Welke voorwaarts gerichte groep 1 autostoel met gordel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vek, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat ik weet dat hier een paar experts zitten: graag jullie advies want ik zie door de testbomen het bos niet meer!

Mijn zoon is net 2 en dit weekend krijg ik mijn nieuwe auto! Een aygo dus weinig ruimte en helaas geen isofix! In onze station zit hij heel bewust gekozen achteruit (cybex sirona). Tis een klein en fijn mannetje dus hij zit daar lekker in en ik ben er heel tevreden over!

Maar voor de aygo moet ik dus op zoek want geen isofix en voor achteruitkijken echt geen ruimte!
    Ik wil er liever niet weer een vermogen aan uitgeven want het zal met name een boodschappenwagentje zijn maar ik wil wel graag een nieuwe stoel....voor tijdelijk zit hij in de groep 1-2-3 van prenatal (van opa en oma) maar dat vind ik geen goede lamge termijn oplossing...

Ik heb al vanalles gezien (maxi cosi priori sp of xp, rubi of tobi (maar die lijken me te hoog), romer eclipse, romer king) maar de een zegt zus en de ander zo qua veiligheid....
    Achteruit met gordel heb ik me ook in verdiept maar dat is echt geen optie (heb de ruimte aan het voeteneind ook nodig voor andere dingen dus dan moet stoel steeds erin en eruit en dat vind ik echt teveel gedoe....)

Lieve experts hier: hebben jullie een goed advies? Veiligheid is de belangrijkste factor wat mij betreft...

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Weet je zeker dat de aygo geen isofix heeft?

Hier de peugeot 107 en de MC Tobi (zonder isofix), heel tevreden over. Heb toen een verouderd model gekocht, was daardoor erg afgeprijsd, maar 't is gewoon een prima stoel met een kleurtje van het jaar ervoor (gewoon zwart met grijs ;) ).

3. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok! Die vind je niet te hoog voor erin? Leek me zo'n reus namelijk...en ook de gordel past dus eromheen bij jou?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het idee dat mijn dochters die hoogte juist fijn vinden, want ze kunnen goed alles zien zo. Heb me er iig zelf nooit aan gestoord dat ze te hoog zaten ofzo. Heb het idee dat de hoogte juist ook fijn is omdat ik zo heel makkelijk met 1 hand de stoel kan verstellen.
    En de gordel past prima!

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb een alto, en daarin heb ik een maxi cosi priori. Bevalt prima.

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij hebben een romer king plus en vinden het een erg fijn en veilig autostoeltje. Volgens de consumentengids net iets veiliger dan de maxi cosi tobi vandaar dat we hiervoor hebben gekozen.

7. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er 2.. Prenatal de luxe en maxi cosi tobi.

En ik vind die vd Prenatal echt veeeeel fijner..

Beide passen trouwens op de achterbank met gordel vd aygo

8. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat maakt dat je die fijner vindt dan?

9. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook een Alto met priori. Wel uitkijken dat ik zijn hoofd niet stoot met instappen maar verder echt een heerlijk ding

10. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ik heb een axiss en ik ben heel tevreden

Deel Deze Pagina