kabinet gevallen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dana, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en hoe gaat het ondertussen verder met de bezuinigingen?
    Ik stem nooit links, maar denk dat ik dat nu wel ga doen met de afbraak van alle sociale voorzieningen.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd op naar het communisme;)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja mag toch niet hopen dat SP en PVDA het samen voor het zeggen krijgen :$

Niettemin ben ik het laatste jaar ook ontzettend geschrokken van een rechts kabinet, terwijl ik toch 'rechts' ingesteld ben met bepaalde keuzes.

Ik weet echt niet meer wat ik nu moet kiezen ;)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee dat bedoel ik;) sarcastisch bedoeld was mijn opmerking. al weet ik ook niet wat wel goed is hoor.... volgens mij wordt niks iets ghahaha;):D:(

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha het was me duidelijk dat je niet serieus was ;)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oef, SP & PVDA... dat wordt emigreren naar een Scandinavisch land als dat gebeurt :D
    Ach ja, ik blijf bij mijn keuze. Wilders lekker in de oppositie, kan hij mooi schoppen :)

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben heel blij dat dit kabinet gevallen is.

Had eigenlijk niet verwacht dat ze uberhaubt zo ver zouden komen..

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En wat moet hij met dat schoppen bereiken? Lijkt mij niks.
    Daarnaast hoe gaat het schoppen ons uit de crisis helpen?
    We moeten nu weer opnieuw gaan stemmen, terwijl ons land nu bezig moet zijn hoe we de crisis te boven moeten komen!

Nee sorry snap deze reden echt niet dat je op een partij stemt..

9. tulip

tulip Niet meer actief

dat hoop ik toch wel ja;)

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    beste nieuws van de dag. opgeruimd staat netjes!!!

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Partijen wilden ruim 14 mld euro bezuinigen
    VVD, CDA en PVV waren het voordat PVV-leider Geert Wilders de finale onderhandelingen staakte, in principe eens over een bezuinigingspakket van 14,2 miljard euro. Dat had het begrotingstekort van Nederland in 2013 teruggebracht naar 2,8 procent, zei VVD-fractievoorzitter Stef Blok zaterdag.

Er was besloten om het lage btw-tarief van 6 naar 7 procent te brengen en het hoge tarief van 19 naar 21 procent. Dat had 4,7 miljard euro opgeleverd, maar zou later weer zijn teruggeven via een verlaging van de inkomstenbelasting.
    Ook waren de partijen het vorige week eens over een snellere verhoging van de AOW-leeftijd. Die zou al in 2015 naar 66 zijn gegaan. Verder zou een bevriezing van de ambtenarensalarissen 4 miljard euro opbrengen. Bezuinigingen in de zorg zouden 1,8 miljard euro opbrengen, onder meer door per recept een eigen bijdrage van 9 euro te vragen.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Goed dat Wilders ermee kapte

Vind het schandalig waarop er bezuinigd moet worden
    €9 euro extra bijdrage per recept :$ dan kom ik echt aan honderden euro's per jaar BOVENOP mijn €220 eigen risico voor de zorg en €200 eigen bijdrage GGZ

Bezuinig lekker op de olympische spelen wat 8 MILJARD kost of andere onzin ipv gezondheidszorg, ouderen en onderwijs etc

VVD en CDA zijn rechtser als PVV

VVD en CDA wilden wél bezuinigen in de zorg, onderwijs, zorgtoeslag, hypotheekrente aftrek, gehandicapten etc en PVV wilde juist de armen sparen. Wie is er dan extreem rechts op deze punten vraag ik me af :)

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Precies !!!

Volgens mij heeft elke partij wel iets waar we ons wel in kunnen vinden. Maar geen 1 partij kan het alleen. Ze hebben elkaar allemaal nodig en ze moeten het als ze in het kabinet zitten allemaal water bij de wijn doen...
    Om even Wilders te noemen. Die moest dat ook doen. En dan dat mensen zeggen dat hij niets waar kan maken van zijn beloftes.
    Dat is ook niet zo gek want hij was maar een gedoogpartij. Zoveel had hij ook niet te zeggen. En hij moest ook water bij de wijn doen.

Maar de bezuinigingen gaan de pet te boven. Vraag me af hoe wij straks nog rond moeten komen.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat hoop ik toch ook niet, ik denk dat we dan nog veel langer in de crisis blijven zitten.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat van elke bezuiniging iemand de dupe gaat zijn, dat blijf je houden.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik moet me eerlijk gezegd nog gaan verdiepen in die samsom.. Hij was tijdje geleden in de stad waar ik werkte rozen en flyers aan het uitdelen, maar kan niet zeggen dat ie zo sympathiek is.. hoeft ook njet per se, het gaat om de standpunten maar zoals Roemer, toffe gozer is dat:D

Qua partijen in het kabinet, tja, bezuinigingen komen er toch en zal flink gevoeld worden door iedereen

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb alle berichten eens nagelezen, maar vind het behoorlijk laf dat alle schuld nu bij de pvv gelegd wordt.. Volgens mij geven ze allemaal geen duimbreed toe

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dit ben ik inderdaad met je eens.

Maar goed tis een makkelijk doelwit de pvv:D
    ( en nee ben geen wilders stemmer hoor:D:D )

Maar goed dit heeft het nog lang vol gehouden had dit al veel eerder verwacht.

Ben wel heel erg benieuwd wat er nu gaat komen.

19. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    alle partijen zijn fucked up..

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    9 euro per recept kom op dat is toch belachelijk he, dat zal iedereen met me eens zijn, dat zou ik niet KUNNEN betalen, dus dan maar geen medicijnen?? hoe moet dat met al die mensen in die minimaal inkomen hebben en al zo hard getroffen worden,

tuurlijk de rijken voelen het ook wel, maar die liggen er niet wkker van, ik wel.

Deel Deze Pagina