Kreunen, steunen, rood aanlopen

Discussie in 'Prematuur' gestart door Merel1981, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    Even een vraagje of meer meiden dit herkennen. Zoonlief is geboren met 34 weken en 6 dagen. Een prematuur en dysmatuur (hij was bij de geboorte 1645 gram)

Hij doet het goed, bijna 5 weken nu en ondertussen weegt hij al 2520 gram.
    Wat mij alleen opvalt, hij kreunt/steunt nogal als hij op bed ligt en na de fles. Hij loopt ook dan rood aan.
    De ene keer als ik hem op bed leg is er niks aan de hand, ligt hij heerlijk rustig in zijn bedje en slaapt heerlijk
    En zoals nu hij kreunt/steunt/loopt rood aan, maar hij slaapt wel, want hij kreunt/woelt, word rood en dan ligt hij weer rustig.
    Hij is echt dan een woelkont, hij draait zichzelf ook al weleens op zijn zij. We stoppen hem ook altijd goed in, omdat hij nog weleens met zijn armen aan het rond slaan is.

Komt iemand dit bekend voor?

2. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Ja heel herkenbaar!
    Onze kleine is nu 3 weken en doet precies het zelfde.
    Geboren met 34.6 en loopt ook rood aan, kruint, woelt met zijn armen en kan het volgende moment weer muis stil liggen slapen.
    De eerste 2 dagen toen hij thuis was stond ik elke keer binnen 2 sec naast zijn bed om vervolgens verbaasd te zijn dat hij alweer tevreden was.
    In het ziekenhuis zeiden ze dat het komt omdat hij prematuur is.
    Geen idee of het waar is ik dacht in het begin dat hij last had van krampjes maar waarscheinlijk is het prematuur gedrag want het gebeurd heel vaak op een dag.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ook hier heel herkenbaar! Hilde is nu 15 weken en doet het nog! Is echt prematuur gedrag, daar werden we in het ziekenhuis ook voor gewaarschuwd. Tegen de armpjes zou je de puckababy of inbakeren kunnen gebruiken, maar ik weet niet of dat mag als hij zo klein is.

4. lindarobin

lindarobin Actief lid

19 jan 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    indd zeer herkenbaar ons kleine meisje is met 33.3 geboren ze ligt nu nog in de couveuse maar ze doet dit ook bij het voeden en het slapen. dit is indd normaal voor een prematuur heb de kinderarts dit gevraagd.

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Mijn zoontje doet dit ook.. hij is ook prematuur. Wel fijn om te lezen dat er meerdere mensen dit herkennen.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja heel herkenbaar, onze mannetjes zijn geboren met 28 weken en deden dit ook erg veel. Daarbij was 1 van mijn zoontjes ook erg druk in zijn slaap. Hiervoor gebruikte wij ook de puckababy. Hij was toen geloof ik rond de 3 kilo toen hij daar in ging slapen, en dat gaf hem enorm veel rust.

7. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    Ben heel blij om te lezen dat meer mensen dit herkennen. Bij ons is dit niet in het ziekenhuis verteld.
    Het onrustige slapen lijkt wat erger te worden, ook door krampjes (hij laat ook nu heel veel windjes) Zoals vandaag slaapt hij ook heel weinig, veel wakker, kreunen. Ik heb de kinderarts gebeld met de vraag of ik een puckababy mag gaan gebruiken als dit onrustige gedrag blijft, want hij heeft toch zijn slaap nodig om te groeien. Helaas word ik woensdagmiddag terug gebeld, eerder had de arts geen tijd.

8. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Puckababy mag je gebruiken hoor! Ik heb het ook al gedaan. Hier hielp het helaas niet voldoende :)

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Een van de oude stempel verpleegkundigen pakte onze kleine een keer in in een hydrofiele doek, werkte ook prima hoor ;).
    Ze had er wel een speciale manier voor die ik weer vergeten ben...:).
    Daarna nooit meer hoeven bakeren gelukkig!

10. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook. De kinderarts vertelde dat het komt door de afsluiting in de keel. Deze is nog niet volledig ontwikkeld. Kan inderdaad nog een tijd duren voordat dit overgaat. Ik dacht in het begin als hij zo lag te kreunen dat hij wakker was en legde hem aan de borst, maar het blijkt dus dat je kindje wel doorslaapt met deze geluiden:$ ik was verbaasd.

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    maud dat herken ik dat je denkt dat ie wakker is..
    ik ging eerder ook altijd kijken als ik m hoorde, maar dan lag ie nog lekker met zn oogjes dicht.. Nu ook hoor ik m door de babyfoon heen..

12. sharonleijs

16 apr 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier heel herkenbaar, onze zoon is geboren met een termijn van 33.6 weken, en ook hij kan enorm kreunen zowel tijdens de voeding als in zijn slaap, ook hier is ons verteld door de couveuse afdeling dat dit typisch prematuur gedrag is

13. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Door op internet te zoeken wat prematuurgeluidjes inhoudt kwam ik hier terecht.
    Ook voor ons is het gekreun heel herkenbaar. Ons zoontje is geboren met 29weken en woog 1140gr.
    Hier ligt hij ook in de slaap te kreunen en als je gaat kijken ligt hij met de oogjes dicht. Wel heeft hij last van krampjes en daar hebben we in duitsland spul voor gehaald. Het helpt gelukkig.
    Tegen ons zeiden ze ook dat het 4-5 maanden duurt voordat het weggaat. Maar ja of dat na de uitgerekende datum is of de bevallingsdatum?

14. Cathelijn

Cathelijn Lid

17 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier exact hetzelfde!!
    Sem is ook geboren bij 34+6, en kreunt en steunt ook flink waarbij hij rood aanloopt. Soms lijkt het ook alsof hij dan de windjes eruit aan het persen is.

In het ziekenhuis zeiden ze bij ons ook dat dat een prematurenkwaaltje is, gaat vanzelf over. Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. Volgens mij rekenen ze in dit geval wel vanaf de échte geboortedatum en niet vanaf de uitgerekende datum.

Deel Deze Pagina