Zwangerschap en hooikoortsmedicijnen (Similasan)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Iwish, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Ik heb al bijna 15 jaar last van hooikoorts (jeukende ogen, snotneus en vreselijk niezen) Nu gebruikte ik altijd medicijnen daarvoor maar nu tijdens de zwangerschap natuurlijk niet.
    Maar ik trek het echt niet meer. Ik heb de huisarts gebeld en gevraagd om medicijnen die ik WEL mag gebruiken. Ik heb dus vanochtend Pollinosan van Dr. Vogel gekocht. Verder heb ik voor mijn ogen Similasan oogdruppels nr.2 gekocht. Maar mag ik die ook wel gebruiken? De vrouw in de drogist was er een beetje vaag over en onze doktersassistente wist het zo niet. Misschien weet één van jullie hier iets meer over. Alvast heel erg bedankt

Liefs,
    Iwish

Edit moderator: Ik heb je vraag verplaatst. Graag goed kijken, waar he iets plaatst.

2. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi,

Ik gebruik tegen hooikoorts Tavegyl. Dit mag je op doktersadvies gebruiken tijdens de zwangerschap en zo staat het ook aangegeven in de bijsluiter.
    Misschien dat je hier iets aan hebt :)

Knuf,
    Giegel

3. Iwish

Iwish Niet meer actief

Zijn dit ook oogdruppels?

Thanx

xx

4. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ik gebruik de druppels van prevalin gaat prima
    en met de vorige zwangerschap ook gebruiktik heb geen pilletjes geslikt! maar het was wonderbaarlijk goed vol te houden tot nu toe

gr anita

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb de Tavegyl o.a. gekregen omdat ik erg last had van mn ogen en niezen.
    Het zijn pilletjes maar lijken te werken tegen de prikkende en rode ogen.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb er ook vreselijk last van. Tavegyl en al die andere dingen helpen niet. Zelfs Otrivin, om de zwelling tegen te gaan, helpt niet meer. Ik weet werkelijk niet meer wat ik moet doen. Overdag gaat het nog, maar ik kan er 's nachts niet meer van slapen. Ben constant moe. Heb wel 20 verschillende sprays hier liggen, maar niks helpt.
    Ben echt wel wanhopig.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Similasan is Homeopatisch en mag tijdens zwangerschap gebruikt worden

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

Je mag het beide gebruiken hoor! Ik gebruik precies hetzelfde. Als je denkt dat het beter gaat moet je alleen niet gelijk stoppen hoor, want dat heb ik gedaan en heb nu verschrikkelijk veel last. Ik dacht dat het inmiddels wel over zou zijn! Na 2 dgn gaat het eindelijk weer een beetje werken! Dokters(assistenten) werken bijna niet met homeopatische middelen dus dat kan ik me nog voorstellen, maar een drogist had dat echt wel moeten weten! Ik heb zelf 6 jr in een drogisterij gewerkt en allerlei cursussen moeten volgen, vooral op homeopatisch gebied! Maar goed...

Deel Deze Pagina