kaas uit kerstpakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik weet het, maar het gebeurt niet altijd, vooral als het kaasje in het buitenland geproduceerd is. Ik had laatst een zacht schapenkaasje vast waar helemaal NIKS op stond, dat gaat dus terug het schap in.

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    als er niets op staat is het geen rauwmelkse kaas! (tenminste als je het in NL gekocht hebt)

3. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik wou net zeggen als het er niet op staat?

Ik heb geitenkaas van AH in huis en daar staat niks op. Kan er dus van uit gaan dat gewoon kan.

4. BeppieW

BeppieW Lid

6 mei 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Bij AH, bij de versafdeling, staat er alleen op:
    melk, stremsel etc.

En bij allergie informatie staat het als het rauwe melk betreft.
    Ook lactose staat bijvoorbeeld bij de allergieinformatie.

Ik pakte een stukje roquefort waarvan ik weet dat het rauwmelks is, en inderdaad, bij allergieinfo stond: rauwe schapenmelk

Toevallig stond ik vandaag ff te gluren bij alle lekkere kaasjes om wat mee te nemen voor kerst :D

Bij andere kazen uit het schap; als er 'gepasteuriseerd' ergens staan, zit je goed.
    Staat er niks maar dan ook niks op, dan zou het voor de zekerheid laten liggen.
    Ook al is het verplicht in NL, ik zou dan het zekere voor het onzeker nemen.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In Nederland geproduceerd: alleen "melk" of niks = gepasteuriseerd.
    In buitenland geproduceerd: kweenie... wat de richtlijnen zijn!
    Als een buitenlands kaasje uit het buitenland wordt geimporteerd gaan ze het echt niet ompakken. Heb hier uitgebreid over gesproken met mijn kaasboer. Hij verkoopt qua zachte kaasjes vrijwel alleen buitenlandse: Belgische, Franse, Zwitserse...
    Nu heb ik wel een site gevonden waar eea op staat, maar als ik het niet zeker weet, dan liever niet! ;)

Deel Deze Pagina