wanneer

Discussion in 'Zwangerschap' started by 3ebaby, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 3ebaby

3ebaby Actief lid

Apr 11, 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Wanneer vertellen jullie dat jullie zwanger zijn......
    Kan voor mijn moeder nooit geheimen bewaren :(
    Wanneer en tegen wie vertelden jullie het?

Ben benieuwd :)

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Familie gelijk verteld en de rest even gewacht tot we een echo hadden gehad.

3. Yris

Yris Niet meer actief

Wij wachten eerst tot een goede echo, daarna mag iedereen het weten :D

4. 3ebaby

3ebaby Actief lid

Apr 11, 2012
    407
    0
    0
    limburg
    @lynn7 je bedoel de eerste echo zo rond de 8 weken?

5. Yris

Yris Niet meer actief

Ja die bedoelde ik, dus als het hartje klopt ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb het mijn (schoon)ouders en zusje direct verteld. Dat was bij 5/6 weken, de eerste keer dat ik ze zag na de positieve test..
    Op een enkele goede vriendin na hebben we het de rest verteld na de eerste echo bij 12 weken..

7. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    wij hebben het mijn ouders verteld gelijk na de positieve test.en schoonouders pas na d eeerste echo.omdat zij het eigenlijk al niet leuk vonden dat wij graag een derde wilde,hadden het ook niet verwacht dat die er zou komen.omdat het bij mijn schoonzusje niet lukt zwanger te raken.maar ja je kunt niet altijd rekening houden met een ander.

en mijn eigen kids heb ik het ook pas verteld na de 1 ste echo ivm miskraam in november.
    succes met je zwangerschap geniet er van

8. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Ik wou ook wachten maar kon het niet :D

Mn ouders en mn zus weten het. Want ook als het mis gaat zijn ze er dan voor me.

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij wachten tot de eerste (hopelijk goede) echo zo rond de 10-11 weken.

10. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

11. Loontje23

Loontje23 Actief lid

Nov 15, 2011
    212
    0
    0
    ben vooral bezig met het gezin :)
    Als eerst, van harte gefeliciteerd!!

ik heb het verteld toen ik 7 weken was aan ouders en schoonouders, en een goede vriendin, en de rest na de eerste echo, kon het niet langer voor me houden, was ook zooooo ziek dat het gelijk opviel...

12. joy1980

joy1980 Actief lid

Nov 9, 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het mijn moeder gelijk na geloof ik een uurtje na de test verteld...
    Toen 3 weekjes gewacht en de rest van de familie (schoon)ouders en zussen + vriendjes.
    Vrienden met 9 weken, hadden feest in het dorp, dus als ik geen wijntje zou nemen, ze het al sowieso zouden vermoeden..

13. onzewens

onzewens Bekend lid

Jan 9, 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het het mijn ouders en schoonouders verteld via telefoon met nog positieve test in handen haha......dus direct. Zo ook mijn zusje en zwager...rest van familie en vrienden na 1e echo met 8 weken....

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik heb het mijn ouders, schoonouders en zusje afgelopen zondag op moederdag verteld. Ik had graag nog even tot een week of 8 gewacht, maar het voelde heel speciaal dit mede te delen op moederdag :)

Verder weet een vriendin het. Ik moest haar verjaardag afzeggen, omdat ik op sommige momenten echt geplaagd wordt door allerlei kwaaltjes. En ze is nogal zwart-wit... zonder 'goede' reden wordt alles in twijfel getrokken. Voelde me niet verplicht het haar te vertellen, maar het haalde wel de druk van de ketel en nu kan ik zonder me er lullig over te voelen gewoon iets afzeggen of verzetten. Ze reageerde heel verrast.

De rest krijgt het pas na mijn eerste echo te horen, die valt in mijn 11e week.

15. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    heb gelijk dichtsbijzijnde familie en beste vriendin verteld met de test na mijn schoonouders en mijn broer en schoonzus geweest en de rest heb ik gebeld...en met 8 weken kwam ik in zkh op verloskunde afdeling te liggen wegens HG dus toen heb ik het maar op facebook en hyves gezet...voordat er verhalen de ronde deden...

16. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    De 1e x hebben wij het aan de naaste families verteld (ouders en broers en zussen) helaas ging deze zwangerschap mis...
    Deze zwangerschap weten alleen ik en manlief het en voor de rest niemand...vind deze veilig bubbel met z'n tweetjes heerlijk op dit moment :D
    Wijntjes drinken deed ik al niet meer want we liepen in het zh bij de gyn en als we thuis visite krijgen giet ik alcoholvrije wijn in een karaf...(de meeste vrienden van ons drinken bier of sterke drank) dus ook dan lijkt het net of ik mee drink maar daar is niets van waar :D
    Dus zo kunnen we het tot nu toe geheim houden en er saampjes om lachen en van genieten...
    Het is trouwens geen bewuste keuze geweest om te wachten hoor dat is toevallig zo gelopen en gegroeid :D
    Zo zie je maar iedere zwangerschap is echt anders...

Succes met je beslissing en heel veel genieten van je zwangerschap!

Liefs

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Met 6 weken vertelt aan (schoon)ouders en goede vrienden. Met 7 weken op het werk ivm extreme misselijkheid. Na de echo (10 weken) tegen de rest van de wereld. Die, vooral bij de 2e zwangerschap, al een groot vermoeden hadden..;)

18. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik zag mijn moeder s'avonds op de dag van mijn positieve test, dus jah die zag t meteen :D

Ivm medische indicatie hadden wij met 7 weken de eerste echo, en toen hebben we het de familie van mijn man en mijn zus verteld.

Met 12 weken heb ik een facebook berichtje geplaatst. Toen wist de rest van de wereld t :D (ik wilde t niet te vroeg doen ivm eerdere MK's)

19. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    De eerste keer met 5 weken toen het mis dreigde te gaan (werd ook een mk). De tweede keer na de eerste goede echo met 8 weken. De derde keer keer hetzelfde (werd helaas daarna ook nog een mk). En de vierde keer hadden we weinig zin om het te vertellen en moesten we wel toen mijn schoonmoeder het raadde met 9 weken. We hebben het eerst aan de familie vertelt en daarna aan de rest. Maar voor 12 weken was het beide keren algemeen bekend, mijn buik groeit veel te snel!

20. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik kon absoluut niet wachten met het te zeggen toen ik de posi zwtest in handen had. Had vrijdag de test gedaan en zaterdag tegen mijn ouders gezegd en op zondag tegen de schoonouders. Had mijn zoontje een bloesje aangedaan waar op stond: ik word grote broer!!! Alle anderen wisten het na de 12 weken echo? Toen wist ik zeker dat het goed zat x

Share This Page