Loetje, wat erg. Al 5 jaar keihard vechten en dan nog te horen krijgen dat het voorbij is..... Heel veel sterkte meid, voor je hele familie
Mijn vriend was jarig op de dag dat ik in het ziekenhuis lag, om de 'bevalling' van ons kindje op te wekken. Een dag eerder kregen we te horen dat ze was overleden. Wij zaten toen al twee weken in een periode van onzekerheid, angst en verdriet, want we werden al voorbereid op een slechte afloop. Toch waren er mensen die een kaart stuurde voor zijn verjaardag met de tekst: maak er een leuke dag van. En dit waren mensen die ons heel dichtbij stonden. Je kan je voorstellen wat ik dacht toen ik uit het ziekenhuis kwam en die kaarten las. Ik vond dat niet zo handig. Ik moet er wel bij zeggen dat die kaarten al op de post waren, voordat ze wisten dat ons kindje was overleden. Maar gezien die twee weken van onzekerheid ervoor had ik nog niet zo'n kaart gestuurd.
Lieve meid, hartstikke lief en attent van je dat je een kaartje wilt sturen om even wat licht te brengen in een moeilijke/donkere periode. Dat is iets waar maar weinig mensen de moeite voor nemen, weet ik helaas uit eigen ervaring. Vaak houdt angst hen tegen of het gevoel toch niet te weten wat ze erop moeten schrijven. Ik zou als ik jou was niet te lang wachten met het opsturen van het kaartje. Van uitstel komt uiteindelijk afstel en een kaartje in moeilijke tijden kan zo ontzettend veel deugd doen. Gewoon dat er iemand is die aan je denkt. Dat er iemand om je geeft. Dat er iemand met je meeleeft. Wat voor jezelf waarschijnlijk goed werkt en voor degenen die je kaartje ontvangen ook erg steunend en fijn is, is dat je gewoon opschrijft wat je voelt/denkt, namelijk: dat je niet goed weet wat je moet schrijven, omdat er eigenlijk geen woorden zijn die kunnen uitdrukken wat je voelt. Maar dat het je intentie is hen even een fijn moment te bezorgen door te laten weten dat er mensen zijn die op afstand met hen meeleven, aan hen denken. En dat je hen heel veel sterkte wenst en in gedachten bij hen bent. OPSTUREN dat kaartje meid! Niet meer mee wachten. Het zou zonde zijn wanneer het door jou met zorg uitgekozen lichtpuntje hen niet meer op tijd bereikt. liefs, Chipske
En een digiknuffel voor Loetje, meid wat ongelofelijk triest! Heel veel sterkte voor jou en je familie. @ Roeltje, Fairy11, Beep, mensen kunnen met alle oprechte bedoelingen, zonder dit te weten, zo ongelofelijk kwetsend zijn. Ik weet uit ervaring hoe KLOTE dit kan zijn (zou er boeken over kunnen schrijven ). Tegenwoordig houd ik me maar vast aan de gedachte dat ze gewoon niet beter weten/kunnen, maar op hun manier wel hun best proberen te doen. En dat maakt het vaak toch net wat makkelijker te verteren allemaal.
dat je niet goed weet wat je moet schrijven, omdat er eigenlijk geen woorden zijn die kunnen uitdrukken wat je voelt. Maar dat het je intentie is hen even een fijn moment te bezorgen door te laten weten dat er mensen zijn die op afstand met hen meeleven, aan hen denken. En dat je hen heel veel sterkte wenst en in gedachten bij hen bent. Chipske, prachtig geschreven!
Precies, dat is afschuwelijk. Dat kun je trouwens ook nog schrijven: dat je niet goed weet wat je moet zeggen, maar dat je met ze meeleeft.
sorry meiden dat ik niet meer reageerde; zat net ff dit topic te zoeken met de zoekfunctie aangezien ik hem helemaal niet meer kon vinden via gebruiksinstellingen...(?) loetke ; heel veel sterkte .... iedereen hartstikke bedankt voor de hulp... kaartje is verstuurd...
@romy; ow wat erg zeg een vroeggeboorte met slechte afloop, en dan ook nog eens als je echt zwaar &&^^%!!! voelt en thuis komt zulke kaarten op de deurmat aantreft ik zie aan je banner dat je weer zwanger bent; gaat alles goed!
Zeker sturen (ok dat heb je inmiddels al gedaan )....toen mijn vader begin dit jaar ernstig ziek was en daarna ook overleden is, hebben we zoveel steun gehad aan al die kaarten...Het hoeven helemaal geen hele teksten te zijn maar te weten dat mensen met je meeleven doet al heel veel. We hebben uit die periode ik geloof wel 300 kaarten, het is ongelooflijk hoeveel mensen je dan ineens blijkt te kennen maar het geeft heel veel steun.