Kaas.. Brie enzo...Hoe slecht is dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Blondie007, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie007

30 nov 2008
    48
    0
    0
    Goeiemiddag!
    Ik vroeg me af hoe slecht het is als je zachte kaas eet tijdens je zwangerschap.. Ik heb bv vorige week een beetje van dat gegeten.
    Ik las dus vandaag dat zachte kaas het hoogste risico op een miskraam is van alle etenswaren die je beter kan laten staan..
    Nou denk ik zelf dat die 3 kleine plakjes die ik heb gegeten niet zoveel kwaad konden, maar vraag me toch af wat jullie ervan vinden?
    Groetjes An.

2. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Als je gewoon kaas uit de Nederlandse supermarkten hebt gegeten, bijvoorbeeld Brie of Port Salut, kan het geen kwaad. Op de verpakking staat "pasteurisé" i.p.v. au lait cru. Dat laatste betekent vervaardigd uit rauwe melk en dat is niet zo goed tijdens de zwangerschap.

Je mag dus gewoon Brie etc. eten, zolang het maar van gepasteuriseerde melk is gemaakt, no problemo!

Geniet ervan hè.

3. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Jup dat riepen ze ook tegen mij bij de Vk.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Weet nog nie of ik zwanger ben, maar was hier ook heel benieuwd naar omdat ik normaal regelmatig wel een stukje brie eet. Dus namens mij ook bedankt voor t antw hihi

5. Blondie007

30 nov 2008
    48
    0
    0
    Ja nou , ik kan dus even niet op de naam komen maar het was een soort brie/camembert of iets.. Zo'n ronde kaas zeg maar.
    Heb het idee dat dat wel die au lait cru was..
    Maar ik heb er echt 3 dunne plakjes van gehad dus ga er maar vanuit dan dat het geen kwaad kan en verder gewoon nooit meer eten! Toch? :D
    Groetjes An.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

camenbert uit de supermarkt is ook 99% gewoon gepasteuriseerd ik eet sinds in zwanger ben kilo's weg aal zachte kaas het zou echt een enorme straf zijn als dat ook al niet meet mag. maar ja ik hoef nu ook nog maar een paar weekjes.

7. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Die 3 dunne plakjes zullen geen "schade" aangericht hebben, dat zou héél toevallig zijn. Kijk, je hebt het al gegeten, dus behalve schuldig voelen ( :) ) zit er niets anders op dan er vertrouwen in te hebben dat er niets aan de hand is ;)

Al die waarschuwingen over voorzichtigheid met bepaalde voedingsproducten komen voort uit "kansen dat" en "zou misschien kunnen gebeuren dat ". Met andere woorden, de kans is klein maar hij is er en om geen risico te lopen worden bepaalde zaken afgeraden. Geef ze de kost hoeveel er gewoon rauwe vis eten van de visboer, vertrouwend dat het vers is etc. (ik heb zelf die vraag gesteld over rauwe zalm v.d. visboer). Je merkt dat de één gewoon vertrouwen heeft en het eet, de ander wil er niets van weten en blijft er ver bij uit de buurt voor de zekerheid.

Nogmaals, het is geen ramp. Misschien is de hoeveel stress op een dag of de ingeademde smog in de stad wel erger dan die 3 kleine plakjes kaas ;)

Groetjes Dwezelin26

8. Blondie007

30 nov 2008
    48
    0
    0
    Je hebt zkr gelijk dwezelin..
    Ben nu sinds gister alweer bezig met het volgende; misselijk zijn! hahaha.
    Allemaal voor die kleine he.. Maar met liefde :D
    Groetjes!

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
  10. Blondie007

30 nov 2008
    48
    0
    0
  11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

je kunt dat gewoon eten hoor..
    wordt vaak overdreven wat je niet mag eten tijdens je zwangerschap.. alleen rauw vlees is niet zo goed..

12. Ik begreepook idd van de vk dat brie gewoon mag, neem aan dat daar de president ook onder valt. Dat je port salut ook mag wist ik niet, lekker. Handig om te weten voor de komende feestdagen.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja ik ben ook blij dat ik Saint Agur mag!
    Dat is mijn absolute lievelingskaas :)

Deel Deze Pagina