Kaas van het brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door glimworm, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

mijn zoontje doet dat ook maar nou maak ik tosti voor hem en dat gaat erin als koek! hij smult er van

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

#22 glimworm, 10 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2012
    omdat ie dan eigenlijk niet veel eten binnen krijgt, op een plakje beleg na. Zoonlief is vrij licht (niet zorgelijk hoor) en kan best wat grammetjes extra hebben.

met vork aanprikken en voeren, heeft allemaal geen zin, hij duwt alles weg.
    oud opgedroogd brood, nee dank je, daar kun je zijn hersens mee ingooien.

Dat van die tosti (niet te knapperig, hij heeft nog niet al zijn kiezen door) ga ik es uitproberen!;)

het gekke is, het ligt niet aan het brood zelf (heb ik wel es gedacht)
    want een krentebol en een kaasstengel (van een soort brooddeeg) eet hij wel op.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik geef dus ook nooit een bth met losse kaas maar idd een tosti of broodje uit de oven met gesmolten kaas
    Of smeerkaas hihi

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dochter is hier onderhand al ruim een uur bezig met haar bolletje.
    Ze heeft voor eerst chocolade vlokken op brood. Nou die chocoladevlokken zijn op, maar t brood ligt er nog...
    Af en toe.pakt ze nu een stukje brood, zonder beleg dus, en eet die op.
    Haal t zo weg en dan gaat ze in bed, als ze weer wakker is.krijgt ze een bordje pap.
    Maak r niet zo'n probleem van. Volgende keer gewoon weer iets wat op t brood blijft plakken en.broodje vlokken voor extra erbij (als t broodje smeerkaas op.is tenminste)

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Bij ons gaat het brood in 1 berg op tafel :D - en ze krijgen het per stukje of 2 stukken (boterham in +-8 stukken, dubbel) voor hun neus. Volgend stuk krijgen ze pas als het stuk dat ze eerst kaal eten op is - en dat hadden ze al snel door. Hier dus wel kinderen die eerst de kaas van het brood eten, maar het brood gaat er wel achteraan. Heeft een weekje gekost, maar gaat nu al maanden goed.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier krijgt ze ook geen nieuwe boterham als ze alleen het beleg er vanaf heeft gegeten... Vindt dit echt geen harde manier, wel duidelijk! Als ik mijn dochter volg kan ik wel een hele pot pindakaas op 1 boterham smeren die ze er vervolgens steeds vanaf eet en dan om weer pindakaas vraagt. Uiteindelijk hou je een afgelikte boterham over..Denk het niet!

Ze eet hier ook vaak het beleg van haar brood, maar daarna gaat de boterham er ook nog gewoon in hoor!
    Van de week zei ze nog aan tafel: 'lekker korstjes eten mama!'

Hier maak ik ook regelmatig een tosti voor haar!

8. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Als je n boterham met kaas geeft, heel even in t tosti ijzer dan is de kaas gesmolten en plakt ie aan de boterham vast. Onze kleine meid smult ervan en in de winter lekker...n warme boterham.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

heb inmiddels de tosti uitgeprobeerd en zelfs de gesmolten kaas weet hij er tussen uit te vissen ;)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

hier eet hij het brood op en laat de kaas liggen :)....

Hij wil geen beleg. heb verschillende dingen geprobeerd, maar hij eet het nog niet. Zolang hij droog brood (of met boter) eet, vind ik het wel goed. Verder eet hij prima, dus krijgt hij genoeg binnen.

11. prettymum

prettymum Niet meer actief

#31 prettymum, 26 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2012
    Hoe doe je dat dan? Steeds weer brood met beleg geven zodat je kind in totaal geen brood eet maar wel heel veel kaas of vleeswaren? Dat is ook niet echt gezond toch?

Edit: je had al geantwoord :)

Deel Deze Pagina