Rollade bereiden

Discussion in 'De lounge' started by Yellowsun, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ik wil dit jaar een rollade maken voor kerst.Dit kun je makkelijk van te voren klaar maken en op de avond zelf in de oven zetten heb ik begrpen.Nu stonden er in de allerhande lekkere recepten voor rollade te maken in.Maar je hebt daar een braadslede voor nodig.En een braadpan.Ik heb alleen een bakpan en een ovenschotel.Zou het daarmee ook lukken??En hoe maken jullie je rollade het lekkerste klaar??

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn moeder deed het in een cakevorm. Geloof eerst aanbraden, dan in alu-folie, en dan nog de oven in. Hoelang weet ik niet precies. Hangt ook af van formaat en vleessoort.

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Goh,dat zou ook een idee zijn.Ik denk dat ik dat maar ga doen.En dan eerst aanbakken in de pan denk ik.Ik hoop dat het gaat lukken.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij bakken rollade altijd aan in een braadpan, als hij mooi bruin rondom is, water er bij en deksel er op. Dan een flinke poos laten staan en af en toe draaien.

We eten het altijd koud trouwens.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier net zo. eerst warm eten alleen en wat er over is ook koud

6. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hier net zo.....en dan tijdens het sudderen met regelmaat jus erover heen zodat de bovenkant ook nat blijft.....mjammie.

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik braad m ook rondom in de pan, gewoon in een koekenpan trouwens. Daarna in de oven en daar ook af en toe wat jus er over heen gieten.

Kruiden en alles doe ik een dag van te voren (wordt ie nog lekkerder van!!) Krijg er al zin in als ik er aan denk :D haha

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    dsoe je hem dan in een ovenschaal of in een braadslede?
    En hoe lang gaat hij dan de oven in?

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

In een ovenschaal, Hoe lang hangt er een beetje vanaf hoe groot het stuk rollade is natuurlijk. Wij aten er met 5 personen van, even uit mijn hoofd dacht ik dat ie er wel een uurtje in ging.

Ik heb vorig jaar kerst deze rollade gemaakt uit de Allerhande van de AH. Was echt heerlijk!!
    Recept - Rollade met kruiden & knoflook - Albert Heijn

10. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    ik doe hem in de oven. Ik heb wel dat hij draait in de oven. Hoe noem je dat ook al weer. Ik zet hem aan op wat er op de verpakking staat en na zoveel minuten een heerlijk rollade. ik krijg er wel zin dan.
    ik kan je verder geen tips geven hoe en wat.

suc6

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik doe de rollade altijd in de grill aan het spit. Een uurtje per kilo.

12. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Mmmm dat ziet er idd lekker uit.bedankt voor de tip!

Share This Page