Nederlandse vrouwen pilmoe

Discussie in 'De lounge' gestart door pim, 13 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Vanochtend in het nieuws:

    AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen lijken pilmoe. Volgens gynaecologen en seksuologen zijn ze op zoek naar alternatieven voor de bestaande voorbehoedsmiddelen. Vijftien procent van de vrouwen die anticonceptie gebruikt, heeft een nieuw hormoonhoudend spiraal laten plaatsen.

    Dit geldt ook voor mij. Ik ga de pil niet meer gebruiken. Voel me veel beter zonder.

    Pim
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    is ook troep die pil, en je moet er steeds aan denken om hem in te nemen.
    zelf zit ik er nog wel aan maar aangezien me leeftijd brengt dat toch ook weer risico's met zich mee
    maar is even niet anders :)
    ik probeer manneke te overtuigen om zich te laten helpen maar ja ligt nog al gevoelig hihihihi letterlijk ;)
    en anders tja dan zal ik de stap moeten maken want Caitlin is echt me laatste hoor :)
    ik wordt te oud hihihihi lichamelijk dan he ;) van geest benk nog een pubertje :)

    gr debbie
     
  3. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Na mijn zwangerschap wil ik wel weer de pil gebruiken. Ik ervaarde het wel als oke. Al lijft het ee hormonentroepje natuurlijk.
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tis meer me leeftijd ook Carmen wat me tegen staat om nog de pil te slikken
    grotere kans op gevaren :)
    jij bent nog lekker piep dus die gevaren loop jij nog niet :)

    gr debbie
     
  5. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ja ik ook pil moe hihi al meer als 5jaar
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ik ga ook nooit meer die pil gebruiken.
    Dat weet ik wel, menstrueer toch niet uit mezelf en ovuleer ook niet dus waarom zal ik het dan gebruiken.
    En als de tijd daar is kijken we wel verder wat we gaan doen
     
  7. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Over wat voor gevaren heb jij het hummel??

    Ik blijf nog wel even de pil slikken vind het niet erg is beter als 2 weken ongi zijn ;) als er ooit nog 1 zouden mogen krijgen dan ga ik ook kijken wat voor alternatieven er zijn maar vind het nu nog niet zo erg :)
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben van plan de pil ook weer te gaan nemen, het is gewoon afstrepen wat ik niet wil en dan blijft dat dingetje over.
    - Condoom? Nee dank u, in het heetst van de strijd is het een mood-killer (voor mij dan)
    - Spiraal zonder hormoon? En dan de kans lopen om elke maand een bevrucht eitje "door te spoelen" gaat er bij mij niet in.
    - Spiraal met hormoon? Heb ik gehad, Manlief voelde 'm zitten (draadjes) en het dingetje is er spontaan uitgeraakt en bovendien was mijn ongi onregelmatig.
    - Implanon? het idee van een dingetje onder je huid vind ik eng en bovendien kan je ongi onregelmatig zijn.
    - Nuvaring? ik zal het overwegen, alleen als ik zekerheid heb dat mijn man niets voelt.
    - Persona? lijkt me handig, maar volgens de huisarts hoeven mijn man en ik elkaar maar aan te kijken en het is raak, bovendien moet je weer een alternatief op de vruchtbare dagen.
    - Pil? Sja, waarom ook eigenlijk niet? je kunt je ongi er mee uitstellen en je kan er een mooie regelmatige cyclus mee maken. 2 jaar geleden dacht ik ook dat ik geen pil meer wilde, maar daar kom ik nu wel op terug. Er is toch ook een pil die je kan nemen terwijl je borstvoeding geeft? Nou, doe mij die maar!

    Groetjes van Kiki

    PS Geheelonthouding is de moeite van het overdenken niet waard ;)
     
  9. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    De pil is gewoon troep, maar heb het toch ook jaaaaren geslikt.

    Maar mocht ik ooit zwanger worden, dan komt er na de zwangerschap in ieder geval geen pil meer voor mij.
    Er zijn genoeg alternatieven vind ik.
     
  10. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    ik heb wel intereresse met der tijd in de nuva ring.
    hormoonspiraal heb ik gehad vreeslijk wat een ding ik vond het een behoorlijk pijnlijke zetting.
    ( hierbij bedoel in inbrengen )
    de krampen erna.... pff
    daarna voelde ik het vlgs mij ook zitten ik vloeide vaak bruin slijm....
    maar wie weet zal het inderdaad ook weer een pil gaan worden...

    we zien wel.. liek..
     
  11. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik ben ook pilmoe... ik wil helemaal geen pil slikken nu, ik wil heel iets anders.....

    maar effe serieus, mocht ik zwanger worden dan wil ik daarna liever niet meer aan de pil. Ik hoor inderdaad wel goede dingen over de nuvaring en dan komen de hormonen toch ook weer directer op hun plek waar ze moeten werken. Maar voorlopig maak ik me hier geen zorgen over, eerst maar eens kijken of er een wondertje gebeuren gaat!!!!



    Karin
     
  12. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik wil ook geen pil meer.
    En omdat ik zeker weet na deze geen kindjes meer te willen, denk ik er heel hard over om me te laten helpen.

    Ik wil gewoon niet lopen emmeren met de pil of welk ander voorbehoedsmiddel.

    Gewoon lekker save zonder nadenken (maar dan heb je voor dat stukje weer een man nodig he) :)
     
  13. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik ben al jaren pilmoe... op één of andere manier heb ik zo'n ontzettende aversie daartegen, dat ik de pil eruit gooide voordat ie uberhaupt al in mijn maag was aangekomen.. Werkt dus niet zo goed dan, denk ik..


    Heb 3 jaar Implanon gehad, beviel prima de eerste 2,5 jaar, daarna werd ik inderdaad heel onregelmatig (maar licht) ongesteld en dat duurde dan ook wat langer dan een gewone menstruatie.. voordeel was dat het maar een keer of 4 per jaar kwam.. nadeel was dat het dan een week of 2 duurde :confused:
    Is trouwens echt niet eng hoor, dat staafje in je huid... je voelt er niets van, tenzij je er echt naar gaat zoeken, dan voel je hem aan de buitenkant, maar verder niet..

    Na het verwijderen van Implanon had ik zoiets van 'ik ga niet weer 3 jaar aan die anticonceptie vastzitten' .. dus ik ben overgegaan op de nuvaring, erg prettig in gebruik.... vriendje voelde er niets van.. en als ie er wel wat van had gevoeld; hij mag er maximaal een uur geloof ik uit, dus dan was het dingetje tijdens de klus even verwijderd..

    Na een zwangerschap en bevalling ga ik dus denk ik weer lekker aan de Nuvaring, alhoewel een Mirena me ook nog wel wat lijkt.. maar voorlopig ga ik me daar nog even lekker niet in verdiepen..
     
  14. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Dat geldt voor mij ook... Vind de pil niet fijn...
    Niet dat ik hem vergeet o.i.d. maar ik wil zowiezo eigenlijk niks slikken wat betreft medicijnen e.d.
    Ik vind allemaal die hormonen ook maar niks ik wordt er een heel ander mens van als ik de pil slik.
    Slik nu dus ook al hele tijd de pil niet meer!

    Gr. Niki
     
  15. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ik voor mijn vind de pil super voel me er veel beter bij dan als ik hem niet slik,zo zie je maar wat een verschillen bij iedereen,maar goed ik weet niet tot hoelang ik hem nog mag slikken i.v.m mijn leeftijd
    groetjes jacky
     
  16. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    hallo

    ik ga na mijn zwangerschap niet meer aan de pil door de pil ben ik twee keer zwanger geraakt
    ik wil mijn na deze zwangerschap laten helpen
    en ik vind mannen kunnen ook wel eens wat doen zoals condooms om doen
    mijn man wil zich niet laten helpen nou dan doe ik het toch wij hebben straks drie kids nou meer hoef ik er toch niet

    liefs roelien
     
  17. jamiro

    jamiro Nieuw lid

    16 jan 2006
    4
    0
    0
    Hallo. Ik ben hier voor de 1e keer op het forum.
    Ik heb zelf 2 dochters van (bijna) 8 jaar en 5 jaar.
    Ik slik al jaren mercilon, en ik ben best tevreden over deze pil. Ik heb voor deze pil een spiraaltje gehad, maar ben er wel zwanger door geraakt. Dus ik raad het iedereen af!
    Ik dacht ook te stoppen met de pil en lekker eens wat anders. Ik dacht er lekker 5 jaar van veilig te zijn.Maar blijkbaar is het heel anders uitgepakt.
    Ik slik nu al een tijdje de pil niet meer. En gebruik helemaal geen anticonceptie. Het gekke is dat ik ook niet zwanger raak.. Zou het ook helemaal niet erg vinden als ik zwanger zou raken.Het is niet dat we er voor gaan.Maar maakt mij niet uit of ik zwanger raak of niet. Mijn man daarintegen, zou het niet erg leuk vinden, maar was ontzettend blij toen ik zwanger was van de 2e. Ben al een tijdje onregelmatig, maar dat is mischien het ontpillen mischien. Ben nu 6 dagen overtijd. Nog geen test gedaan.
    Ach, we zien het wel.
    groetjes !! :D :D :D :D
     

Deel Deze Pagina