Om van zijn cola light verslaving af te raken, wilt mijn man andere dingen gaan drinken. Ik heb al cristal clear en Spa&fruit aangesleept, maar hij ging de etiketjes lezen dat hier meer suiker in zat dan cola? ( heb me er niet in verdiept, dus zou het niet weten) Nu wil ik ijsthee green voor hem meenemen. Maar wat raden jullie nog meer aan, buiten water en thee?
Tja of het gezond is weet ik niet, maar ik gebruik nu bolero. Bolero Suikervrije limonade is heerlijk handig en betaalbaar - Bolero Limonade Winkel Zijn zakjes poeder die je oplost in water, soort ranja wordt het dan. Je hebt 'm ook in cola smaak. Ik mis cola light inmiddels niet echt meer.
Ik drink sinds kort, om van m'n cola Zero, verslaving af te komen water met munt en limoen die ik standaard in een kan in de koelkast doe. Ik kwam op het idee door de munt thee van La Place haha. Die is heerlijk en de koude variant leek me toen ook lekker. Je kan trouwens ook zelf ice tea maken met groene thee en limoen. Ik denk dat dat ook heel gezond is
Je kan ook zelf ice tea maken. Dat is niet zo moeilijk en eigenlijk veel lekkerder. *zie net dat die tip al was gegeven.
Je man heeft gelijk dat er meer suiker in spa en fruit en crystal clear zit dan in cola LIGHT, daar zit namelijk geen grammetje suiker in, wel veel troep en zoetstoffen. Het enige met minder kcal dan cola light is water. Maar zowel crystal clear als spa en fruit zijn natuurlijk minder schadelijk voor je gezondheid dan cola.
Kokoswater-en melk, amandelmelk. Groene thee varianten. Verse groentensappen/smoothies. Ook verse vruchtensappen/smoothies. En water natuurlijk, eventueel met verse citroen/limoen/munt. Dit is wat wij vnl. drinken, frisdranken hebben we niet in huis. Drink buiten de deur af en toe een cola'tje en de kinderen bvb een chocomel of fristi.
Scheelt echt niet zoveel hoor... Cola heeft een erg slechte naam, maar de slechte stoffen die er inzitten, zitten in de gemiddelde frisdrank net zo goed. Als je gezond drinken wilt, dan zit je simpelweg bij thee of water. Een kopje koffie of twee per dag is overigens ook niets mis mee, als je het puur drinkt dan wel te verstaan.