Pff klaar met UPC

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Pfff... We zijn sinds kort overgestapt naar UPC Horizon.
    We hebben onze oude box ingeleverd en daarvoor een nieuwe gekregen dus (wij waren al klant).
    Maar sinds we Horizon hebben is het alleen maar gezeik en dit terwijl we nooit problemen hebben gehad.

Klein lijstje;

- Storend beeld op de RTL zenders (hier is al 2x een monteur voor geweest, maar het is nog steeds niet helemaal verholpen.
    - Het pauzeren kan je vaak niet overnieuw op play zetten, met als gevolg dat je je opgenomen programma gewoon NIET kan kijken. Haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
    - Opgenomen programma's nemen niet volledig op. Met de vorige box werd het gehele programma opgenomen incl. nog een stukje van de commercials op het eind. Zo miste ik zeker niks van wat ik opgenomen had. Nu ben ik ELKE keer weer het einde kwijt.
    - Er werd geadverteerd met een half jaar film 1 gratis. Dit bleek echter niet van toepassing te zijn aangezien wij al klant waren. Dit was nergens te lezen en ik vind het ook nog eens onzin aangezien wij wel overnieuw een jaarcontract hebben moeten afsluiten.
    - Internet valt om de haveklap uit. WIFI heeft slechter bereik, waardoor ik ongemerkt over mijn minuten heen ga (aangezien ik in de veronderstelling ben dat ik veilig op mijn WIFI zit te netten).
    - De telefoon stoort regelmatig.

Al met al een hele lijst en ik ben er echt helemaal klaar mee.
    Net ook weer iets opgenomen wat niet afgekeken kan worden en ik keek zo uit naar het programma :x.
    Ben ik nu de enige met dit gezeik?

2. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    zwaar irritant voor jou zeg. Maar ik ben nooit fan geweest van upc. Mijn vriend heeft deze problemen juist met telfort en gelukkig moet hij nog een maand en dan heeft hij weer ziggo. Misschien een tip ik heb dat mijn mobiel zelf vreemd doet en dan toch me minuten ipv wifi pakt. Wat ik doe als ik thuis ben is meteen me pakketminuten afzetten dus dat ik alleen op de wifi kan. Succes er in ieder geval.

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier over het algemeen geen problemen met UPC, maar wel dat ie de programma's inderdaad niet goed opneemt. Wij hebben overigens geen horizon.
    Maar ik neem nu dus standaard ook het programma op wat daarna komt, vooral als ik weet dat ik het niet op internet terug kan kijken, zoals films e.d. Niets is zo irritant als het einde van je programma missen.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohjee.. Wij hebben net vorige week een contract afgesloten voor UPC tv en internet. In dit huis geen problemen gemerkt, dus hopelijk blijft het zo.. :(

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Je kan ook instellen dat ze 5-10-15 minuten langer opneemt bij elke opname!

Ja horizon is ook een drama hier. Hij doet het nu al 2 weken niet (geen beeld, geen geluid, niets) vergeet constant te bellen :) ik vind upc ook niet goed. De vorige boxen ook altijd wat mee gehad :x

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat die de programma's niet helemaal goed opneemt heeft niets te maken met UPC ( niet altijd ) dat ligt aan de programmering van de TV zenders. Als ze uitlopen met hun programma's dan loopt jouw programma dus ook uit, wat je dan moet doen is gewoon zelf even een paar minuten extra erbij zetten.

Voor de rest, hier ook lid van de UPC, van de diensten hebben wij geen last, alles word goed geleverd, over de klanten service ben ik absoluut niet te spreken maar goed, die heb ik dus bijna niet nodig dus geen last van.

7. Melief

Melief Niet meer actief

Het schijnt dat er binnenkort een grote update komt en je ook een nieuwe afstandsbediening krijgt omdat er zoveel klachten zijn!

8. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Klopt! Er zitten nog veel kinderziektes in UPC horizon. Wij hebben van sommige dingen ook last. Ik vind vooral het nieuwe menu echt vreselijk irritant! Als het goed is verandert dit ook.

Wat ik vooral belachelijk vond dat we geen recht hadden op het half jaar korting omdat we al bestaande UPC klant zijn en WEL de aansluitkosten a 50 euro ff konden dokken. Dit vind ik echt heel erg slecht!! Heb er achter aan gebeld maar er was niks mogelijk. Ik was in staat over te stappen naar een ander maar dan hadden we op dat moment nog meer kosten gehad en dat geld hadden we toen niet.

9. Melief

Melief Niet meer actief

Huh? Wij waren ook bestaande klant maar wel korting gehad en gratis film 1, ere divisie en meer internet...

10. Melief

Melief Niet meer actief

Sneller bedoel ik.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daarom naar Telfort gegaan, hier totaal geen fan van Upc..

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    En daarom ben ik dus niet overgestapt naar upc, ik las veel te veel slechte ervaringen op internet. Ik ben van ziggo (veel internetproblemen) naar xs4all gegaan.
    Wel balen dat het zo slecht is. Ik zou daar echt bloedscharijnig van worden.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dan ga je over je MB's heen op je telefoon ;)

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier ook gezeik met UPC. Volgens mij moeten ze mij onderhand kennen aan de telefoon. Ze hebben zelfs al gezegd dat ik, ondanks dat ik een nieuw jaarcontract heb door Horizon (was ook al klant) het abonnement ook tussendoor kan beëindigen als de klachten blijven.

Hier ook geen gratis Film 1 gekregen, omdat wij al klant waren.

Storend beeld: check. Het vreemde is alleen dat telkens wanneer er een monteur gepland staat, het beeld weer even normaal doet.

Niet normaal opnemen: check. Programma vanaf het begin opgenomen, wat staat er op: 10 minuten... En ik weet echt wel hoe ik een programma moet opnemen.

Daarnaast trouwens ook een afstandsbediening die het alleen doet als je het ding slaat. Ja serieus. En de batterijen zijn gewoon goed.

En ja, er word een nieuwe afstandsbediening verstuurd en ook nieuwe software. Maar die software heeft alweer een vertraging opgelopen kreeg ik anderhalve week geleden in mijn mail. Echt drama.

Internet is ook niet op de goede snelheid. Een abonnement van 60MB. Wat wij werkelijk ontvangen is rond de 20 MB (wifi). Terwijl wij met het vorige UPC pakket een abonnement hadden van 50 MB en rond de 40 MB ontvingen met wifi. ''Ja mevrouw, daar kunnen wij niks aan doen. Dat ligt vast aan de plek waar u woont.'' Tussen de twee UPC pakketten in ben ik niet verhuisd...

Eigenlijk ben ik het dus ook meer dan zat, het probleem is alleen dat hier in de buurt weinig providers te verkrijgen zijn. KPN is wel verkrijgbaar maar daar zou ik veel meer voor betalen dan wat ik nu betaal. Dan te bedenken dat ik nu al bijna 70 euro in de maand betaal, ik wil ook niet nog meer betalen. Ik hoop heel hard dat die software update dé oplossing is.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier ook gigantisch veel gezeik met UPC. Wij hebben overigens wel korting gekregen op het nieuwe jaar abbo toen we de horizon box namen. Gewoon zeggen dat je opstapt, dan kan er heeeeeel veel.
    Ondertussen hebben we ook een jaar filmnet gekregen voor 5 euro pm omdat we zoveel gezeik hebben ook weer met deze box bovenop de kortingen die we per maand al hadden. En inderdaad wat is het wifi bereik dramatisch, boven al geen wifi meer en aan het eind van onze tuin (nog geen 10 mtr van de box af) al geen wifi meer.
    En dan die *&$%## afstandbediening!!! Mijn hemel, dat ding heeft vaker niet contact dan wel... zucht...

16. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Wij zijn in december ook overgestapt naar Horizon en ik heb in de twee maanden daarna zo'n zes keer in half uur durende gesprekken aan de lijn met ze gehangen. Ze hadden mij beloofd dat ik Sport1 en Film1 3 maanden voor 7.50 zou krijgen (Sport1 hadden we al a 15.00 dus dat was 3 maanden 7.50 korting plus gratis Film1) en 5 euro korting elke maand op de maandrekening. Dit omdat het echt echt ECHT niet mogelijk was om geen aansluitkosten te betalen. Dat was dus beloofd door de meneer met wie wij het contract hadden afgesloten. Meneer 2 en 3 wisten hier helaas niets vanaf en ineens kreeg ik geen film1/sport1 aanbieding meer, waar ik het op z'n zachtst gezegd niet mee eens was. :D Ik heb me in verschillende gesprekken naar vier verschillende afdelingen laten doorverbinden, en pas toen ik bij opzeggingen twee verschillende mensen had gesproken kon het ineens wel ;) Maar ben er wel echt klaar mee nou, die update in juli kan maar beter ge-wel-dig zijn, anders stap ik over.

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier al meer dan 6 maanden horizon gebruiker.
    Op wat opstart problemen na hebben we nu geen problemen meer.
    We hadden toen een week lang geen internet en tv..
    Ben toen zelf gaan rommelen in de instellingen en het werkte binnen een uur.. *ben zelf ict'er*
    Internet hebben we nog via een aparte router lopen omdat ik niet afhankelijk wil zijn van 1 apparaat..
    Zeker niet omdat we internet nodig hebben voor mijn freelance werk.
    Wij hebben wel netjes film 1 gratis en kortingen op de overige pakketten gekregen.
    Door alle ellende hebben we 90,- terug gekregen omdat het opstarten niet lukte en we dus lang geen internet, telefonie en tv hadden.
    *hier heb ik wel flink om moeten zeuren trouwens...*

Zo is het bij elke provider wel wat..
    M'n schoonouders zijn in 5 maanden tijd al naar 4 verschillende over gestapt, niets werkt perfect bij hun.
    Ze zitten in een oud gebouw en continue signaal verlies van tv en wifi.

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    das dus de reden dat wij overgestapt zijn naar kpn. Hetzelfde pakket alleen dan ook gratis bellen naar mobiel én 20 euro goedkoper in de maand. Doet het supergoed allemaal en een beeldkwaliteit van heb ik jou daar.

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat betreft het programma's niet volledig opnemen... bij onze box kun je 10 minuten voor en na een programma opnemen. Moet je wel instellen.. is dat met de Horizonbox niet meer? Dat is voor ons al een reden om hem niet in huis te nemen....

20. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Wij hebben sinds kort XS4L,
    daar zijn we erg tevreden over.
    Alleen pakt hij geen wifi met telefoon boven, dus dat is best raar
    en soms storingen. Maar als dat het enige is.

Deel Deze Pagina