Voeten zo vol vocht, huid begint pijn te doen.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dot, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik hou behoorlijk veel vocht vast, vooral 's avonds. (ben al onder behandeling, i.v.m. hoge bloeddruk). Eerst voelde ik er niks van.
    Bovenop staan mijn voeten nu bol van het vocht en ook eronder als kussentjes.
    Nu doet mijn huid ook pijn, heb pijnlijke plekken. Alsof er een blauwe plek onder zit, maar je ziet niks geen blauw. Ik vind het een beetje eng worden....Herkennen meiden dit?
    Morgen gelukkig terug naar het ziekenhuis voor controle.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoe is het gegaan in het zkh?

3. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook veel last van vocht, maar het blijft nog redelijk bij mijn enkels hangen. Zolang ik mijn steunkousen draag gaat het wel. En 's nachts lekker met de voeten omhoog slaap, dan stroomt een gedeelte wel weer wat terug.

Zo erg dat ik kussentjes onder mijn voeten heb, heb ik het niet. De huid is af en toe wel wat pijnlijk, alsof het gaat knappen. Ik hoop dat je het nog effe volhoudt, ik geloof dat er verder ook niet zo veel aan te doen is. Selerie en komkommer eten en vochtafdrijvende thee drinken. (heb ik zelf niet geprobeert hoor, maar dat raadde iemand mij aan)

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb ook dikke enkels/voeten en als ik bovenop mijn voet druk, doet dat ook pijn.
    Ook heb ik last van pijnlijke vingers. Die zijn ook helemaal dik van het vocht. Vooral 's nachts doen die pijn; dan kan ik ze bijna niet buigen.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

heel herkenbaar, uiteindelijk waren mijn voeten zo dik en de bloeddruk zo hoog en veel te veel eiwitten. Had uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging en de bevalling is op gewekt.

Veel succes.

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hi,

Ik kon vanaf 25 weken geen schoenen meer aan. Ik was aangewezen op crocs en slippers. Vanaf 32 weken kon ik ook geen slippers meer aan. Crocs dus.. lelijke dingen maar wel handig bleek toen. Ik had geen hoge bloeddruk maar ook enorm dikke voeten (en handen) en dat deed inderdaad wel zeer. Mijn man masseerde ze (heel zachtjes) en ik hield ze altijd omhoog (krukje, matras omhoog etc). Dat hielp wel iets maar verder was het gewoon uitzingen. Gelukkig kwam ons mannetje met 38 weken en 5 dagen! pffff... :D

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Leuk dat je het vraagt.
    De bloeddruk was beter, maar omdat ie op het eind van de zw.schap niet echt meer omlaag zal gaan en mijn leverwaarden nog wat hoog zijn blijf ik onder controle bij de gyneacoloog. De baby maakt het nog prima.
    Wel een geruststelling.

Vocht: tja inderdaad gewoon even uitzingen zeggen ze.
    Mijn zoontje van 7 heeft ze pas met van die lekkere koele handjes ingewreven met een koude creme, heeerlijk.
    Hopelijk wil ie dat nog eens doen ;)

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hihi...lief van je zoontje :)

fijn zeg dat alles met je kindje goed is en dat ze je nu goed onder controle houden, hartstikke goed en sterkte nog even met de laatste loodjes ;)

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt, jij ook :D

10. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik had tijdens mijn zwangerschap ook vreselijk veel last van vocht vasthouden... Ik ben zelfs 35kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap, wat volgens de gyneacoloog voor tenminste 20kg uit vocht bestond.

Vragen of iemand je voeten zachtjes wil masseren, douchestraal erop zetten, voetenbadje nemen met massagepunten, gerechtjes met bladselderij klaarmaken en veel groene thee drinken (allemaal vochtafdrijvend). Succes met de laatste loodjes!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het ook, doet echt pijn soms... Hopelijk komt de kleine snel!

12. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hebben jullie ook dat de kleur van je voeten is veranderd?
    Bovenop zijn ze roodachtig paars.
    Lichtjes hoor, maar toch...

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ja 's-ochtends lichtjes..... laatste 3 dagen sávonds... diep paars..!

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wat zou het dan zijn?
    Doen de "spieren" eronder bij jou ook pijn als je je voet masseert en met lopen?

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

dot
    Heel de boel staat strak....
    Lijkt net of mn spieren geen ruimte hebben om goed te functioneren...
    mn huid glimt ervan.... en nu begint het paars worden echt hevig te worden....

als ik net uit bed kom gaat het wel...maar zodra ik 1,5-2 uur op ben.... heb ik al gelijk echte olifantenpoten....
    Het lichtpaarse is er s=ochtends al... dat zie je echt goed als je een beetje erop drukt.... pfff....

ja de laatste loodjes.... probeer iig zoveel mogelijk met mn voeten omhoog te zitten...

Deel Deze Pagina