Hoi, Ik weet dat je kindjes van 1 jaar bijna alles mogen eten,nu ben ik best voorzichtig ( misschien een beetje te...maar goed) nou vroeg ik mijn af als je plakjes kaas gaat geven welke word er dan gegeven 30 plus of gewoon vollekaas? Groetjes.
Gewoon volle kaas. Juist kinderen hebben die vetten heel hard nodig om te groeien! Ook gewoon volle margarine en volle yoghurt ed...Ik las laatst een artikel dat kinderen tegenwoordig veel te veel light en halfvolle producten krijgen, om overgewicht tegen te gaan. Maar juist doordat ze dan te weinig vetten binnenkrijgen, gaan ze meer eten om toch aan de vraag van het lichaam te voldoen en juist dat meer eten werkt op een gegeven moment overgewicht in de hand, omdat het lichaam steeds grotere porties nodig heeft om verzadigd te raken... Ik vond dat zeer logisch klinken en gebruik ook zeer weinig halfvolle (alleen melk) producten voor m'n kids. In light producten zitten ook nog eens hartstikke slechte zoetstoffen, dat krijgen ze helemaal niet..
mijn meisje eet gewoon de kaas die ik eetn, of het nu jong/belegen of 30+is....dat maakt hier allemaal niet uit!
Afhankelijk van hoeveel andere dingen ze al eten en of ze een verhoogde allergiekans hebben tussen de 9 en 12 maanden.