Vraagje over baby kleertjes.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 86Elise, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    303
    42
    28
    Hallo,

    Ik ben uitgerekend op 25 juli,nu vraag ik me af kunnen baby`s al als ze een week of twee zijn en het is mooi weer al kleertjes aan zonder mouwen,t-shirts en jurkjes?

    Groetjes!
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, tenzij 't echt 35 graden is zal je je kindje de eerste zomer meestal lange mouwen aandoen.
     
  3. tinkerbell1982

    28 feb 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    dit vroeg ik me nou ook al de hele tijd af!!
    ik heb nl veel klereni n maat 50/56 en bijna allemaal shirts met lange mouwen.
    goed dus om te weten..bedankt!
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik zou het inderdaad niet doen tenzij het echt extreem warm is.
     
  5. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    En het viel me bij beide kinderen vies tegen hoe weinig lange mouwenshirts er te koop waren. Ik sla nu dus af en toe wat in.
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    En als het echt bloedheet is en je kindje kan zich goed warm houden dan is een rompertje (in huis) vaak al genoeg.

    Ik zou geen kleding zonder mouw/hemdjes en korte broeken kopen, jurkjes en t-shirts kun je altijd wel gebruiken eventueel gecombineert met een vestje of een lange mouw romper.
     
  7. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Ik was 31 juli uitgerekend. Bevallen op 9 augustus....er zijn toen nog genoeg dagen geweest dat het bloedheet was....momenten dat ze lag te zweten van de warmte. Dus ja ik zou zeker ook iets met korte mouwen halen.
     
  8. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Mijn dochter droeg trouwens met warm weer alleen een romper met korte mouw + een dun driekwartbroekje.
     
  9. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Pfoe pas met 35 graden? Dat is wel heel warm....
     
  10. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter is van begin mei en heeft in de warme periode eind juni geregeld met korte mouwen gelegen en soms zelfs alleen in een rompertje toen het echt heet was.

    Ook haar nichtje van eind juni had al vrij snel korte mouwtjes aan in juli/aug/sept.

    Maar het meeste had ik toch longsleeves, hoor. Of jurkjes waar ik dan een romper lange mouw onder deed.
     
  11. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, maar een kindje dat in de zomer 2 maanden oud is, is wel heel wat anders als een kindje wat eind juli verwacht wordt, dan heb je eigenlijk augustus als zomermaand en met geluk een paar dagen september. Ik verwacht ons kindje ook 25 juli (nouja, ik verwacht hem dan niet, maar ben dan wel uitgerekend ;) ) maar heb echt geen korte mouw dingen in huis gehaald, als het echt warm is kan een korte mouw romper ook, maar tshirtjes in maat 56 met korte mouwen lijkt mij echt niet nodig bij een juli/augustus baby. Maatje 62 heb je toch al weer een heel ander kind, niet meer zo'n pasgeboren frummeltje.
     
  12. juli10

    juli10 Fanatiek lid

    12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ons zoontje is van juli 2010 en heeft toch echt wel zomer pakjes aangehad. De eerste 2 dagen heeft hij een pakje met lange mouwen aangehad en de week wat volgde alleen maar t-shirt en kort broekje. Daarna was de zomer alweer afgelopen maar was toch blij dat ik voor die week leuke setjes had.
    Hij hield zich al heel erg goed warm en het was ontzettend heet. Arm kind als het vanaf 35graden pas iets met korte mouwen aan krijgt.
     
  13. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Afgelopen zomer was het half juli een dag 13 (!!!) graden, trouwens. Ik heb de verwarming toen aangehad.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Als hij/zij zich goed warm kan houden wel, anders niet. In huis is het over het algemeen ook niet net zo warm als buiten (of juist niet zo koud als buiten ;))...in ons huis is het over het algemeen tenminste lekker koel zomers. Tenzij het echt dagen achtereen heel heet is, maar dat is het in Nederland zelden of nooit.
     
  15. steenbokje83

    steenbokje83 Bekend lid

    20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Belangrijk is om te kijken naar je kind. Een warmbloedje zoals mijn zoon, die ligt nu al geregeld in korte mouwtjes. Bij warm weer kan ik hem echt geen lange mouwtjes aan doen, dat kind zweet er gewoon weer uit.
     
  16. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb voor mijn ukkie tot nu toe wel heel wat rompertjes met korte mouwen gekocht, maar ga daarbij nog t-shirtjes met lange mouwen kopen. En ik heb ook een vestje, en wat pakjes met lange mouwen. Zo kun je de temperatuur een beetje reguleren, als het heel warm is kun je (soms) volstaan met het rompertje, als het niet zo warm is of je kindje heeft het snel koud dan trek je er nog wat extra's over aan.
     
  17. danip

    danip Niet meer actief

    Ik ben 29 juli uitgerekend en heb ook bijna alles met lange mouwen. Ik heb alleen ook een paar dingetjes, vooral jurkjes, met korte mouwen in elke maat (50,56 en 62) En ook een aantal rompers met lange mouwen, die daar onder zouden kunnen. Dan kun je de kleertjes eventueel ook aan doen met die rompers er onder.
     

Deel Deze Pagina