Kaas

Discussion in 'Gezondheid' started by mimi22, Dec 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Hallo meiden,

Misschien een rare vraag maar mag ik mozzerela en smeerbare kruidenkaas uit een kant en klaar bakje eten? Of behoord dit tot de zachte kazen die je niet meer mag eten wanneer je zwanger bent?! ;)
    Ik heb namelijk mijn familie beloofd, hapjes te maken...

Alvast bedankt voor het lezen en de reactie.

Groetjes,
    Mimi22

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag alleen geen rauw melkse kazen hebben. Dit kan je terug vinden op de verpakking. Als erop staat dat de melk van gepasteuriseerde melk is gemaakt is het geen probleem. Een veelgebruikte term voor rauwmelks is "au lait cru".
    Maar volgens mij kun je dat soort kaasjes amper in de supermarkt vinden ;)

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ja, mag je allemaal lekker eten. Ook feta e.d.
    Rauwmelkse mag je wel weer eten als je het verhit hebt. Dus in een warm gerecht.

Deze rauwmelkse kazen kom je inderdaad weinig tegen in de supermarkt. Zelfs brie e.d. zijn tegenwoordig meestal niet meer van rauwmelkse kaas. Gewoon ff checken dus op de verpakking.

4. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Bedankt, ga gelijk kijken of ik het kan vinden :)

5. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor de reactie1 Ik ga de hapjes verwarmen in de oven. Dus het zou gewoon kunnen :) Dat is nog eens fijn, vind ze zelf namelijk ook zo lekker. Maar voor de zekerheid nog even de verpakking lezen...

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    rauwmelkse kazen zijn over het algemeen ook specialiteitenkaasjes en duurder dan normaal. Je zult ze niet snel in een voorverpakt bakje zien :) Sowieso is die smeerbare kruidenkaas van bijv boursin gegarandeerd niet van rauwmelkse kaas.

Bij mozzarella zou ik alleen twijffelen over buffelmozzarella, maar die zou ik niet nemen als je het in de oven doet. Beetje zonde :)

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    buffelmozzarella van galbani mag! ik ben er verslaafd aan....;)

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    En bakcamembert? Ik kon het op de verpakking laatst niet vinden. Het is wel een zachte kaas, maar je verhit hem wel... Weten jullie dat?

9. Maia

Maia Niet meer actief

in nederland moet het op de verpakking staan. Als het er niet op staat, kan je er vanuit gaan dat het goed zit.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik zal binnenkort nog eens kijken misschien heb ik naar de verkeerde woorden gezocht en anders is het dus sowieso goed! Dank!

11. samkids

samkids Niet meer actief

Hoezo de twijfel over zachte kazen? Als ze niet van rauwe melk zijn, is het toch prima? Of heb ik iets helemaal gemist?

En waarom moet je opletten met buffel mozarella?

12. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Mozzarella mag gewoon, alleen misschien oppassen bij van die verse die je bij de kaasboer kan kopen. Maar die bij de AH in verpakking mag je gewoon.

Ik heb ook nog een vraag, want bij de AH op de Franse kaasjes staat op het label dan altijd als ingrediënt , Melk, maar er staat niet gepasteuriseerd of rauw! Wat is het dan?
    Als ik bijvoorbeeld de camamber of brie pak staat daar alleen melk op?

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Als er niks op de verpakking staat over dat het rauw is, is het niet rauw. Het MOET er namelijk op staan (vanuit wettelijke vereisten) als het rauw is.

14. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Thanks

15. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree

bij AH hebben ze ronde zwarte stickertjes met "au lait cru" op de kaasjes die je niet mag!
    Heel makkelijk te herkennen.

Share This Page