Kaasfondue zonder kaas

Discussie in 'De lounge' gestart door wieweet, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Goede morgen allemaal!

Morgen krijgen we bezoek; voor mij de kans eindelijk weer eens te kaasfondueen. Mijn man lust namelijk geen kaas. Een van de gasten morgen lust ook geen kaas, de rest allemaal wel.
    Nu ben ik dus druk aan het denken over wat ik dan voor hen zal maken.
    Ik had bedacht om de kaasfondue voor iedereen apart te serveren in een italiaanse bol. Wat zou ik voor de niet-kaaseters in die bol kunnen doen om groenten en stokbrood in te dippen? Om nou satehsaus te gebruiken vind ik ook zo wat... Of misschien wel totaal iets anders maken. Ook prima. Maar wat is dan leuk?
    Help, ik weet het even niet meer.
    Iemand leuke ideeen?
    Mijn man doet er vrij luchtig over: achjoh, kook gewoon wat (en dat terwijl Hij altijd kookt hier in huis...) :)

Thnx alvast!
    Wil

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Waarom doe je niet gewoon olie fonduen, kan je lekker stukjes vlees in doen en andere lekkere dingen, zo hoef je niet voor iedereen apparte kommetjes te maken ...

3. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Omdat ik geen gewone fonduepan heb, en juist zo dol ben op kaasfondue wat ik eigenlijk nooit eet, omdat we met zijn 2en zijn en manlief geen kaas lust. Om het in een italiaanse bol te doen vind ik juist leuk en heb je geen geklooi met een pannetje....

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wilde ik ook net zeggen Chantal :)
    Of kaasfondue én gewone fondue?
    Dan heb je wel wat je zelf lekker vind maar ook wat hij lekker vind :)

5. chantal1984

En als je nou een kaas fondue maak, een chocolade fondue en een pindasaus fondue ??

Dan kan iedereen van alles een hapje nemen ...

6. chantal1984

of een Boullion fondue ?

7. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Fijn dat jullie meedenken!
    Als ik voor die 2 gasten gewone fondue of bouillon fondue doe, moet er wel een pan op tafel. Dat kan op zich wel...
    Anders is het alleen een dipsaus in een bolletje.. da's misschien wat karig he..
    Hmm... ben er nog niet uit

8. chantal1984

En op zich hoef je voor een chocolade fondue niet een pan te hebben maar om nou je groente in je chocolade te dippen ;)

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb wel een fonduepan met van die stokkies die ik over heb,..je woont vast niet in de buurt van Soest?

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb zo 1, 2, 3 geen suggestie voor de niet kaaseters, maar vraag me wel iets anders af. Zou de kaas in de italiaanse bol niet heel snel hard worden als hij niet verwarmd wordt? Of heb je hier ervaring mee?

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    je weet het niet, je moet alles uitproberen, toch?8)

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Heb je geen gourmetstel voor de 2 niet kaas eters. Kunnen die gourmetten, en jullie kaasfonduen.

13. chantal1984

Dat is waar, heb ook al gekke combinaties hier op het forum voorbij zien komen ;)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Zoals patat in de milkshake soppen?:D

Dan kan een lekker worteltje met chocola niet zó slecht zijn, toch?:D

15. chantal1984

hahahahhah is dat echt zo gek hahahahah :D

echt een keer proberen is zooooooo lekker :)

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Nou, het lijkt me echt goor, maar ik zal het de volgende maal bij de Mac een keer proberen.:D
    Ben wel nieuwsgierig.:D

17. chantal1984

Hihihih nou laat het me maar weten hoe het was ;)

18. chantal1984

TS: Inmiddels er al uit wat het gaat worden ?

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Een steengrill of gourmetstel neerzetten?

Bij mn moeder doen we dat vaker zo...niet iedereen houdt idd van kaas. Dan zet ze gewoon kaasfondue neer voor de mensen die dat lusten (meestal bij ons de vrouwen) en gourmetten kan iedereen!

Dan zou je dus wel pindasaus in die bol kunnen doen...als sausje voor bij het vlees!

Of je doet verschillende...1 met pindasaus....1 met pepersaus....1 met knoflooksaus.
    en dan een die samen op een bordje...en dan die met kaas op een bordje voor degene die dat wel lusten!

Houdt er wel rekening mee dat die kaas erg snel afkoelt en het dan een klont kan worden! Als je het in zo'n broodje doet koelt het natuurlik erg snel omdat het niet warm warm gehouden!

Deel Deze Pagina