rughernia en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Smiley24, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb een paar maanden ontzettend lage rugklachten. (voor de zwangerschap overigens) Mijn huisarts zegt dat het een hernia is. Fysio + medicatie hebben niks geholpen. Röntgenfoto gaf gelukkig geen afwijkingen aan. Maar de klachten verergeren met de dag..

- pijn lage rug
    - uitstraling naar linkerbeen
    - krachtverlies linker been (dan zak ik vaak door mijn been, en het is zelfs een paar keer gebeurd dat ik viel)
    - staand kan ik mij niet aankleden, vooral als ik op mijn linkerbeen moet staan
    - tillen & dragen is erg pijnlijk
    - in bed draaien is pijnlijk
    - vanuit een zit-/lighouding opstaan dan verkramp ik van de pijn.

Ik ben bij de neuroloog geweest en die heeft wat neurologische onderzoeken gedaan en die zegt dat er niks met de zenuwen aan de hand is. Zij gaat ervan uit dat de rugklachten wel verdwijnen na de bevalling.

Er zijn vast wel meiden bekend met een rughernia. Wat zijn jullie klachten? Hoe is de diagnose bij jullie gesteld?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    heb je geen last van je bekken?

Vind het knap van een huisarts als hij zelf zonder ct of zoiets dergelijks een hernia kan vast stellen. als de neuroloog dit niet bevestigt heb je denk ik geen hernia maar "gewoon"lage rugklachten.

Als ik heel veel last van mijn bekken heb heb ik ook uitstraalpijn in mijn been en tintelingen en een zwakker been,

Zou op zoek gaan naar bekkenfysio

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Zowel bekkenfysio als normale fysio heb ik gehad, maar het zijn niet mijn bekken. Vandaag heb ik second opinion gehad bij de neuroloog en zij bevestigde een hernia. Er zit idd een zenuw klem. Na de bevalling moet ik terug en dan gaan ze MRI maken en dan kijken wat verder te doen.

4. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Heb er ook een gehad en op een rontgenfoto was niets zien. Na lang aandringen een MRI gekregen. Daar schrok de neuroloog nogal van, was duidelijk een flinke hernia te zien.
    Maar ook de test( ben den naam kwijt, je ligt en je been wordt omhoog gedaan) was bij mij sterk positief.
    Qua klachten had ik dezelfde als jij, alleen in twee benen.
    Ik kan je alleen maar sterkte wensen en zou toch aandringen op een MRI.
    Succes!!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    @kimba: dank je!! Alle neurologische onderzoeken duidden op een hernia. De neuroloog waar ik vandaag ben geweest voor de second opinion zegt 100% te weten dat het een hernia is en dat ze pas na mijn bevalling een MRI wilt laten maken.

Deel Deze Pagina