I.v.m. overgewicht en problemen met mijn lever is me geadviseerd eens koolhydraatarm te gaan eten ivm mijn gezondheid. Nu is dat voor een echte pasta,rijst liefhebber en iemand die erg graag in de keuken staat best een omschakeling. Natuurlijk heb ik het nodige op internet opgezocht en zal ik een dietiste gaan raadplegen maar ik hoor erg graag van mensen hier wat ze eten. Natuurlijk kan ik iedere dag een bak yoghurt met noten, iedere middag een salade met vette vis en iedere avond een stuk kip, een ei en groente eten maar dit lijkt me niet de bedoeling. Dus wat eten jullie zoal gedurende de dagen. En wat zijn dingen die je altijd in huis hebt?
Ja hoor, iedereen mag me in pb email adres vermelden waar het Word document naar toe gemaild mag worden. Ik zit alleen niet altijd achter mijn laptop, dus kan zijn dat ik niet meteen reageer
Wat ik zelf erg lekker vind is spaghetti maken van courgette (je kunt het met een kaasschaaf snijden, ik vraag voor mijn verjaardag een speciale spiraalsnijder > bol.com | GEFU Spirelli Spiraalsnijder - Zwart | Koken en tafelen En bloemkoolrijst: Ongekookte bloemkool in de keukenmachine fijnmalen tot rijstkorrels. Heerlijk om bijv. nasi (zonder pakjes en zakjes natuurlijk> recept op smakelijck.nl) mee te maken met zelfgemaakte pindasaus. Soep is ook koolhydraatarm als je de vermicelli weg laat (en het zelf maakt, geen honig zakje tomatensoep)
Ik heb een koolhydraat arm dieet gedaan waarbij je zilvervliesrijst en volkoren pastas mocht eten. Misschien dat dat je helpt?
Wat je ook kunt doen is kijken op een app zoals my fitnesspall...je zult je verbazen hoeveel koolhydraten er nog in groenten zitten...sommige groenten Ik eet dus eigenlijk al een paar maanden koolhydraatarm en voer mijn eten in...zo zie ik hoeveel ik overal van eet ( vet, koolhydraten en eiwitten) Vanavond eet ik: Broccoli ( 200 gram...want er zitten veel koolhydraten in broccoli) met gorgonzola uit de oven. Kipfilet Salade van sla, kalkoen, hummus, komkommer en paprika...