Wij verwachten ons 2de kindje in Juli... maar wat voor kleertjes kan ik daar het beste voor aanschaffen ? Dragen die kleintjes b.v al korte mouwtjes als het mooi weer is ? Of is dat te koud ? Wie heeft er ervaring ?
Ik heb zelf voor ons juni-kindje voornamelijk shirtjes met lange mouw en een paar met korte mouw (kan altijd nog een langemouw romper onder). Het klimaat hier in nld is helaas nog niet zo dat we altijd mooi weer hebben in de zomer en die kleintjes hebben in het begin toch wel wat moeite om zichzelf op temperatuur te houden. Als het dan echt een keer heel heet is dan gewoon zonder shirtje, alleen een romper.
Mijn kinderen droegen lange mouwen en broekjes, wanneer het echt zo enorm heet was lagen ze enkel in hun romper of pamper.
die van ons komt in augustus.. maar heb toch rekening gehouden met weersomslagen in ons rare landje.. dus heb van alles, voornamelijk lange mouwen
mijn meisje is van april vorig jaar. toen was het aardig warm. zij had toen gewoon dingen met lange mouwen aan. die kleintjes hebben vaak een laagje kleding meer nodig dan jezelf. en het weer in nederland is nou niet zo dat het superwarm is.
Ik heb mn dochter vorige zomer bijna nooit korte mouwen aangetrokken, en toen was ze al wel een half jaar. Een pasgeboren kindje zal ik dus ws echt niet korte mouwen aandoen. Je kan wel shirtjes kopen en daar een romper met lange mouw onder doen. Van alles wat is 't handigste. Ik heb wel alleen lange broekjes voor onze juli-buikbaby.
Ik ben ook in juli uitgerekend. Heb nu alleen nog maar shirtjes lange mouwen en lange broekjes. Korte mouwtjes twijfel ik nog even over.
mijn dochter is 17 juni geboren. En het was toen vaak toch echt wel warm. Heb haar veel in korte shirtjes gehad hoor. En als het mega warm was vaak ook alleen in haar rompertje.
het laagje meer is de romper toch? Met 30 graden legte ik mijn dochter echt niet in een shirt met lange mouw... dan zweette ze zo de kinderwagenbak uit. Maar zal ook wel per kind verschillen.
Er is natuurlijk ook wel een verschil tussen 30 graden of een normale zomer in Nederland.. meestal is het maar 1 of 2 dagen echt heet (gedurende een aantal uren), verder valt het meestal erg mee. Hier een winterkindje, maar zelfs hij heeft in de zomer na zn geboorte alleen lange mouwen gedragen. Behalve op vakantie in Marokko, daar was het wel zo heet dat ie soms alleen een t shirtje aan had (rompertje was dan juist erg warm, alleen een loszittend tshirtje + luier zat veel lekkerder). Hier in Nederland zou ik sowieso uitgaan van lange mouwen, t shirtjes met korte mouwen kun je altijd nog kopen, mocht er toch een enorme hittegolf komen met wekenlang temperaturen boven de 30 graden
mijn ventje is vorig jaar in begin augustus geboren en ik liet hem gewoon een body en tshirt dragen met daarover los een truitje. als het echt te warm wier ging het truitje uit en het t shirtje . we hadden ook t shirts met langen mouwen voor als het toch frisjes was
Mijn dochter is geboren op 9 augustus. En heeft voornamelijk shirtje en broekjes met krote mouwen/pijpen aangehad. Ik zou voor de zekerheid dingen met lange mouw en dingen met korte mouw aanschaffen. Je weet maar nooit... Wat ik erg makkelijk vond waren vestjes. Koelt het wat af...Kun je zo een vestje over een shirtje aantrekken en klaar.
Idd...Mijn dochter is in augustus 2011 geboren en zweette ook zo de kinderwagenbak uit. Ze heeft ook enkele keren buiten in de kinderwagen gelegen met alleen een romper + driekwart broekje. Mij is altijd vertelt dat je moet kijken naar wat je zelf draagt. Zo moet je je kindje ook kleden.
hier een juli kindje. hij heeft bijna alleen maar in romper gelegen toen (hitte golf) buiten had ie dan shirtje met lange mouw en lang broekje en dat was echt meer dan genoeg. koop dus niet te warme kleertjes want das zonde. hij droeg ook shirtjes met korte mouw en dan een vestje erover
mijn tip koop nu vast wat (witte) rompers met lange mouwen. Die zijn nl (uit ervaring) in de zomer erg moeilijk aan te komen. En ze zijn voor de koelere dagen ideaal om onder de kleertjes met korte mouwen te doen.