Vandaag enthousiast bij de visboer verse kabeljauwfilets gekocht. Ik dacht ik google wel even hoe ik dat moet klaar maken... Nu lees ik dat bakken helemaal niet zo slim is omdat het dan helemaal uit elkaar valt. In de oven schijnt beter te zijn. Maar alle recepten die ik vind, hebben allemaal fancy ingrediënten die ik nu niet in huis heb. Heeft iemand een lekker simpel recept voor kabeljauwfilets uit de oven? Alvast heel erg bedankt!
hmm doe ze altijd gewoon in de pan hoor. pan goed heet laat worden. klein beetje vloeibare boter erin of olie. vis erin. beetje bestrooien met peper en zout. blijft niet echt veel aan de pan hangen hier. wel een pan met anti aanbaklaag gebruiken. in de oven heb ik geen idee
Ik doe het ook in de pan, maar niet te hoog zetten (of alleen even op het eind) en verder bestrooi ik het met viskruiden.
hoelang moet vis eigenlijk bakken? ik maak het eigenlijk nooit. ik vind vis vies. maar kabeljauw krijg ik nog net weg. we hebben al een paar pogingen gedaan in het kader van dat het gezond is maar steeds mislukte het jammerlijk. ik heb geen idee hoelang ik vis moet bakken. wie kan me even een visbakcursus geven voor dummies. ( ow ze zitten hier in de diepvries trouwens )
Heerlijk maar niet echt fancy voor kabeljauw is het volgende. kabeljauw insmeren met olijfolie en op een stuk folie leggen. Bestrooien met peper en zout en flink wat oregano. Dan flink wat rode pesto erop smeren en wat fetablokjes erin doen. Folie dichtvouwen en de pakketjes in een hete gril/koekenpan leggen. Minuutje of 10.... Hééééérlijk!