Aaargh dat is niet fijn! Kan wel kwaad voor jou, maar niet voor je zwangerschap naar mijn weten. Baby wordt goed beschermd! Waar ben je op gevallen ? (hoe ben je gevallen?) Heb je last ergens van nu ? Hoop dat het niet erg is!! XXX
Slun, dat is een mooi streepje meid! Die is echt veel duidelijker! Hoe voel je je nu? De klachten in je buik die je omschrijft herken ik helemaal. Heb je ook steekjes als je opstaat bijvoorbeeld? lekker van genieten, blij zijn dat je ze voelt. Als je het niet meer voelt ga je ineens denken: ojee, is er iets mis? en dat steeds vroeger wakker worden? ook heel herkenbaar. Komt denk ik ook een beetje van de spanning. Omdat je ook nog steeds tempt en elke morgen een testje doet... ik had dat precies hetzelfde. Was ineens om 5 uur al wakker en kon daarna ook niet meer slapen. Was blij toen ik gestopt was met tempen en testen, ik sliep beter! En nu wordt je vroeg wakker en dan is je temp lager en dan maak je je weer ongerust en dus wordt de spanning alleen maar groter! Dat gaat voorbij straks
Ik heb de verloskundige toch maar gebeld vanmorgen. Mijn bloedgroep is nog niet bekend, heb nog geen bloed laten prikken. Ik weet niet waarom ze ernaar vroeg, maar de assistente ging even overleggen en dan zou ze me terugbellen. Dat deed ze een uur later. Ik hoefde me geen zorgen te maken, want met deze termijn was er qua bloed nog geen risico ofzo. Ik begreep er niks van. Ze legde uit dat als je een negatieve rhesusfactor hebt of je baby heeft dat en als de baby dan een bloeding krijgt en het bloed in jouw bloedbaan komt, dan kan er iets mis gaan. Maar daarvoor is mijn zwangerschap nog niet ver genoeg gevorderd, dus dat was oke. Maar toen wist ik nog steeds niet of het vallen op zich kwaad kon. Het kindje zit goed ingepakt zei ze en ik hoefde me geen zorgen te maken, vooral omdat ik ook niet op mijn buik gevallen ben weer opgelucht dus mn buik voelt wel raar, vooral helemaal onderin. Lijkt net of mn baarmoedermond beurs is ofzo, heel gek. Maar dat kon ik verwachten had ze gezegd.. dus daar maak ik me maar niet druk om.
Och ja die rhesusfactor checken ze meestal bij de eerste afspraak toch ? Denk dat ze daarom erom vroeg ? Als die rhesusfactor negatief is wordt er na 30 weken zwangerschap ergens een bloedtest gedaan om te kijken of er antistoffen in je bloed zitten, en bij de geboorte van de baby gaan kijken of die positief of negatief is en als die dan positief is kan je problemen krijgen bij de volgende zwangerschap. (familielid van mij is rhesusnegatief dus die mocht na zoveel kinderen geen kinderen meer). Hoe voelt je buik nu ? Heb je je erg bezeerd ? Sterkte in ieder geval! xxx
Hoe gaat het vandaag meis ? Hier niet zo goed volgens mij.. heb erg veel bruin verlies en krampjes en mijn temp is heel laag.. wel weer paar uur eerder getempt.. lukt me gewoon niet meer daarna nog te slapen. Ben erg bang dat m'n menstruatie gaat beginnen. x
ach Slun dat is shit! Heb je nog wel getest vanmorgen? Hoe was het streepje? Kan me voorstellen dat je het vertrouwen verliest nu ik hoop zo voor je dat t blijft plakken!!!!!! x
Ja, hier het testje: Maar ben net helderrood verloren met kleine stolsels... het is mis denk ik... wou dat ik even langs een HA of gyn kon maar het is weekend.. moet het maar gewoon laten gebeuren denk ik.. mijn hoop is nu wel zo goed als weg met dat helderrode...
ach lieverd wat klote Ja een huisarts of verloskundige kan ook niet zo veel doen nu he... Zou wel na het weekend de verloskundige bellen om om een echo te vragen, want ook als het mis is moeten ze wel bekijken of het allemaal eruit is zeg maar. Getver wat shit meis *knuff* het is niet eerlijk he. zo lang bezig, dan is het eindelijk raak en dan dit.....
Nee idd.. kan maandag proberen of ik een echo kan krijgen, maar het bloed erg door hier dus denk dat ik genoeg weet.. Wat je zegt idd.. zo lang bezig en dan dit.. Dankje voor je knuffel!
Dankje lieverd.. zal vandaag een beetje stiller zijn hier. Wat een achtbaan dit.. Zie je later weer. X
Slun hoe is het nu met je? Sorry, ben de hele middag en avond bij mn ouders geweest. Gaat t een beetje? Heeft het bloeden echt doorgezet??
Hello.. het gaat.. moet wel bijkomen van hoe snel dit voorbij was, maar ik probeer te relativeren..Ben wel een klein stapje verder, en dat is weten dat het überhaupt raak kan zijn..maar toch voelde dit naar. Bloeden is helemaal doorgezet ja, met behoorlijke pijn ook. En ook stolsels en mn baarmoederslijmvlies. Weet jij toevallig of het gebruikelijk is dat er een echo gemaakt wordt om te kijken of alles goed eruit is gegaan eigenlijk? Hoe gaat het met jou?
jeetje meid, het is ook niet niks. Wel goed dat je je nu vasthoudt aan dat je een stapje dichterbij bent! Wanneer zou je de eerste IUI krijgen? Wat raar trouwens dat je temp weer zo omhoog is geschoten... Volgens mij doen ze bij een MA altijd een controle echo, maar of ze dat bij een vmk ook doen weet ik eigenlijk niet. Zou als ik jou was gewoon morgen de verloskundige bellen en vragen of ze een controle echo willen doen. Voor je eigen gevoel is dat denk ik ook beter, als het dan schoon is kun je ook verder. Hoe reageerde je vriend op het verdrietige nieuws? sterkte meid.
Eerste IUI krijgen we over 3 rondes. Dus nog 3x zelf proberen. Ja wel raar die temp ineens zo hoog weer, maar ik zag bij m'n andere kaartjes dat ik dat weleens eerder heb gehad na het begin van m'n menstruatie. Ik bel morgen m'n contactpersoon van gynaecologie, en dan vertel ik wat er gebeurd is en of ze verder nog iets kunnen doen of advies hebben. Lijkt me wel fijner om te weten of alles schoon is ja.. maar had de HP al gesproken en die zeiden al dat ze toch geen echo's doen bij zo'n prille zwangerschap. Vriend kon het niet geloven. Ik voelde mij vrijdagavond ineens naar beneden zakken. Op de roze wolk voelde ik me wat zweverig, en toen was ik opeens weer terug naar het gevoel wat ik voor de zwangerschap had. Heel vreemd. Uurtje later begon ik wat krampjes te krijgen, en toen zag ik nog later dat roze verlies. Toen dacht ik al dat het mis was. Vriend had nog steeds hoop, hij zei dat het nog niet naar voelde, maar dat voelde het voor mij wel. Toen ik zaterdag wakker werd, was mijn temp laag, maar mijn afscheiding weer normaal.. dus ik had weer iets hoop, tot ik weer begon te krampen en toen barstte het los.. vriend was hier ook, en toen hij besefte wat er aan de hand was, was hij toch wel erg verdrietig..Vandaag voelt rotter dan gisteren.. maar ik moet gewoon de tijd nemen voor mezelf om dit een plaatsje te geven. Ookal was het nog zo pril..het doet toch echt wel verdriet! Hoe gaat het nu met jou ? Geen last meer van je val ? Geen rare pijntjes of dingetjes ? X
jeetje nog 3 rondes... maar je hoort vaak dat je na een mk extra vruchtbaar bent, dus wie weet.... Maar ik zag net je testjes in je album, streepje wordt nog steeds duidelijker???? Verdrietig voor jullie allebei dit. Vinden jullie wel troost bij elkaar? Heb het al 4 keer gezegd, maar sterkte lieverd! Het maakt niet uit hoe pril het is, verdrietig is het altijd! Vanaf het moment dat je dat streepje ziet hou je eigenlijk al van het kleintje dat in je groeit, ook al is het nog zo minuscuul. Het is helemaal niet raar dat je tijd nodig hebt om het een plekje te geven, het is niet meer dan logisch. Het is afscheid nemen van een wens, een droom en de moed verzamelen om het nog weer te proberen.
Ja hij was vanmorgen nog donkerder.. snap dat ook niet.. misschien trage stofwisseling ofzo ? Voel me op het moment erg beroerd dus ik ga vroeg mijn bedje in, lees/reageer morgen weer. Truste
Goedemorgen Juul, Hoe gaat het daar ?? Dankje voor je bericht van gisteren. Dat is idd wel waar wat je zegt, je bent ineens van de roze wolk af, en weer terug naar waar we eerst waren, maar dan met een verlies en een angst rijker. Komt uiteindelijk wel goed...We kunnen soms wel troost vinden bij elkaar, maar soms ben ik ook een beetje PMS achtig op het moment, en dan wil ik gewoon alleen zijn..Hij zoekt juist graag wat afleiding, en ik lig liever op de bank niks te doen. Maar goed, iedereen verwerkt het op z'n eigen manier natuurlijk, dus dat is gewoon goed.
Hee meis, Ik zag dat je nog steeds flink positief test. Betekent dat iets??? Zag ook dat je bloed moet prikken. Wat spannend allemaal. Is er dan toch nog een kansje dat het er nog zit???? Hoe is het nu verder met je? Kun je er een beetje mee overweg? xx
Heee Juultje, Het is nog steeds een hoop onzekerheid, maar ik kan alleen nog maar afwachten tot vrijdag. Morgen bloed prikken, en vrijdag hoor ik dan de uitslag. Het kan verschillende dingen betekenen dat m'n testjes positiever worden..: 1. Een stukje weefsel wat na de vmk is achtergebleven en nog hcg hormoon afgeeft. 2. De vmk was afstoting van 1 van een tweeling en ben dus nog steeds zwanger. 3. 0,1% kans op een BBZ. Vrijdag weet ik pas meer.. Hoe gaat het met jou ? X