Kaartje showen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door anak2, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi hoi,

Kunnen jullie eens naar mijn kaartje kijken.. hij verloopt heel anders dan mijn vorige temp maanden. Afgezien van het feit dat ik veel vroeger mijn eisprong heb gehad.. normaal tussen dag 14-16 en 1 x dag 18 deze maand ineens op dag 12. (Is met echo vastgesteld)

Ik heb volgens mij geen gele lichaamsdip gehad. En mijn temp ging heel langzaam onhoog en nu ineens vanmorgen schiet die omhoog. Zal wel niks betekenen maar ik vroeg me af of de gele lichaamsdip echt moet komen.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Nee de gele lichaamsdip hoeft niet altijd aanwezig te zijn. ;)

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Oh fijn ! Dank je wel voor je antwoord RoGiJuli. Ben altijd blij met je antwoorden 😊

4. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Mijn kaartje ziet er deze maand heel amders uit dan de voorgaande maanden.. is dit goed teken of zegt het gewoon helemaal niks

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Zegt niks helaas ;)

6. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Oh jammer. Nou we wachten maar weer af 😉

7. JB27

JB27 Actief lid

15 apr 2017
    177
    264
    63
    NULL
    NULL
    Hoi dames, hoe plaats je een foto (ben nieuw hier).
    Ik zou ook graag mijn tempkaartje willen delen :)

8. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi jb27

Als je beneden op de knop meer opties klinkt zie je boven in de balk een paperclip daar kan je foto oploaden en dan gewoon sluiten en bericht versturen

9. JB27

JB27 Actief lid

15 apr 2017
    177
    264
    63
    NULL
    NULL
    Gelukt! Dankjewel

Ik vind mijn temp erg langzaam stijgen! Of maakt dit niets uit?

Bijgevoegde bestanden:

10. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik heb het deze maand ook. Na de sprong gaat die normaal gelijk naar de 37. Maar nu stijgt die langzaam. Heel anders dan voorgaande maanden. Maar zoals RoGiJuli zegt hoeft het niks te betekenen en kan het alle kanten nog op 😔 We wachten maar af.

Volgens heet dat van jou een slow rise. Heb ik dat goed RoGiJuli ?

11. JB27

JB27 Actief lid

15 apr 2017
    177
    264
    63
    NULL
    NULL
    Oh ja nu zie ik het, had je onderste kaartje gezien.
    Dit is voor mij de eerste maand temperaturen, ik doe normaal ovulatietesten! Ik vond t fijn om een keer te doen, vroeg me af wanneer me ei springt na een positieve test. Veel mensen vinden het obsessief maar ik vind het eigenlijk heel leuk en interessant om te doen en het geeft me veel meer rust .. of klinkt dit gek?

12. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nou Anak er zit wel verschil tussen jouw kaartje en dat van JB want jouw temperatuur zit wel meteen boven de coverline.

Maar als ik het kaartje van JB bekijk, zegt de app ovulatie op CD29. Maar de temperaturen van de drie dagen daarna zijn niet hoger dan temperaturen voor eisprong. Ik denk dus dat de app het verkeerd heeft JB en je eisprong pas op CD32 is geweest, mits je temperatuur de komende dagen hoog blijft.... temperatuur je wel iedere dag rectaal, zelfde tijd en voor het opstaan?

Maar zoals Anak al zegt is RoGi de echte expert dus ben ook wel benieuwd wat zij er van vindt :D.

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Oh en helemaal niet gek dat temperaturen je rust geeft! Had ik ook.

14. JB27

JB27 Actief lid

15 apr 2017
    177
    264
    63
    NULL
    NULL
    Hoi manaola!

Ik had de dag ervoor een positieve test! En 3 dagen daarvoor vruchtbaar slijm. Heb zelf me ovulatie toegevoegd. Ik meet iedere ochtend rectaal om 7:30 lig soms al wel eventjes wakker en sims niet. Owja en vanaf de dag van eisprong hele zere tepels. Dus ik was er eigenlijk wel heel zeker van :( als t toch cd32 is, is het deze maand weer een verlore kans :(

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Jb27, gezien je tempkaart denk ik ook dag 31-32 je eisprong pas.

Ik wil je wel adviseren om elke dag op dezelfde tijd te tempen direct nadat je wakker wordt. Dus niet om 7 uur wakker worden, dan een half uur blijven liggen en dan pas tempen.
    Ik denk dat dat bij jou veel invloed heeft want je gemiddelde basaal is behoorlijk hoog (36.8).
    Dat betekent dat hij naar de 37.1 moet om ban een eisprong te spreken.

Ps een posi ovu geeft geen garantie tot het daadwerkelijk springen van het ei.
    Soms krijg je alleen een lh piek en volgt er geen eisprong maar komt ie pas veel later (en krijg je dus weer een nieuwe lh piek).

Hoe lang waren al je vorige cycli??

16. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83

Je hebt gelijk dat is ook zo. Wat vind je van mijn kaartje manaola ?

17. JB27

JB27 Actief lid

15 apr 2017
    177
    264
    63
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor t meekijken!
    Ik heb iedere maand precies dezelfde klachten op de dag van positieve ovulatietest, ik word precies 14 dagen later ongesteld. Dus ervanuit gaan dat ik weer 14 dagen na me positieve ovulatie test ongesteld ga worden betekend dit dat mijn LF maar 11 dagen is, is dit niet erg krap? Ik ga voortaan gelijk tempen als ik wakker word :) mijn temperatuur is trouwens in de avond veel lager dan in de ochtend: 36,20 ik heb toevallig paar keer in de avond gemeten omdat ik ziek was en wilde weten of ik koorts had! Hoort dit niet hoger te zijn juist?

18. JB27

JB27 Actief lid

15 apr 2017
    177
    264
    63
    NULL
    NULL
    Ow Anak, dit is eigenlijk jouw topic? En nu stel ik allemaal vragen :p weet nog niet goed hoe het werkt hier.. sorry

19. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Geen probleem hoor. Wordt er hier tenminste ook eens gekletst 😂
    Volgens mijn fertiliteitsarts moet deze minimaal 10 dagen zijn. Dus 11 dagen is goed hoor.

Ik heb lf van 12 dagen

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Je meet echt rectaal/via de billen?

Hij hoort in de avond namelijk hoger te liggen dan in de ochtend voor het opstaan/direct na ontwaken.
    Enige wanneer het omgedraaid kan zijn is door oraal/oksel meten.

Deel Deze Pagina