Wie heeft er ervaring met de Beaba Babycook??? BEABA Het leek ons een ideaal apparaat, maar wellicht ook een beetje overdreven. Wie heeft er positieve of juist negatieve ervaringen mee? Het kost best wat, dus ik wil graag eerst weten hoe het bevalt, voordat ik hem ga aanschaffen.
Hij staat hier in de kast te wachten tot hij gebruikt mag worden. Als je via Google zoekt vind je wel wat meningen. De één is positief en een ander zal het waarschijnlijk overbodig vinden. Mijn vriend werkt in de horeca. Hierdoor wisselen we elkaar af met werktijden en is het voor mij makkelijk de babycook te gebruiken als ik thuiskom uit mijn werk en mijn vriend al gegeten heeft (vroeg) Ik ben zelf een moeilijke eter en zou dan alle potten en pannen voor de kleine moeten gebruiken. Met de babycook kan ik snel, vers én variabel voor de kleine het eten maken en heeft hij er straks geen 'last' van dat papa vroeg eet ivm zijn werk en een mama die moeilijk is met eten, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kleine straks ook een moeilijke eter wordt Als je op marktplaats kijkt zie je trouwens dat ze 2e hans meestal voor meer dan de helft weggaan, dus het is niet zo dat je er niets meer voor terugkrijgt als je hem niet meer gebruikt.
Ik heb hem met veel plezier gebruikt. Je stopt alles er in, zet hem aan en na 20 minuten is het klaar. Stopt vanzelf. Ik kookte voor de kleine zoutloos en voor mezelf niet. Dus handig dat je apart kan koken zonder nog 3 pannen extra te gebruiken. En je kan hem inderdaad goed verkopen op MP.
heel erg handig!!! Het is ook echt lekker... als ik alleen moest eten, dan stoomde ik er ook wel eens een kleine portie groentes in...
Ken ook iemand die hem echt vaak gebruikt dus ik ga hem ook halen.. Dacht eerst dat het overbodig zou zijn totdat ik na ging denken over dat het inderdaad zoutloos enzo moest zijn toen leek het me wel handig ipv extra pannen enz.
ik heb hem ook heel veel gebruikt en dat ga ik straks weer doen. Maar ook van de zomer, milkshakes je kan er van alles in maken!
Dank voor jullie reacties! Het lijkt mij ook best handig, EN je hoeft niet al die dure potjes aan te schaffen, dus uiteindelijk haal je het er wel uit denk ik. Is vanaf ongeveer 6 maanden te gebruiken ofzo neem ik aan dan?
Zo'n babycook is niet persé nodig, maar wel serieus handig! Wij hebben hem ruim een jaar bijna dagelijks gebruikt. Makkelijk, en weinig afwas! En de lekkere en pure smaak van gestoomde groentjes en patatjes! Zou het direct opnieuw kopen! Je kan hem al vanaf 4 maanden gebruiken, voor de groentenpap.
Vanaf 6 maanden heb ik hem dagelijks in gebruik en nu ze 1jaar is gebruik ik hem nog dagelijks. Ik maak er hele maaltijden mee maar maak ook fruithapjes. Geweldig apparaat, weinig afwas en onderhoud. Ik ben helemaal fan. Het is gezond, goedkoper en je kunt hem ook nog eens heel gemakkelijk meenemen als je langer weggaat. Ik had hem ook mee op vakantie in de tent bijvoorbeeld, ideaal. Op de negenmaanden beurs hebben ze vaak een leuke actie maar ook op www.food4babies.nl hebben ze hele leuke actie paketten en daar verkopen ze ook losse onderdelen.
Bedankt voor jullie reacties, ik ben al 99% overtuigd! Het enige wat me tegenhoudt is de prijs, maar het klinkt als een goede investering
Ik had die van Philips, zelfde idee, de Philips stomer en blender: Philips - Gecombineerde stomer en blender SCF870/20 - Bereiden en bewaren - Voorbereiden van de voeding - Verzorging voor moeder en kind Zat gratis bij een abonnement op de Kinderen (en dat abonnement was 55 Euro). Heb hem met veel plezier gebruikt. Bij de eerste had ik hem niet hoor en natuurlijk kun je ook prima zonder, maar ik vond het wel een makkelijk ding. Ons zoontje had vaak al erge honger rond een uur of 5, maar wij eten altijd wat later, omdat mijn man dan nog niet thuis is. Dan mikte ik voor hem gewoon wat vroeger die groente en aardappelen er in en had ik er verder geen omkijken meer naar. Piep en klaar om te eten. Heb hem ondertussen weer verkocht, want ik deed er niet zo veel meer mee, maar het eerste half jaar regelmatig gebruikt.
Hier ook een beaba cook maar om eerlijk te zijn ben ik meer van van het apparaat van AVENT. Nu heb ik best veel afwas vind ik persoonlijk en het apparaat is niet echt makkelijk schoon te maken. Verder vind ik het malen niet echt helemaal top voor echte prakjes die heel fijn zijn is het goed te doen want je kan hem dan lang laten snijden/prakken. Maar nu na een jaar is het bij mijn apparaat wazig want wil ik met wat stukjes er in dan zit onderin toch nog de hele gepureerde zooi. Als ik dan een groter portie maak kan ik niet goed met stukjes bereiden. Maar zoals al eerder werd gezegd het is niet nodig maar het kan makkelijk zijn. Ik denk dat het veel ligt aan de thuis situatie als je partner later thuis is dan is het een uitkomst. Ik maak overigens altijd twee hapjes van het zelfde klaar en vries het dan in. Even opwarmen (kan ook in het apparaat) en klaar. Ik zou een cijfer 7 geven ...
Ik moet zeggen, het is een heel handig ding maar ik heb em uiteindelijk maar een maand of 4/5 gebruikt. Echt alleen vanaf 6 maanden voor de gepureerde hapjes, daarna werden de porties (helemaal als ik nog wat wilde invriezen) gewoon te klein. En gaf ik m'n zoon bovendien steeds vaker 'normale' maaltijden die ik prakte of fijn sneed.