heey meiden. ik heb een grote en dringende vraag wat me rechten zijn. 1 nov 2009 hebben we een contract ondertekend voor een particuliere woning. in de contract staat dat we hier onbepaalde tijd in konden wonen. en de opzeggen moet een maand van te voren gedaan worden. daarna zouden we onze sleutel geld terug krijgen wat een maand bedrag is van de woning. de huur voor deze woning bedraag 550 per maand. krijg ik vandaag een brief van me buren de verhuurders. met grote letters. onderwerp huurverhoging. bij aangaan van de huurovereenkomst per 1 nov 2009 is mondeling afgesproken om,voor de periode van een jaar (klopt niet wat in het contract staat onbepaalde tijd) de huur van 600 euro per maand met 550 te verlagen. omdat jullie een nieuwe keuken erin hebben gebouwd ( ja klopt omdat hij beschimmelt was en alle kast deurtjes lagen eraf! gelukkig hebben we er foto,s van!!) maar dat staat niet in een contract. wij willen de huur van 650 euro niet gaan betalen!! ik kan het niet eens zal ik het daar ophouden, want de rest van de vaste lasten komen er ook bij!!!! ook om de reden dat de aanbouw rot is en op instorten staat en dat is onze voordeur. (lekker veilig) de buurvrouw loop zonder pardon me huis binnen terwijl ik net uit de doucht kwam.(en ander momenten) loop te zeiken dat me dochter eens de mond moet houden met dat gehuil.(belachelijk gewoon) 2 groten lekkage,s onder huis wat hun niet willen verhelpen!! zoo zijn er meer dingen en echt veeeel meer. ben ik verplicht om de huur te verhogen?? nee toch?? ik sta echt te koken wat kunnen mensen je kapot van binnen maken! als er typ fouten is staat sorry., ben niet 100% bij op dit moment
Ik zou even contact opnemen met de huurcommissie als ik jou was, deze kunnen je precies je rechten en plichten vertellen. Indien nodig komen ze langs om de situatie ter plekke te bekijken Huurcommissie
ze mogen maar een bepaald percentage verhogen. Maar 100 euro omhoog is veel te veel. En je buurman mag echt niet zomaar je huis binnen komen! Ik zou het slot vervangen en aangifte doen van huisvredebreuk!
maar het kan toch niet zo maar worden verhoogt als het in een contract met dikke letter staat maand kosten 550 per maand :S?
nee kan ook niet, zal het dus ook niet betalen en het de huurcommissie laten uitzoeken, op hun site kun je zelf ook een inschattig maken van de huurprijs
jammer dat nu niets te bereiken is kan ik even me verhaal doen bij hun met advies en wat me rechten zijn! natuurlijk hoop ik stiekem iemand te treffen die er verstand van heeft
Kijk eens of er een indexeringsclausule in het huurcontract staat. Huurcommissie - een onafhankelijke organisatie die zich bezighoudt met geschillen tussen huurder en verhuurder over onderhoud, huurprijs en servicekosten van huurwoningen. 0800 - 4887243 Huurcommissie Op die website staat ook een makkelijke check over wat je maximaal zou mogen betalen voor die woning. Trouwens, een stijging van ruim 18% is volgens mij echt niet toegestaan.
dingen na gevraagd een kennis. wij hoeven niet met de huur verhoging mee te gaan. de punten waarom niet : 1.is mondeling afgesproken en niet schriftelijk. 2.een maand van te voren melden dat de huur omhoog gaat niet paar dagen ervoor of andere mededelingen. 3.aantal punten in het contract zijn niet verholpen. wij gaan een schriftelijke brief terug terug schrijven met iemand die verstand van heeft doet me toch een beetje goed
Dat is heel goed! Overigens is een mondelinge afspraak ook bindend, maar die is moeilijker te bewijzen. Die andere twee punten zijn wel heel sterk. Is ook goed om iemand mee te laten schrijven die er verstand van heeft. Succes!
Overigens zegt de duur voor onbepaalde tijd niets over het al dan niet verhogen van de huur met een bepaald percentage. Dat staat los van elkaar lijkt me.
ben ik blij dat iemand ons er mee helpt we weten dat we nu in onze rechten staan dus kan nu een beetje lachen
ze mogen idd de huur verhogen. Daar kan je niks aan doen. Ook niet als je voor onbepaalde tijd huurt. Als dit niet in je contract staat vraag ik mij af waar je huurt want dan is het allemaal wel heeeeeeel onprofecioneel. Verder is het bedrag wat ze verhogen wel veel te veel. De overige punten die je aangeeft staan buiten de huursverhoging die hun wettelijk door mogen voeren. Dit zal geen reden zijn om de huursverhoging niet te betalen. Dit zijn wel redenen om juridische stappen te kunnen ondernemen. Dat zou ik dan ook zeker doen. Zowiezo neit die 650 per maand gaan betalen maar hun wijzen op het maximale percentage dat ze jaarlijks boven de huur op mogen doen. Ze zullen dan de huurprijs aanpassen omdat ze weten dat ze niet gerechtigd zijn om zoveel te verhogen.
@pino doet er niet toe waar ik huur. ik heb het uit laten zoeken door iemand die er mee werk. en hij zegt dat ik alle rechten heb.