Wat moeten we doen voor zijn nieuwe baan

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fleur1, Aug 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Na een flinke ruzie afgelopen weekeinde zien we het niet meer zitten om zometeen ons kindje naar mijn schoonouders te brengen als ik ben bevallen en weer aan de slag ga voor 2 avonden per week.
    Ik moet echt wel blijven werken anders is het financieel niet haalbaar op het salaris van alleen mijn vriend.
    Nu hebben we wel een heel flink bedrag gespaart voor extra dingen en als appratuur kapot gaat het gewoon vervangen kan worden.
    Nu kwam mijn vriend vanavond thuis dat hij aan een nieuwe kan komen maar dat hij wel 3 tot 4 dagen van huis is maar hij is wel zo ie zo in de weekeinde thuis.
    Hij gaat dan meer verdienen als dat we nu samen fulltime doen werken wat natuurlijk heel aantrekkelijk is want ik kan dan gewoon thuis blijven voor ons kinje.
    Mijn vriend weet dat ik liever heb dat hij iedere avond gewoon thuis kom maar ja wat nu.
    Zijn er hier meer waarvan de man 's nachts niet thuis kan komen? of kinderen waarvan de vader bijna de hele week van huis was vroeger?
    wie kan me helpen door hun ervaring te vertellen zodat we een goed besluit kunnen nemen. want ik wil niet dat later onze kids zeggen dat hun papa nooit thuis was en zich daardoo een beetje verwaarloosd voelen.

sorry voor het lange verhaal maar ik ben best wel een beetje radeloos.

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    werkt je vriend nu savonds dan? Omdat je het hebt over de avonden die je zal werken.
    Misschien een goedkoop oppasmeisje vinden??

Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als mijn man alleen in het weekend thuis zou komen..dus ik zou die keuze niet maken ook al zou hij dan meer verdienen.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Nee hij is vrachtwagenchaffeur (sorry dat ik het niet duidelijk heb vermeld)

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Mijn schoonzus haar vader is vrachtwagenchaffeur en ze heeft me weleens vertelt dat ze toen ze klein waren hun vader maar een enge man vonden een soort vreemde hij was ook alleen in het weekend thuis.
    Ik zelf zou het echt helemaal niks vinden als mijn vriend er alleen in het weekend zou zijn.
    Zou jullie kindje niet naar jou ouders kunnen.
    Wat wij gaan doen is 1 dag mijn moeder laten oppassen en 1 of 2 moet nog even kijken hoeveel ik ga werken het liefste 2 dagen anders 3,dus 1 of 2 dagen ik overdag en mijn vriend sávonds werken.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Ik denk dat jullie het kunnen proberen. Gaat het niet kun je altijd nog weer opnieuw solliciteren.
    De een kan het wel en de ander niet. Ik niet, mijn vriend zat bij het leger, maar was bijna 6 maanden van het jaar weg. Ik vond het vreselijk om te lang alleen te zijn. Maar een aantal dagen per week is anders. Dit is misschien prima te doen.

succes :p

6. peetje80

peetje80 Actief lid

Jun 26, 2006
    176
    0
    0
    Mijn vader was vroeger doordeweeks ook vaak van huis en ik heb daar echt niets van gemerkt....

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Petra

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Je kan het ook zo zien....als hij 4 dagen compleet van huis is, is hij er 3 compleet wel! Een halve week die jullie lekker samen met zijn drietjes kunnen doorbrengen, toch?

8. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    dat ik klein was was mijn vader ook veel weg ik merkte het wel maar ik had er geen last van (ik dacht dat het zo hoorde)

9. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is.
    OK, je ziet hem minder, maar je krijgt er wel een hoop geld voor.

Waar je wel naar moet kijken is of hij het hele weekend echt thuis is.
    Een vriend van ons is ook vrachtwagenchauffeur en soms was hij vrijdag heel laat thuis en moest soms zondags al weer beginnen.
    En dat is natuurlijk niet leuk dan!

Als je vriend het leuk vind om te doen en jij er geen problemen mee hebt... doen.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Naar mijn ouders is geen optie mijn moeder heeft een hele progesieve vorm van MS en kan niet eens voor haar zelf zorgen. Anders had ik het zeker gedaan.

En het is zeker dat hij op vrijdag echt al thuis komt en pas maandag ochtend vroeg weg moet dat is daar met al het personeel je bent op vrijdag uiterlijk om 1800 thuis en maandagochtend moet je soms wel al om 400 uur weg maar ja beter dan de zondag avond

11. Niet meer actief

Mijn man z'n vader is touringbuschauffer.
    Komt er op neer dat ie vroeger zelfs wel eens 3 weken van huis was. Mijn man en z'n broer hebben er absoluut niet onder geleden.

12. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Mijn man is vrachtwagenmonteur en heeft sinds februari een nieuwe baan. Hiervoor werkte hij als monteur bij een transport bedrijf en bleef dan vaak onverwacht weg....omdat hij bv in duitsland een vrachtauto moest repareren. Nu heeft hij een nieuwe baan bij een grote gerenormeerde garage. Het voordeel hiervan is. Ik weet waar ik aan toe ben. Als je weet waar je aan toe bent (dus je weet van te voren wanneer die werken moet en vrij is) kun je je daar op aanpassen en is het minder zwaar althans dat vind ik. Het is ook nooit mijn keuze geweest dat ie veel weg zou zijn.....en ben iemand die eigenlijk al begint te janken wanneer die 1 dagje weg is....maar moet zeggen dat ik me hier heel goed in kan vinden....

13. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Het is denk ik echt een persoonlijke beslissing hoor, de een zal er heel goed mee om kunnen gaan en de ander niet. Als het jou nu al niks lijkt dan denk ik dat je het straks ook niks zal vinden. Is je man weleens een tijdje wat langer van huis weggeweest, zoja hoe vond je dit? Er zijn vrouwen die dit heerlijk vinden en andere vrouwen, zoals ik, die dit helemaal niet leuk vinden. Mijn vriend moet meerdere keren per jaar cursussen volgen, soms voor een aantal dagen in het buitenland, ik geniet deze dagen dan echt niet van het alleen zijn. Ik vind het ook maar kaal en ongezellig in bed. Op zich is meer geld wel erg prettig maar als dit ten koste gaat van je geluk? Misschien zou hij bij een ander bedrijf hetzelfde kunnen doen als nu maar voor meer geld? Misschien zou jij wat thuiswerk kunnen doen? Het is tegenwoordig mogelijk om thuis callcenter werk te doen (dit is echt niet altijd erotisch) Heel veel succes met jullie beslissing!

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Mijn vriend is nog maar in de 5 jaar 1 nacht weg geweest vor zijn werk. Nu heeft hij ook in principe tijden dat je niks aan elkaar hebt vaak pas na 2200 klaar en al voor 500 beginnen dus je je ziet elkaar dan even als hij thuis komt even wat drinken en naar bed maar ja hij is dan wel thuis.
    Of ben ik nu een zeur??????

15. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey,

mijn vader zit ook op de vrachtwagen en ik had er vroeger helemaal geen moeie mee hoor, mijn broertje ook niet!
    je groeit ermee op en je weet niet beter, vondt het altijd wel erg leuk al die extra aandacht als paps thuis was, gingen altijd leuke dingen doen en we werden heel erg verwend! haha nou als kind zijnde is dat er leuk hoor! (nu nog hoor, haha ;) )
    maar nee wij hadden er geen moeite mee dus! mijn moeder vondt/vindt het ook heerlijk, lekker haar eigen ding doen....
    liefs van bianca

16. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Ik vind dat je geen zeur bent hoor Fleur, maar ik haal er wel uit dat je het er nu al moeilijk mee hebt dat je hem weinig ziet? Of vergis ik me? Hoe denkt je man erover? Baalt hij er ook wel van dat jullie elkaar zo weinig zien? Hoe ziet hij straks de toekomst met de kleine? Staat hij er echt helemaal achter of doet hij het meer voor het geld? Vind hij het chauffeursleven geweldig of zou hij ook wel iets anders willen doen. Als het laatste het geval is zouden jullie eens kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn, misschien is er wel een andere baan waar hij ook wel voor in aanmerking komt en het toch wat meer verdient. De banenmarkt trekt weer aan, dus wie weet? Ik zou er in ieder goed met elkaar over praten hoe jullie de toekomst dan zien. Misschien denkt hij nu alleen aan het geld aspect en heeft hij nog niet goed nagedacht over wat de voor en de nadelen van een nieuwe baan zijn? Misschien is verhuizen ook een optie? Ik weet niet waar jullie wonen, maar er zijn provincies/gemeentes waar de huizen stukken goedkoper zijn.

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Nou ik vind je geen zeur hoor!
    Als mijn vriend soms voor z'n werk naar het buiteland moet vind ik het ook helemaal niet leuk! Idd dat bed is zo saai en leeg...
    Lastig voor je dat jullie zo'n keuze moeten maken! veel succes er mee!

gr. debby

18. Niet meer actief

Wat voor werk is dit? en wat verdient dit?
    Het niet erotische dan, want dat klinkt wel interresant....

19. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Als je dit in google invoert als zoekopdracht vind je verschillende links hierover:

callcenter werk vanuit huis

20. nicci83

nicci83 Bekend lid

Jul 10, 2006
    591
    0
    0
    mijn vader was en is alleen in t weekend thuis (ook vrachtwagenchauffeur internationaal) en ik en mn zussen hebben daar geen problemen mee gehad, in t weekend maakte ie t dubble en dwars goed voor de hele wk ;)
    ook mn moeder heeft er nooit moeite mee gehad maar ik denk dat per persoon verschilt, mn oom was eerst ook elke avond thuis (vrachtw chauffeur binnenland) en is toen een tijdje gaan kijken hoe ie t vond buitenland rijden maar mn tante kon er niet aan wennen dus is ie na toch maar weer binnenland gaan rijden.
    ik denk dat jullie er gwoon goed over moeten hebben met elkaar en wie weet kan je ook eerst een tijdje proberen (mits dat kan natuurlijk) en dan zien hoe of wat.
    succes!

Share This Page