Kaartje: Wanneer eisprong?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hanna Mom, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oooh slun wat spannend! ik word helemaal zenuwachtig voor je :| Hoop heeeeeel har voor je dat het raak is!!!! wow wat stijgt je temperatuur hard zeg! Goed teken? ;)

Nog steeds geen tekenen van menstruatie. Was vanmorgen heel beroerd en later op de dag ook, maar nog steeds geen buikpijn of iets dergelijks. Mn temp is nog steeds laag dus ik verwacht nu toch wel een keer bloed...

Heb een heerlijk weekend gehad, gezellige avonden met vrienden en heeeerlijk geshopt (mocht van mezelf :p) en zondag beetje in de tuin aan het werk geweest, moeten er nu toch wel iets moois van maken:D En vandaag weer aan het werk natuurlijk, maar dat gaat me een stuk makkelijker af sinds ik gestopt ben met de nuvaring, ik voel me lichamelijk veel beter en minder van die stemmingswisselingen enzo, dus das wel lekker. Ik ben daarnet nog even de stad in geweest om naar een persona apparaat te kijken, ik denk dat ik dat ga aanschaffen. Dan heb ik voor nu een manier om mn eisprong te bepalen om goed te klussen en als we zo ver zijn dat we een kindje hebben dan kan ik het gebruiken om te bepalen wanneer we niet of met condoom moeten klussen. Ik wil namelijk GEEN hormonen meer in mijn lijf. Maar ik moet nog even goed navraag doen naar dat apparaat..

En jij? Ook mooi weer gehad en leuke dingen gedaan? Werk jij ook of studeer je of ben je huisvrouw, enz enz. Ik weet niet eens hoe oud je bent :D nieuwsgierig hihi

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    #162 juultjeT, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    ik snap er echt helemaal niks meer van. Mijn temp is nu weer wat omhoog.. AAAARRGGHHH

heb de huisarts gebeld, maar ik moet gewoon afwachten. Mn cyclus wisselt zegt ze, dus het kan wel 7 weken duren voordat ik ongesteld word..

pffffffffffffffffffffff

hoe is het aan de andere kant??

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Pfff 7 weken!! En wat moet je nu doen dan ? Wachten tot je gaat menstrueren toch ? Niet te hopen dat het 7 weken duurt.. jeetje!

Mijn temp is weer omlaag gedonderd.. maar ik denk dat dat komt omdat ik om 4 uur vannacht uit bed ben geweest en vandaag ook 2 uur eerder wakker was dan normaal... Had ik vorige keer ook..

Ben me nu aan het klaarmaken voor de afspraak in het ZH straks voor alle uitslagen...

Ff naar jouw kaartje kijken..

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ja, ze zei dat ze toch niks kunnen doen. Dus hoe dan ook moet ik net zo lang wachten tot het vanzelf komt..

Jouw dip nu kan ook een innestelingsdip zijn toch? Of een 'niet verklaarbare' dip.

Wat spannend, de uitslagen! Ik duim voor je. Zet m op!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mijn temp moet morgen weer normaal stijgen, dan zet FF mijn eisprong weer terug..

Fijn dat je jezelf verwend hebt met shoppen ;) Wij zijn van het weekend bezig geweest met wat spullen bekijken bij Gamma etc omdat ik m'n andere slaapkamer ga opknappen :)

Persona apparaat heb ik geen ervaring mee.. hoe werkt dat precies ? En is dat betrouwbaar ?

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Nou wat naar zeg... je zou toch zeggen dat je lichaam dat zo snel mogelijk netjes wilt opruimen! Hoop voor je dat je over 3 dagen gewoon menstruatie krijgt!

Ik denk niet dat het een innestelingsdip is..of ten minste.. ik had vorige ronde ook 2 keer zo'n dip, en dat was ook precies op de 2 nachten dat ik een slaaponderbreking heb gehad... beetje verwarrend dus. Ik had gisteren wel hele zere liezen en krampjes van menstruatiepijn.. ik heb echt geen idee.. tis wel spannend weer, zeker nu na de HSG.

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hoe waren de uitslagen????????????

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    zo'n persona apparaat voorspelt je vruchtbare dagen. De eerste cyclussen moet je vaker meten met urine dan in latere cyclussen, omdat het apparaat je cyclus dan kent. Het werkt dus ook met een soort ovulatietesten, het apparaat meet dan de hoeveelheid LH in je urine. Elke ochtend als je wakker wordt moet je een knop indrukken en dan geeft het apparaat groen, geel of rood licht. Bij groen is het 'veilig' en kun je onbeschermd sexen als je niet zwanger wilt worden. Bij geel moet je een test doen (soort ovu test dus) en bij rood is het niet veilig en moet je beschermd of niet sexen als je niet zwanger wilt worden. MAar je kunt m dus ook omgekeerd gebruiken om te bepalen wat gunstige klusdagen zijn.

Ik lees alleen net dat je het niet kunt gebruiken als je cyclus langer is dan 35 dagen. Ik heb nog maar 1 cyclus gehad van 35 dagen, de rest was langer ;) ben bang dat t dus voor mij al niks meer wordt....

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Met mij was alles goed, maar over vriend hebben we een meningsverschil..ze wilden/konden nu dus niets voor ons doen. Ik heb gevraagd of ik over een half jaar dan wel hulp mag krijgen als ik nog niet zwanger ben.. en dat vond ze wel goed... maar niets per direct dus :(

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Lijkt me eigenlijk ook niet betrouwbaar als cyclus wisselt...je schrijft dat het apparaat je cyclus dan leert kennen.. maar zelfs bij een regelmatige cyclus is de eisprong steeds op andere dagen.. Bij mij verschilt het ook elke maand, soms wel tot 4 dagen verschil..

Denk dat een ovulatietest makkelijker is als je zwanger wilt worden. En als je het over een tijdje niet meer hoeft/wilt, uhmm.. tja.. lastig. Misschien een week voor je verwachte ei even onthouding.. en na je ei kan je dan weer rustig gemeenschap hebben.. maar goed, dat is nog lang niet aan de orde haha.

11. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ja maar daarom moet je ook regelmatig zo'n test doen, om te bepalen of je vruchtbare dagen eraan komen. Gemiddeld geeft het apparaat 8 rode dagen per maand aan. Ook al is je cyclus steeds hetzelfde, je moet sowieso 8 keer zo'n test doen. In de eerste cyclus moet je 16 van die testen doen geloof ik. nou ja, het maakt ook niet uit, zo lang mijn cyclussen zo lang zijn kan ik er toch niks mee..

Wat shit dat ze jullie zo weer weggestuurd hebben! Maar wat zeiden ze over je vriend dan? Daar kunnen ze ook niks aan doen????? Lekker dan..dus nog een half jaar afwachten... ik hoop voor je dat het niet meer zo lang gaat duren en dat je gewoon binnenkort een mooie positieve test in handen mag hebben.

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    jeej, je kaartje staat in je handtekening:D

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oke ik snap het ! Maar inderdaad een nutteloos onderwerp verder als je het toch niet kan gebruiken. Ga je nu toch beginnen met ovulatietestjes straks ?

Wat ze over mn vriend zeiden.. tja.. dat het redelijk goed was eigenlijk. Maar mijn inziens klopt dat niet helemaal. Ik zag later ook dat ze matige en goede zaadcellen bij elkaar opgeteld hebben (dat was bij de vorige onderzoeken apart) en dat dat samen komt op de helft minder dan gemiddeld. Ik weet niet wat ik ermee moet doen.. Maar we hebben afgesproken met elkaar (vriend en ik) dat we eerst nog 2 maanden proberen, en daarna kijken of we nog een zaadonderzoek laten doen in een ander ZH.

Hoe gaat het met jou nu ? Al tekenen van menstruatie ? Ik heb zo'n gevoel dat het elk moment wel moet gaan komen bij jou. Ik hoop dat ook trouwens!

Liefs

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja goed he hihi ;)
    Wat denk je van mijn temp nu ? Hij is nog steeds laag...

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Nou, de buikpijn is er, nu het bloed nog. Duurt vast niet lang meer. Wat raar dat ze een andere methode hanteren dan andere zh. Goed dat jullie samen een termijn gesteld hebben! Ik vind je tempkaartje er niet gek uitzien hoor, een dipje kan geen kwaad toch? Jk zag ook je andere topic. Ik denk dat ff je ei aanpast omdat je dan opnieuw 3 hoge temperaturen uitkomt en dat hanteert ff als maatstaaf. Ik zou eerder je ovutestjes en eigen gevoel vertrouwen dan op ff! Dus de vraag is: wat zegt je lijf en wat zegt je gevoel? Voor de zekerheid wel door klussen he?! Alsof dat een straf is ;)

Wat voor ovutestjes gebruik jij en wat kost dat en waar bestel ik die?

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hee meis.. nog eventjes geduld en dan kan je weer een frisse schone cyclus beginnen voor een nieuwe kans!

Ik vind mijn tempkaart juist zo raar.. omdat als ik bij FF 3 dagen een hogere temp neerzet.. (de komende 3 dagen dus) dan zet hij mijn eisprong op vandaag... in plaats van vorige week donderdag. En ik heb me toch een partij pijn en steken in mijn onderbuik vandaag.. dat is niet normaal meer :$

Mijn lijf en mijn gevoel zeggen dat ik een tweede eisprong heb ofzo. Denk ik. Ik weet het niet .. pfff. Dat doorklussen ligt nogal complex in onze situatie. Vertel ik wel even privé ook. Vandaag kan sowieso niet want hij werkt overdags en vanavond ook en ook snachts :(

Ik gebruik een van de goedkoopste ovulatietestjes, de dipsticks: Z&K

Ik bestel er zelf meestal 50, hoeveel ik er gebruik verschilt per cyclus.. maar de eerste keren dat ik ze gebruikte gebruikte ik er soms wel meer dan 20 omdat ik nog niet echt doorhad hoe ze te gebruiken.
    Nu kan ik tegenwoordig wel af met ongeveer 10-13 testjes per ronde.

17. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ja dat snap ik, maar dat doet FF dan dus alleen maar omdat je temp weer gezakt is en dan ineens weer stijgt en hoog blijft. FF houdt in dat geval geen rekening met je positieve ovutesten en andere signalen. FF kijkt dan volgens mij alleen maar naar je temperatuur. Dat vind ik dus ook altijd het lastige. FF verplaatste mijn ei ook ineens omdat mijn temp laag bleef vorige week. Zette mn ei ineens terug naar CD9. FF is wat dat betreft niet flexibel genoeg denk ik.

Ik hoop zo voor je dat je ei afgelopen donderdag was... Heb je pb gelezen, snap het probleem.. SHIT zeg :( en wat vreemd dat je nu weer ovupijn hebt dan... of het moet innestelingspijn zijn ;) dan is het goede pijn:D

ik zal es even naar die ovutestjes kijken, ga ze toch maar bestellen voor de komende ronde denk ik. Moet je me dan nog maar even bijpraten over hoe het werkt, wanneer ik moet testen enz :p ik ben een n00b

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha FF moeten we maar gewoon zien als 'guideline' achteraf denk ik.. had net ook begrepen dat slaaponderbreking of andere tijd tempen wel invloed heeft op je temp.. dat dacht ik al.. en dan klopt het eigenlijk wel.. want ik had gisteren een flinke slaaponderbreking, en afgelopen nacht werd ik wat eerder wakker dan normaal.

Het gekke is eigenlijk dat als ik mijn positieve ovulatietest neerzet op cd12.. dat hij dan meteen wel een dikke rode streep geeft. En toen was die test ook werkelijk positief.

Ja wie weet innestelingspijn... ? Heb alleen nog geen idee hoe dat moet voelen.. Hmm ;)

En ja, ik wil je graag helpen met die ovulatietestjes hoor, komt helemaal goed ! Ik heb ze zelf ook allemaal bewaard, en ook foto's ervan, dus ik kan je wel duidelijk laten zien hoe dat gaat ook :)

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    haha kip, zet die test in FF dan! dan is het probleem toch opgelost :p
    FF is ook een guideline... een computerprogramma weet het niet beter dan jouw lichaam hoor :D Ik zeg niet dat FF geen gelijk kan hebben in dit geval, maar ik denk dat je het beste naar je lichaam kan luisteren. Ik had inderdaad wel gelezen dat een slaaponderbreking voor een tempwisseling kan zorgen. Ik heb zelf het idee dat dat bij mij nooit zo is (mijn temp blijft gedurende de dag ook best stabiel), maar dat verschilt natuurlijk per persoon. laten we dan maar hopen dat het bij jou daaraan ligt dat je nu een dipje hebt of dat het een innestelingsdip is. Maar helaas is dat dus ook iets wat je af moet wachten...

Op welke cyclusdag moet ik beginnen met ovutesten en hoeveel per dag moet ik er doen? Zodra het bloed doorbreekt ga ik ze bestellen...

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja haha maar ik dacht juist als ik die posi ovutest weghaal, wat doet FF dan ? Want als FF zo slim is op een eisprong neer te zetten op de dag dat mijn ovutest positief is, dan ben ik zelf slimmer dan FF en dan kan ik denken van 'ja zo kan ik het ook :p'. Volgens mij snap ik mijn probleem al: Ik denk teveel !!:$

Even kijken, je kan het beste uitgaan van je kortste cyclus, en die is ow even kijken nu ben ik het weer vergeten

Deel Deze Pagina