hoi ik vraag me af hoeveel je kan bieden op een huis die te koop staat voor 209.000(om zeker in onderhandeling te gaan) een jaar daarvoor voor 200.000 en die pas een kleine week te koop staat en waarschijnlijk meerdere mensen zijn die intresse hebben totaal geen ervaring hiermee en vraag het ook niet voor mezelf maar was gewoon benieuwd naar de reacties bedankt alvast
Inderdaad waarom is de prijs omhoog gegaan? Wij hebben zojuist een huis gekocht. En keken naar; staat van de woning, hoeveelheid kosten om het bewoonbaar te maken, prijzen andere huizen in de buurt en hoelang het huis al te koop staat. Ons huis stond al ruim 3.5 jaar te koop. Begon op 269.000 en zakte al eens(weet niet wanneer) naar 239.000. De vrouw die er woont had al in geen 10 jaar iets aan onderhoud gedaan. Het is niet verrot maar er moet wel genoeg gebeuren. Voor ongeveer 25.000. Wij hebben daarom een bod uitgebracht van 215.000. Wonder boven wonder accepteerde ze die. Dus, kijk naar diverse punten. En begin laag, omhoog kan altijd
Ik heb helaas ervaring met de hysterische huizenmarkt van het moment.... heb zelfs een bod lopen momenteel..... en mijn ervaring is dat verkopers van een huis dat net op de markt is ECHT NIET gaan zakken.. nee ook geen 5000 euro heb ik gemerkt. Ze hebben kijkers genoeg zei je dus reken erop dat ze de vraagprijs willen. Maar omdat de waarde zo gestegen is vraag ik mij dus af of het huis is verbouwd of dat het een verkooptruc is?
Je geeft zelf al aan dat de markt hysterisch is. Er hoeft niets verbouwd te zijn, waarschijnlijk gewoon wat een gek er voor geeft. En dat is nu meer dan een jaar geleden...
Precies dit.. Wij zouden ons huis een jaar geleden te koop zetten voor 179.000. Door omstandigheden uitgesteld en nu kwam het een maand geleden op de markt voor 200.000 en is het daarboven verkocht, terwijl we een jaar geleden blij hadden geweest met 175.000. Het is een rare markr momenteel. Erg afhankelijk waar een huis staar ook. Ons nieuwe huis staat hier hemelsbreed niet zover vandaan, maar de gekte is daar nog nét niet toegeslagen, alhoewel de markt daar nu ook stagneert... Wij hebben 19.000 ónder de vraagprijs geboden en na over en weer onderhandelen gekocht voor 9.000 onder de vraagprijs..
Ohh... nou dan willen ze er snel vanaf waarschijnlijk. Ik zou een openingsbod doen van 195.000 euro of 200.000 euro.
Ga maar uit van de vraagprijs. Na 1 week met meerdere kijkers accepteren ze echt geen 200.000. En als er meerdere bieders zijn gaat het om de voorwaarden.
owke ja me broertje wil het max voor 195 ivm de k.k die moeten meegefinancieerd worden en dat gaat alleen lukken als er minimaal 10000 ongeveer onder de vraagprijs gekocht kan worden
wat voor voorwaarden bedoel je? mijn broertje hoeft nergens rekening mee te houden huis op te zeggen of iets dergelijks dus ik zelf dacht miss komt dat wel goed uit voor ze ook dat er alleen rekening met hun gehouden moet worden is het trouwens zo dat bij een telefonisch bod gelijk de voorwaarden erbij gemeld moeten worden miss weet iemand dat ook
Snap ik volkomen. Hier hetzelfde verhaal. De kans dat zij binnen zo'n korte tijd zoveel gaan zakken is klein, maar je kunt het allicht proberen. Stel dat jij een bod neerlegt van 195.000 euro en niemand biedt voorlopig (hoger) dan gaan ze misschien over een paar maanden met je mee (kans is redelijk ivm scheiding). Dit zou je kunnen overwegen mits er geen haast bij jullie is natuurlijk.
Nou voorwaarden als kredietwaardigheid, wanneer wil je het huis betrekken, bod onder voorbehoud van financiering, welke dingen ter overname je wilt meenemen en of dit bij je bod al inzit of niet... en ook eventueel wat je eindbod is. En een bod doen verschilt per makelaar. De een wil het per e-mail met de voorwaarden en de andere via de telefoon. Maar ze vragen inderdaad wat de voorwaarden zijn.
owke ja sowiezo onder voorbehoudvan financiering de rest daar wou hij later naar kijken over wat er eventueel over genomen kan mag worden (als dat kan tenminste) en ja wie niet waagt wie niet wint haha hoop het wel voor hem hij vind het een erg leuk huisje
Bij de bezichtiging krijg je meestal een boekje mee waar ook de ter overname lijst inzit. Verder weet ik niet of jouw broer een tweede bezichtiging heeft gedaan en ook een aankoopmakelaar (of een technisch iemand in zijn omgeving) in de arm heeft genomen, maar dit is zeker aan te raden. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je qua prijs onder de twee ton komt, maar het huis moet het wel waard zijn of tenminste kunnen worden door verbouwing etc. Nu is de rente heel laag, maar als die straks weer stijgt zou dat huis ineens een heel stuk minder waard kunnen zijn en zit jouw broer straks met een restschuld als hij opnieuw wil verhuizen. Simpelweg omdat hij dan niet 2 ton ervoor terug vangt. In dat geval is het beter te kijken naar een ander huis. Momenteel hebben wij twee huizen op het oog. Het ene huis is afgeragt en er moet erg veel aan gebeuren. Maar als dat klaar is, heb je een top huis die echt de prijs waard is die wij nu ervoor geven. Het andere huis is netjes afgewerkt maar er kan niks aan verbouwd worden. Qua prijs zou dit huis normaal gesproken 25.000 euro(!) Minder waard zijn. En als de rente gaat stijgen en wij willen verhuizen, krijgen we never nooit meer het geld terug wat we nu zouden moeten betalen. Dus enorme restschuld dan. Niemand kan in de toekomst kijken, het blijft koffiedik kijken. Maar doe jezelf een plezier en koop echt een huis dat het waard is.
Denk dat je er niet veel vanaf kan krijgen. 9.000 omhoog zullen de kosten koper zijn die ze er proberen er weer uit te halen. Zou me ook afvragen waarom ze er na een jaar weer weg willen trouwens.
Ik denk niet dat je veel van de prijs af krijgt omdat het zo kort te koop staat en weinig hoeft te doen, toen we ons huis kochten hebben we weinig van de prijs afgekregen. Staan niet veel huizen te koop, geen verbouwing, onderhouden en meerdere kijkers. Als je een bod plaatst kunnen ze volgens mij niet verder onderhandelen met een ander en kun je toch omhoog als je er tenminste niet tever naast zit