nou hoorde ik gisteren weer dat het niet goed is om te zwemmen, vanwege infecties.. ik dacht dat het wel meeviel en heb elke dag van mijn zwangerschap gezwommen in de zee en het zwembad.. het is 40c buiten elke dag, kan toch niet heel augustus nog gaan zitten pootje baden en koude douches nemen? wandelingen maken doe ik aleen savond laat als het niet te heet is, is het zwemmen echt zo gevaarlijk? ik had er nog nooit van gehoord? aleen dat je wel je bikini als je het water uit bent goed moet drogen, of een droge aan moet doen. weet iemand er iets over?
ik hoor alleen maar dat het juist goed is om te zwemmen... vooral omdat je dan lekker in beweging bent zonder dat je last hebt van je eigen gewicht... maar dat is hetzelfde als met babyzwemmen, de èèn zegt dat dit wel kan en de ander zegt dat dit niet goed is...
Er wordt inderdaad geadviseerd om zoveel mogelijk tijdens je zwangerschap in beweging te blijven. Wandelen, fietsen en zwemmen zijn de sporten die worden genoemd die je gedurende de hele zwangerschap kan blijven doen.
Misschien moet je uitkijken met natuurbaden waar blauwalg of andere bacterieën in het water kunnen zitten. Je kan goed ziek worden van zwemmen in besmet water. Misschien bedoelen ze dat? Maar in een chloorzwembad is het altijd goed denk ik hoor!
Ik denk ook dat er bedoelt wordt als je niet in goed water zwemt, idd de blauwalg of botulisme. Zwembad lijkt mij zowiezo oke.
Als het zo slecht is waarom bestaat er dan zwangerschaps zwemmen! je kan ook bijna van alles een punt maken straks mag je ook niet meer ademhalen omdat je kans hebt autogassen in teademen, als zwemmen niet goed is zouden er niet in bijna elk zwembad cursussen worden gegeven
Volgens mij kan zwemmen in een zwembad ook niet zoveel kwaad, zit toch chloor in het water. Voor zwemmen in de zee ofzo weet ik niet hoe het zit. Ik heb dit jaar niet gezwommen in buiten water, was bang voor eventuele infecties. Over baby zwemmen heb ik gehoord dat het de luchtwegen van de baby kan aantasten door het chloor. Waardoor de baby een verhoogde kans op astma heeft. Ik wilde eerst ook gaan baby zwemmen maar neem liever niet het risico dat me kindje eventueel astma kan krijgen.