Ik wilde jullie vragen om advies. Wij hebben een aanstaande zaterdag een bbq bij ons thuis om het voetbal-seizoen af te sluiten. Dus dat zijn zo'n 16 hongerige pubers... Wat kun je zoal op de bbq gooien? Ik had al bedacht dat ik hamburgers, fricandellen en kippepootjes (voorkoken?) kon doen. daarbij heb ik gewoon bergen met stokbrood, sausjes en salade. iemand nog wat suggesties?
friet! geen feestje voor pubers zonder friet kip voorbereiden vind ik een goed plan, anders duurt dat misschien te lang. sate en worstjes doen het ook altijd goed.
Voor de zoetekauwen kun je bananen doormidden snijden, chocoladehagelslag er tussen doen en het in zilverfolie op de bbq doen, erg lekker, ook bijv. als een soort bbq-toetje!
gehaktballen op een prikker en dan paprika erdoor. een sate met ananas ertussen. van die shart liks speklappen vind eigelijk ook wel iedereen lekker hamburgers
Gehaktballetjes aan een satéstokje is wel een goed idee, maar dan zou ik zo'n zak (of 2 ) bij Ikea halen, is al gaar, alleen laten ontdooien en een paar ballen aan een prikker, lekker even op de bbq, pindasaus erbij en klaar!
spiesjes van aardappelkrieltjes die zijn zo gaar ....en voor de rest tja mijn voorgangers hadden al genoeg ideen .....
Speklapjes, niet zo zeer voor het vlees maar het fikt altijd wel leuk die dingen op de bbq 8) Wat wij een keer hebben gedaan is eerst een verse worst koken en die daarna op de bbq doen. Erg lekker geworden moet ik eerlijk zeggen. Hele dunne karbonade's zijn ook lekker. Plat geslagen kipfiletjes een avond ervoor in de marinade zetten. Groetjes Anita
Varkensfilet lapjes. Je hebt bij de Lidl geloof ik van die lekkere gekruide. Zijn dun, dus zo klaar en erg lekker! En ik denk dat hamburgers het ook goed doen, helemaal als je witte bolletjes koopt om daar zelf broodjes hamburger van te maken. Eventueel wat uien op de bbq, mayo en curry/ketchup erbij, klaar! Jammie, krijg er zelf ook zin in
voor pubers: spareribs, onmisbaar. ik bbq 2x per jaar met pubers en die dingen vliegen van de bbq af.. schijnt helemaal hip te zijn (haha, nu voel ik me oud) veel fun iig! je hebt wel mooi weer gelukkig!
Super dat jullie zo meedenken! Er komt zo heel wat lekker voorbij waar ik uit kan kiezen! En ja,...gelukkig lijkt het er op dat het mooi weer gaat worden!
tot ze gaar zijn Ik heb geen flauw idee, ik gok zo'n 30 minuten maar dan wel meteen in kokend water. Groetjes Anita