Wij zijn in juni naar Spanje geweest en hebben gebruik gemaakt van een huurauto. Met deze auto hebben wij een snelheids boete gekregen. De boete hebben we inmiddels binnen en wil deze nu betalen maar wij weten niet hoe. Er staat een site in de brief vermeld maar dan moet je een Spaans sofinummer hebben, die hebben we niet. Op de site van de ANWB staat een uitleg, we volgen alle stappen maar hier word het documentnummer niet herkend. We zijn bij de ANWB geweest en die weten het ook niet verder, de ING bank snapte helemaal niks van de brief en weet ook niet hoe we het over kunnen maken. Gebeld met de auto verhuurder maar die waren er nu niet. En het CJIB is voor Nederlandse en Duitse boetes.... Gebeld met het Spaanse nummer in de brief maar krijg een bandje en vervolgens word de verbinding verbroken. Kortom wij willen wel betalen maar hoe???? Heeft iemand dit ook meegemaakt? En misschien tips voor ons? Heb heel internet afgezocht maar kom er niet uit.
Nee geen banknummer, wel een nummer en ik denk dat dat het beschikkingsnummer is. Die moeten we ook invullen als we de stappen van de ANWB volgen maar deze word niet geaccepteerd. Je moet geloof ik een IBAN nummer hebben want dan kun je het overboeken. Maar de bank gaf aan dat die niet in de brief stond
Wij hadden er eentje uit Oostenrijk en daar stond netjes rekeningnummer en IBAN nummer in. Je kan alleen maar bellen, als je niet alle info hebt.
Ik zal het morgen nog eens proberen. We kregen toen een brief van de verhuurder met administratie kosten. Heb toen contact met ze gehad omdat we niet wisten waar dat voor was. Ze zei dat het kosten waren voor de boete en dat de officiële boete nog kwam. Maar dat ze daar verder ook niks van af weten, dus ik hoop dat hun ons kunnen helpen. Toch belachelijk dat je niet normaal een boete kan betalen...
Als je het bankrekeningnummer weet kun je heel makkelijk online het IBAN nummer krijgen. Bijvoorbeeld via de volgende link: IBAN Calculator Misschien dat dit helpt?
Ja probeer met die IBAN calculator in orde te maken, je krijgt dan een IBAN en daarmee kun je het bedrag overmaken naar het Spaanse "cjib"
Dank je voor de link. Ik heb de hele brief en site doorgespit met de vertaler. En je raad het al.... Nergens een banknummer te vinden. Ik vind dit echt niet normaal. Zo word het wel heel moeilijk gemaakt om te betalen
Ik woon in Spanje dus misschien dat ik je kan helpen. Vaak ook bij spaanse betalingen, als de betalingstermijn wordt overschreden dan kan je niet meer betalen met de gegevens die je hebt en moet er een nieuwe rekening opgevraagd worden met een nieuw betalingskenmerk. Je autoverhuur bedrijf dient hier zorg voor te dragen, ook al waren jullie de bestuurder, de auto staat op hun naam. Normaal betalen jullie de kosten aan hen of schrijven ze dat van je credit card af en zij dienen de bekeuring te voldoen aan de instantie genaamd Trafico. Let wel dat er meestal, bij binnen een maand betalen, ook nog een korting wordt gegeven van -30% over het totaal.
precies zoals Kari zegt. Het autoverhuurbedrijf betaald eerst normaal gesproken de boete en stelt daarna het bedrag jullie in rekening. Vandaar dat zij ook bovenop de boete nog eens administratie kosten berekenen. Ik woon ook in Spanje als je wilt kan ik naar de brief kijken.