temperatuur daling en toch zwanger

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Mirannn, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,
    Zijn er mensen die in hun tweede deel van hun cyclus te maken hadden met een constante temperatuurdaling en toch zwanger zijn? Ik ben nu voor de tweede maand mijn temperatuur aan het meten en dit is wederom lager dan de eerste twee weken van mijn cyclus. Enige idee waar dit op kan wijzen?
    Bedankt alvast

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Mirannn,
    Hou je je temp bij in ff? Heb je misschien een kaartje, dat kijkt vaak wat makkelijker!
    En wat noem je een temperatuurdaling? Als hij op het laatst daalt, dan is het vaak een teken dat je ongesteld gaat worden. Hij moet na je nod hoog blijven als je zwanger bent.
    Dus als je een kaartje hebt, graag!

Groetjes Mosa

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Eén keer is genoeg :oops:

4. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Mosa,
    Bedankt voor je reactie. Ik moet nog uitzoeken hoe het met zo'n kaartje werkt. Maar mijn cyclus duurt zo'n 3-31 dagen. Zie schema hieronder.
    dag 1: 36,50
    dag 2: 36,54
    dag 3:36,52
    dag 4: 36,54
    dag 5: 36,64
    dag 6: 36,50
    dag 7: 36,44
    dag 8 36,30
    dag 9: 36,30
    dag 10: 36,25
    dag 11: 36,21
    dag 12: 36,21
    dag 13: 36,30
    dag 14: 36,41
    dag 15: 36,38
    dag 16: 36,31
    dag 17: 37,0 (had toch ook LH piek op ovulatie test, kreeg s'avonds buikgriep)
    dag 18: 36,89 (buikgriep)
    dag 19: 35,95 (griep)
    dag 20: 35,98 (griep)
    dag21: 36,12
    dag 22: 36,35
    dag 23: 36,31
    dag 24: 36,12
    dag 25: 36,25
    dag 26: 36,35
    dag 27: 36,12 (= VANDAAG)
    Ik ben dus wel ziek geweest, met name die twee dagen buikgriep was wel heftig. Ik verwacht dat ik tussen de 3-4 dagen ongesteld ga worden.
    Kon het vanochtend namelijk niet laten en heb al een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief. Deze uitslag ondersteund die gekke temperaturen, die volgens mij er ook op wijzen dat ik geen eisprong heb gehad (?).
    Ik weet dat ik er veel te veel op gefixeerd ben en dat ik het wat meer los moet laten. Maar weten en doen.... dat is even wat anders. :D
    In de eerste helft van mijn cyclus ben ik altijd 'vol vertrouwen' dat ik zwanger raak op het juiste moment voor mij, maar in de tweede helft van mijn cyclus denk ik daar heel anders over 'dan wil ik het NU' en kan ik niet wachten tot het moment daar is dat ik een zwangerschapstest kan doen. Grrr.. ;)

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als je je ei hebt gehad, zou je temp hoger zijn geweest afgelopen dagen.
    Dus denk....

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Mirannn,

Zo is het al een stuk duidelijker!
    Maar ik kan hier eigenlijk ook geen eisprong uit halen. Ook na je buikgriep daalde hij weer naar het 'normale' niveau.
    Hoelang ben je al bezig? En heb je regelmatige cyclussen?

Groetjes Mosa

Pientje88 vindt dit leuk.
  7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi Mirann,

Ik denk ook dat de hoge temps middenin je cyclus werden verhoogd door je buikgriep. Het zou ook best kunnen dat je ovulatietesten daardoor positief is uitgevallen. En verder kan ik geen eisprong uit je cyclus halen. Dus of je eisprong moet nog komen en je hebt een lange cyclus (Cyclus kan ook van slag zijn door buikgriep), of je krijgt deze cyclus geen eisprong, wat natuurlijk wel een beetje vervelend is. Als je vaker cycli hebt met tempcurves waaruit geen eisprong valt te halen zou ik even naar de ha gaan om verduidelijking. Een heel enkele keer komt het voor dat je wel een eisprong hebt maar dat dat niet uit je curve is te halen. Misschien dat je in een volgende ronde meer duidleijkheid krijgt door en ovulatietesten en temperatuur bij te houden.
    Succes/sterkte in elk geval!

Groetjes, Afrola

8. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,
    Zoals uit eerdere berichten blijkt had ik een bijzonder lage temperatuur in de tweede helft van mijn cyclus. Het leek erop dat ik geen eisprong heb gehad en al helemaal niet zwanger zou zijn. Daarnaast was ik grieperig in mijn vruchtbare week, dus minimaal bezig geweest...
    Echter ik werd maar niet ongesteld en ongesteld... Test na test bleek het negatief te zijn. Ondertussen had ik wel dermate lichte klachten dat ik de test eigenlijk niet geloofde. Ik schipperde in onzekerheid. Had al een dag of 5 niet getest. Gisteren heb ik echter weer getest en toen gaf de test, nadat ik 2,5 week overtijd was, een positief streepje aan: zwanger dus! Weliswaar een licht streepje, maar een streepje is een streepje. Dat is wel een heel bijzonder en bizar moment. Mijn temperatuur is overigens nog steeds net boven de 36 graden in de ochtend. Vreemd he.
    Maar goed, ik voel me in zevende hemel en ben dolblij. Wilde dit toch melden, er zijn uitzonderingen op de regel. Ik ga genieten en wens iedereen ook dit gevoel toe
    Veel liefs

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi Mirann,

Uitzonderingen op regels zijn er om de regels te bevestigen ;)

Maar ontzettend fijn dat je zwanger bent, GEFELICITEERD. Geniet ervan!

Je hoeft je lichaam niet altijd te begrijpen als het maar werkt :)

10. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Gefeliciteerd...
    Nou hopen dat het ook voor mij geldt

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Mirann,

Wat een goed bericht! Gefeliciteerd!!! Wat leuk voor je! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

Groetjes Mosa

12. Gefeliciteerd!

Ik zie trouwens wel een eisprong op dag 16 ! of zie ik dat niet goed?
    Temperatuur is tussen dag 16 en 17 0,7 graden omhoog gegaan!
    de lage temp. na je eisprong komt dus waarschijnlijk door je griepje?!

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirannn,
    Van harte gefeliciteerd!
    Geniet ervan!

14. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie leuke reacties. Ik ga volgende week maandag voor het eerst naar de verloskundige. Heel spannend. Ik zie het vol vertrouwen tegemoet. Ik ga haar dan ook vragen na die vreemde lage temperaturen van mij en zal mijn temp.kaart meenemen.
    Maar goed, zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    ik hoop dat anderen binnenkort ook goed nieuws krijgen. Ik duim! Liefs, Mirannn

15. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Dit geeft mij hoop! Ik vind nooit een ei in mijn temperatuur.

Gefeliciteerd trouwens haha :D geniet ervan!

16. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Gefeliciteerd mirann, heel leuk voor je :)

zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

17. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    :( Jeempie... ben sinds vanmiddag ernstig van mijn roze/lichte blauwe wolk afgekelderd... Ik was sinds gisteravond aan het bloeden. Gelukkig kon ik vandaag al bij de verloskundige terecht en toen bleek dat ik zwanger was geweest, maar dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op een miskraam :(
    Wat een intens verdriet bracht dat te weeg! Maar ik kan het ook wel weer watrelativeren: ik kan zwanger worden en schijnbaar was het niet goed, dus doet mijn lichaam 'zijn werk goed' door het af te stoten. Nou ja, zal komende paar dagen af en toe nog wel een traantje laten... en mijn lichaam voelt zich ook nog niet optimaal. Maar komt goed, daar heb ik alle vertrouwen in. Vreemd om te ervaren dat het verdriet er is, naast een stukje aanvaarding. Nou ja, ik wilde het even delen
    Liefs van een teleurgesteld meisje

18. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ow lieverd wat erg voor je.
    Kan hier weinig over zeggen waardoor je je beter zal voelen....hopelijk ga je je snel wat beterder voelen. sterkte in de aankomende tijd

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Mirann,
    Wat vind ik dit heel ontzettend verevelend voor je zeg.
    Sterkte!

20. Niet meer actief

Mirannn,

Sterkte met het grote verlies van je kleine wondertje. :cry: :cry:

Het is wel heel goed van je hoe je relativeerd.

Succes met de volgende ronde. :) :)

Deel Deze Pagina