anders doen, via internet oid.
     
    Chai vindt dit leuk.
  3. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Wij hebben hier ook naar gekeken en wij gaan waarschijnlijk het pvc in de kamer doorleggen op de trap. Dat laten we dan doen voor 109 euro per tree. Stootborden verven we zelf wit, dat vind ik mooier. Anders was het 119 per tree. Trap naar zolder verven we zelf en dan halve maantjes erop
     
  4. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Jezusmina ik vond 50 per tree al veel... haha. Ik ben gewoon zelf heel erg handig inclusief hele familie vandaar dat ik het goedkoopste alternatief zoek..
     
  5. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik ben toch gewoon bang dat ze linoleum afraden omdat ze dat bijvoorbeeld niet hebben liggen, en dat ik dan goedkoper uit zou zijn. Dan zullen ze vast heel veel opnoemen waarom dat niet handig is buiten dat ze het niet hebben maarja de slager zal nooit vis aanraden toch?
     
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Dan zou ik naar 2 of 3 verschillende zaken gaan, aanhoren wat ze adviseren en met jezelf de afspraak maken op een andere dag pas (evt) te kopen. Dan heb je t ff kunnen laten bezinken en heb je niet t gevoel ergens in gestonken te zijn.
     
    Chai vindt dit leuk.
  7. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ook een goed idee! Bedankt en jij succes met de laatste loodjes <3
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Heb je al gekeken wat er onder het tapijt zit qua lijm?
    Hier van die ouderwetse bruine kitlijm..:cry::cry::cry:
    Heb er de moed niet voor om die zooi aan te pakken dus moet ik het toch met mijn überlelijke tapijt doen :mad:
    Weet iemand toevallig of je er gewoon wat overheen kunt doen?
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze trap opnieuw laten bekleden, maar alle lijm moest eraf, anders hecht de nieuwe lijmlaag namelijk niet....
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Was er al bang voor. Als ik Google afstruin kan ik dus gesmeer met afbijtmiddel,cola,krabbers en branders tegemoet zien... Laat maar even zitten...:oops:
     
  11. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik zou het echt wel even proberen met cola enzo... kijk even naar filmpjes op youtube. Ons huis komt uit de jaren 90 en er is niks veranderd dus ik vrees ook voor het ergste...
     
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou een nieuwe trap doen:roflmao:
     
    Chai, RachelleNM en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben alle opties geprobeerd maar niets heeft geholpen. Uiteindelijk.... krabben..krabben...krabben... bijna een week lang...
     
  14. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik zou ook naar de bouwmarkten gaan voor advies. Ik heb zelf twee jaar bij de gamma gewerkt en bij ons werd echt alleen advies gegeven en niks aangesmeerd ofzo. Weet niet hoe dat op andere locaties is. Zij hebben er echt wel verstand van, dus ik zou je even goed laten adviseren.
    Je hoeft niet te kopen wat zij adviseren, maar heb je in ieder geval wel advies gewonnen.
     
  15. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Chai vindt dit leuk.
  16. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oeff lastig hoor!

    Ik heb helemaal zelf onze trap gerenoveerd. In onze vorige woning hadden wij heb eerst alleen geschilderd, dit was a: glad, en 2: beschadigde echt mega snel.

    Onze huidige trap heb ik opgeknapt met beits, wel een pokke werk maar ben er zo blij mee! Moest echt zo kaal mogelijk natuurlijk. Totaal niet glad en zie nog geen zichtbare slijtage. En dat heb je ook in zwart.

    Volgens mij niet de stijl die je zoekt, maar dan heb je idee hoe dat oogt.
    IMG_6180.jpg
     
    Chai, Soullady, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Had ik ook al gezien maar lijkt me zo’n gore plakbende worden wat lekker doorsijpelt de kelder in...

    @Kramertje :eek:
    :eek::eek::eek::eek:

    Oké, wanneer gaat groene ruwe halfversleten trapvloerbedekking weer helemaal in de mode komen?? :|
     
  18. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Hier 2 knaloranje trappen bekleed met tapijt gehad. Mijn man heeft eerst alle bekleding eraf getrokken. Dit was een halve dag werk. Eerst gepoogd net een brander en krabber. Onbegonnen werk. Vervolgens van Alabastine een speciale pot afbijter gehaald op advies van gamma. Dag erna mee gestart, je smeert de trap in en dit moet inwerken voor een uur of 2 uit Mn hoofd. Erna ging 80% er al goed met de krabber vanaf. Dag erna nogmaals herhaald en na ongeveer 3 dagen hadden we dus 2 prachtige vrijwel gladde trappen. Uiteraard nog extra geschuurd etc maar lijmvrij heeft ons zon 2-3 dagen geduurd. Viel uiteindelijk alles mee.
     
    Chai en Theezeefje vinden dit leuk.
  19. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Oké,klinkt al beter..;) bedankt!
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  20. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Dit zat er overigens ook al erg lang op. De lijm was volledig bruin geworden, en echt muurvast. Maar... het is gelukt!
     

Deel Deze Pagina