Kaartje: Wanneer eisprong?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hanna Mom, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    jeetje meid, dat klinkt wel alsof er echt iets gebeurt daarbinnen. Dat warme gevoel heb ik al vaker gelezen als symptoom van zwangerschap!

Het kan idd dat je eitje wel bevrucht raakt, maar dat de innesteling niet goed gaat om wat voor reden dan ook. Het schijnt dat dat bij iets van 50% van de zwangerschappen gebeurt, maar dan weet je, als het goed is, zelf nog niet dat je zwanger bent. Het mondt dus uit in een gewone menstruatie.

De krampen e.d. die je beschrijft klinken wel heel erg als alle zwangerschapspijntjes die ik heb gelezen. Maar net wat je zegt: het kan ook menstruatiepijn zijn. Dat weet je dus nooit van tevoren en dat is zooo frustrerend. Maar als je kijkt naar voorgaande cycli, wanneer begint normaalgesproken je menstruatiepijn? Het geeft natuurlijk geen zekerheid, maar als je kunt peilen wanneer je normaalgesproken die pijn krijgt als je dus wel ongesteld wordt, kun je daar misschien informatie uit halen voor je huidige ronde?!

Test je wel eens voor je nod? Als je namelijk vanaf de innesteling al positief zou kunnen testen en dat gebeurt een paar keer maar je wordt wel ongesteld, dan zou dat kunnen betekenen dat de innesteling niet goed gaat, dan zouden de artsen daar wat mee kunnen doen.

Ik zie dat je je ovutest weer weg hebt gehaald op FF. Met de klachten die je beschrijft denk ik wel echt dat je eitje donderdag is geweest en dat die dip die je had, samen met de klachten die je nu hebt, de innesteling is. Maar goed, dat kun je zelf het beste aanvoelen denk ik. Ik kan maar in het wilde weg gokken vanaf hier :)

Hier gaat t prima. Heb niet echt klachten. Tepels zijn nog wat gevoelig en mn buik voelt gek, niet echt kramp, maar beetje weeïg gevoel en ik heb constant het gevoel dat mijn blaas vol zit. Ben erg benieuwd wat mn temp morgen doet. Pas als FF een dik kruis zet ga ik nadenken over of het raak zou kunnen zijn :p Maar daar ga ik me niet heel druk om maken dan, want zoals ik eerder al zei: de kans is klein ivm verkeerd klussen.

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja had + weer weggehaald, maar nu niet voor mezelf, maar omdat vriend wilde kijken wat FF zou doen als de + weg zou zijn, en als ik de 2 dipjes hoger zou maken. Maar dan zet FF mijn eisprong op cyclusdag 17. Zal zometeen dat plusje weer terugzetten ;)

Zou best kunnen ja wat je zegt.. ik test meestal wel voor mijn NOD ja. Heb ook wel hele lichte streepjes gezien op testjes. Zal er een foto bij zetten, van een aantal rondes geleden. Is wel heel licht hoor!

En menstruatiepijn, dat begint bij mij meestal zo'n 4 dagen voor mijn menstruatie, en dan heb ik ook gelig slijmverlies. Daarna houdt de menstruatiepijn weer op, en begint dat weer op cyclusdag 1. Hou al maanden alle details bij, maar er zit wel verschil qua buikpijn in elke maand. Ook en ook qua dat gloeiende gevoel. Dat heb ik nu 4 keer gehad dat het zo gloeide. En die felle steken heb ik hiervoor 1 keer gehad.

Heb het even opgezocht, en in februari had ik ook al 7 dagen van te voren menstruatiepijn en een gloeiend gevoel. Maar ben toen wel gaan menstrueren.. het blijft denk ik gewoon afwachten..

Ik zie dat FF een dik kruis heeft gezet bij jou! Ik snap er echt helemaal niets meer van! Waarom zet hij dat daar neer ? Komt dat weer door de E die je hebt ingevuld onderin? Of is dat echt puur je temp.. Het begint erop te lijken dat je echt een menstruatie hebt overgeslagen.. hoe kan dat nou?

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Owja nog de foto van een heel licht streepje.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    jee, das echt wel een tuurstreep. Ik zag dat je een test gepost had, dus ik was al helemaal blij en dacht: Slun is zwanger... maar nog niet dus:p

ja het is en blijft afwachten he.... Heb je al een test in huis en al met jezelf afgesproken wanneer je die gaat gebruiken? Volgende week zaterdag is je nod.....dan zou je woensdag ofzo toch al wel een testje kunnen wagen:D

FF zet een dik kruis omdat er een e staat, als ik er een w van maak zet ie een stippelkruis. Maar ik weet zeker dat ik e had die dag! Ik snap er ook niks van hoor, maar mijn gevoel zegt dat ie etos pillen er iets mee te maken hebben. Heb al wel meer gelezen dat cyclussen er alleen maar onduidelijker van werden en dat het langer duurde voor het ei kwam. Ik snap alleen nog steeds die positieve test niet... Ik weet nu alleen wel zeker dat dat niets geweest is wat met zwangerschap te maken heeft, anders had ik echt al wel ongesteld moeten zijn!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha niet dus ;)

Ja ik heb al testjes in huis, van zwanger&kids die je 4 dagen voor NOD kan doen. Ik weet nog niet wanneer ik een testje ga doen...

Als ik trouwens nu een + neerzet (heb em weer teruggezet) dan weet FF het toch niet zeker meer. Hoe kan dat nou he?

Ja zou best kunnen dat je gewoon een rare streep had op dat testje.. ik snap het ook niet meer. Menstruatie is meer te verwachten dan hoe het nu gaat .. maar goed, valt niets anders te doen dan afwachten... Heb je trouwens al ovulatietestjes besteld ? Zo niet dan heb ik nog wel een kortingscode van 5% voor je..

En stom dat die Etos pillen cyclussen van slag maken.. lijkt me niets. Dan is het maar goed dat je ermee gestopt bent nu.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Kijken wat FF doet als ik mijn E'tjes ga invullen, want ik weet dat ik vanaf die HSG baarmoederfoto al vruchtbaar slijm had.

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    wat raar dat FF ineens ging twijfelen. MAar nu staat er weer een mooie dikke lijn:D

Ik heb nog geen ovutestjes besteld, dat doe ik pas als ik ongesteld word...Mocht ik ze nodig hebben dan roep ik, korting is altijd leuk natuurlijk! Dankjewel:D

Hoe voel je je vandaag, hoe is het met je buikje?

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Wij gaan nu even met de kleine naar Cars bios :cool: Ben er later weer!!

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oooh leuk, veel plezier!!!

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Zooo ik ben er weer :cool: Hoe het gaat vandaag.. ik had toestraks weer een paar scherpe pijnsteken, 3 heftige steken. Verder eigenlijk niets.. ja toen we thuis kwamen draaide mijn maag ineens om en werd ik misselijk/kokhalzen maar dat kan ook komen van de popcorn in de bios ;)

Hoe gaat het met jou vandaag ? Ga je ook nog medisch advies inwinnen over je situatie nu ? Je lange cyclus of je eventueel een menstruatie overslaan ?

11. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hoe was de film??

Hmmm steken en omgedraaide maag... Ik zou me echt niet meer in kunnen houden als ik jou was...had allang een test gedaan denk ik hihi

Hier gaat t nog steeds prima. Niks aan het handje.

Nou, ik denk dat medisch advies inwinnen niks gaat worden. Ik heb in maart of april ook gebeld met de huisarts omdat het toen ook 6 weken duurde voordat ik ongesteld werd, maar daar deden ze niks mee. van de week mn huisarts gebeld omdat ik die positieve test had gehad maar nog steeds niet ongesteld was, maar daar doen ze dus ook niks mee. Dus als ik nu ga bellen dat ik een menstruatie over heb geslagen dan weet ik zeker dat ze daar niks mee doen; gewoon wachten tot ik ongesteld word.

Ik wacht gewoon nog ff en als het nou weer heel lang gaat duren voor de menstruatie komt en de tests negatief blijven, dan trek ik zeker aan de bel, maar dan eis ik ook verder onderzoek... want dat zou wel heel vreemd zijn. Maargoed, eerst maar eens 11 dagen geduld tot ik op 14 dpo zit en dan zien we wel weer verder:D

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hoewel..geen klachten... ben al wel de hele dag heel snel duizelig. Das het enige...

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Film was leuk! Vooral genieten van het gejuich en gelach van de kleine natuurlijk ;)

Heb je verder trouwens nergens last van ? Ook geen krampen of buikpijn ?

Afwachten maar weer dan.. zou helemaal gek worden als mijn cyclus ineens zo raar zou zijn.. maar jij hebt het natuurlijk al vaker meegemaakt dat het vrij lang is.

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hm oke.. je zal toch niet een bbz hebben ? Daar moest ik net ineens aan denken omdat ik die positieve test gewoon niet snap.. wil je geen zorgen aanpraten hoor.. maar nu je duizeligheid zegt.. dat was volgens mij ook een symptoom.

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Haha wat super. Hoe oud is hij?

Uhhh je laat me wel schrikken. Bbz? Maar zou ik dan niet nu nog lichte streepjes moeten piesen? En waarom daalt en stijgt mn temp dan wel en had ik toch wel wat ei-klachtjes?

Ik wacht wel gewoon af. Lijkt me niet handig om me nu heel erg zorgen te gaan maken en hysterisch bij de dokter aan te kloppen toch?

Heb wel vaker rond mn menstruatie gehad dat mn bloeddruk erg daalde, dat zou nu ook zo kunnen zijn. Heb wel gewoon hardgelopen vandaag, het was vooral met opstaan enzo. Ik maak me er niet zo druk om.

Heb niet echt buikpijn. Mn liezen en onderbuik zeuren een beetje, maar niet noemenswaardig.

Ik denk dat mijn hormoonhuishouding niet helemaal op orde is nog en ik denk ook echt dat die tabletten me geen goed hebben gedaan. Zo rommelig als deze cyclus heb ik denk ik nog niet eerder gehad.

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ben toch maar even gaan googelen, maar ik herken me niet heel erg in de symptomen van een bbz. Zie idd dat duizeligheid erbij hoort, maar om mijn duizeligheid nou heel erg te noemen, neuh. Heb het alleen met opstaan.

Wat me wel opvalt is dit: ' De meeste vrouwen met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben een menstruatie overgeslagen, of de laatste menstruatie verliep anders, vaak met minder bloedverlies dan normaal.'

Maar in mijn geval is het niet zeker of ik een menstruatie heb overgeslagen, omdat ik een onregelmatige cyclus heb, dus het is niet zo raar als mijn cyclus ineens langer duurt. Dat samen met het gebruik van die etos pillen maakt me niet heel erg ongerust...

alle andere klachten die genoemd worden zijn niet op mij van toepassing.

pff, wil je niet meer van die enge dingen zeggen? zit hier met hart in mn keel :(

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Sorry meis, was natuurlijk niet de bedoeling dat je je zorgen zou gaan maken, maar ik dacht het al 2x in mijn achterhoofd, en wilde het toch zeggen.. want ik zou het zelf vreselijk vinden als je ineens buikpijn krijgt en het was een bbz en ik heb er dan niets over gezegd terwijl ik wel aan gedacht heb :(

Bbz wordt vaak pas duidelijk na zoveel weken, en je had een licht streepje en geen menstruatie, dus opzich wel een reden om het in je achterhoofd te houden. Maar wat jij zegt is ook logisch natuurlijk. Die etos pillen en dat je vaker lange cyclussen hebt. Je voelt het zelf het beste en als het gewoon nog goed voelt voor je, is het het beste om daarop te vertrouwen natuurlijk!! Toch als je over 2 weken nog geen duidelijkheid hebt, dus geen zwangerschap en geen menstruatie, dan stuur ik je naar de HA hoor!

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hij is 5 ;)

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    dat is ook weer zo. Lief dat je het dan toch zegt ;)
    Als ik over 2 weken nog geen duidelijkheid heb ga ik zeker naar de huisarts! Maar ik lees overal dat bij een bbz ook gewoon positief getest wordt, vaak is het hcg in het begin zelfs nog hoger dan bij een normale zwangerschap, omdat het vruchtje klem zit en geen voedingsstoffen krijgt.

Ik hoop gewoon dat ik over 11 dagen of een positieve test of een menstruatie heb. Eigenlijk maakt het me nu niet zo veel uit welke van de 2 het wordt, maar zal blij zijn als deze cyclus voorbij is. Op welke manier dan ook!

Je kunt toch altijd bij een VK terecht zonder doorverwijzing van de HA? Stel dat ik over 2 wk nog geen duidelijkheid heb en de HA wil niks doen, dan zou ik gewoon een gynaecoloog of VK kunnen bellen toch?

zo en nu weer even wat anders hoor. Even mn gedacht van die bbz af, wat naar lijkt me dat zeg :( hoop maar dat dat nu niet constant door mn hoofd gaat spoken.

5! leuke leeftijd:D dus hij vond de film leuk, hihi. En veel popcorn gegeten dus, je hebt het wel binnengehouden toch?:p Hoe ist met de steekjes?

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm ja ik dacht eerder misschien aan een innesteling op de verkeerde plek en dat dat groeien al gestopt is. Dan zou dat dus zeg maar wel schoongemaakt moeten worden lijkt me. Zo erg als dat het doorgroeit op de verkeerde plek had je denk ik al wel gemerkt..ook aan de hcg idd.. maar ik snap gewoon niet waarom je lijf de troep niet opruimt (menstruatie), dus vandaar dat ik eraan dacht ook..en dat dubieuze testje..en dat je misschien een ontstekingsreactie kan krijgen maar dat je lichaam nu in de war is. Maar goed, laten we het inderdaad over iets anders hebben, want het zal allemaal wel meevallen.

Ik hoop heel erg mee dat deze cyclus van jou snel voorbij is!

Ja 5 is een leuke leeftijd, hij wordt eigenlijk alweer bijna 6 hihi. Hij was nog maar één keer naar bios geweest een hele tijd geleden, dus ik vond dat tijd was dat hij dat eens moest meemaken wat meer bewust.. als ik het eerder geweten had nou!! Hij heeft het hardst gelachen van de hele zaal haha. Ja popcorn heb ik binnengehouden, ging alleen een uur later ff flink kokhalzen.. daarna wel stug door naar Mc Donalds geweest hoor... :D;)

Ja met de steekjes gaat het goed, na vanmiddag geen steekjes meer gehad, maar wel menstruatiekrampen.. nu dus geen vage scherpe buikpijn maar echt herkenbaar menstruatiepijn. M'n (.)(.) zijn wel heeeel pijnlijk. Wou dat menstruatiekalender het al deed.. ken je dat ? Daar kon je zo geweldig je cyclussen bijhouden en alle details etc. Ze waren tijdelijk gesloten... Hoop dat ze snel weer open gaan :)

Deel Deze Pagina