Kaas verslaafd

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 24 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wij zijn niet kaasverslaafd, maar er gaat wel veel kaas per week doorheen. Sowieso een pak plakjes van 400 gram, maar ook geregeld twee. En meestal twee zakjes van 250 gram geraspte kaas (en soms meer). De kinderen en mijn man eten kaas op brood, ik een enkele keer als ik een tosti eet. En het gaat ‘natuurlijk’ door de pasta en op pizza.

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Smeerkaas hebben trouwens meestal wel, vooral voor als de kinderen een broodje mee naar school nemen. En dan nog doen we er erg lang mee. (Het zijn van die portieverpakkingen in driehoekjes.) Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zozeer onder kaas vallen, ik weet eigenlijk niet eens of het hier wel zo mag heten - op de verpakking staat dan ook letterlijk: spreadable food preparation.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Smeerkaas is gesmolten kaas en smeltzout. Dus er zit wel iets van kaas in :D

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Smeerkaas gruwel ik echt van. :oops: Een heel enkele keer wil een van de kinderen het, dan kopen we een bakje, maar meestal eten ze dan twee boterhammen ermee oid en daarna laten ze het zo lang staan dat ik het weg gooi. Ik koop het dus niet uit mezelf en vind het alleen maar fijn dat de jongste het in ‘normale tijden’ af en toe op de bso kan eten. ;)

5. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Oeh ja, kaas, heerlijk!

Standaard de plakken jong belegen, op de pasta, op de plank, tosti, pizza, pita, etc.
    Ook heb ik standaard een mix van geraspte Pecorino, gran Padano en parmezaan in de vriezer.

En af en toe een paar plakjes brokkelige oude kaas bij de kaasboer vandaan, maar die kaas is op voor het in de buurt van brood komt.

Maar smeerkaas...brrr...

6. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Ja zoiezo haha.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Ik moet zeggen dat ik er ook best geld aan uit geef. Ah kaas voor tosti en pasta ok. Maar voor op brood hebben wij gewoon kaas van de kaasboer. Zoveel lekkerder jummie.

kadootje en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat dacht je van oude kaas met mosterd! Hmm! Of een goede gatenkaas, zo romig!

Zuul vindt dit leuk.
  9. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Zeer herkenbaar. Jong, belegen, plak, stuk, mozzarella, geraspt, parmezaan, brie, geit: ik lust het allemaal.
    Mijn liefde voor kaas is de reden dat ik nooit geheel vegetariër en al zeker geen veganist zou kunnen zijn. Tenzij er ooit voor alle soorten kaas een fantastisch smakend veganistisch equivalent zou komen...

Mijn oudste zoon is al even erg. Dan weet hij dat de kaas bijna op is en dan verheugt hij zich er de halve dag al op dat ik er 's avonds blokjes van snij :)

10. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou echt niet zonder kaas kunnen. Er is ook geen kaas die ik niet lust.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik eet niet veel kaas. Vooral man en dochter eten het.
    Er gaat sowieso een kilo jong belegen van de kaasboer doorheen in de week.
    2 pakken geraspte kaas.
    En een stuk brie (eet alleen de oudste)
    De jongste en middelste lusten geen plakjes kaas en eten alleen smeerkaas.

oudste lust alle soorten kaas en die verkoos destijds een kaasplankje boven een ijsje :rolleyes:

12. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    O gatenkaas de favoriet hier.

Of echt een vreselijke oude kaas inderdaad jummie

Romig belegen is ook heerlijk

En en en...... Afgelopen week niet naar de markt geweest. Kaas op en zooooooooo een zin in kaas nu. Damn

NiVa0230 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Kaas❤️

Alle soorten kaas vind ik heerlijk! Gesmolten, op brood, of gewoon zo. Het lekkerste vind ik nog een goede bol mozzarella met peper en zout! Nog lekkerder met basilicum!

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Heeeerlijk

15. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier ook een kaasverslaafde, ik eet 1 kg kaas per week :oops::roflmao:. De kinderen en man samen tussen de halve kg en 1 kg (ligt aan het eten).

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij zijn ook echt kaaslovers.
    Hebben echt altijd kaas in huis. Sowieso voor op brood maar indd ook door de maaltijd of gewoon zo een paar blokjes.

Onze oudste luste eerst geen kaas, toen zeiden we al, hoe kan dit nou een kind van ons zijn:roflmao::roflmao:

Maar toen ie een jaar of 3 was at ie ineens wel kaas en nu ook echt een kaaslover

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Oh kaas heerlijk!!! Gaat wel een kilo doorheen per week. 2 volwassenen en een baby die het eigenlijk nog niet mag, maar het heerlijk vind :oops::oops: Ik kan niet zonder kaas. Elke dag minimaal 1 boterham met kaas. Savonds ook wel eens een lekker blokje knagen.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  18. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Hier ook kaasliefhebbers! Mijn man en dochter zijn meer van de jonge en jong belegen. Zoon en ik van hoe ouder en brokkeliger hoe lekkerder!

Ook fan van geitenkaas, parmesan, pecorino, alle soorten Franse kaas (ook de blauwe schimmel), gorgonzola.... kan werkelijk geen kaassoort bedenken die ik niet lust. Althans, komijnekaas, daar ben ik niet zo gek op. Maar verder, mmm :p

19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Oké nu wil ik kaas eten :|

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Grappig dat nog niemand ricotta heeft genoemd, dat is de enige kaas die wij nog wel regelmatig eten. Waarschijnlijk omdat dat de enige kaas is die ik hier wel lekker vind :roflmao:

Deel Deze Pagina