Hij is nu een splinter in zn eentje dus met 5-10 zetels gaat het beter. Ik verwacht verder dat Bij1 helaas niet terugkomt, en ook De Haan en 50plus en Gundogan en Efraim verwacht ik niet (terug). Van Haga? Ik hoop,het niet, maar misschien toch een zeteltje. Dus als er geen nieuwe avonturiers bij komen, eindigen we, zolang niemand zich afsplitst, met minder partijen. De verwachting is dat Omtzigt vooral bij BBB, PVV, JA21 etc stemmen weg gaat trekken. Mits die rechteronderbuik zich niet teveel laat afschrikken door een Visie. Nou, liever Omtzigt dan die partijen, dus laat maar komen. Ik denk dat premier Timmermans met vicepremiers Omtzigt (of nr 2), Jetten en misschien Bikker of een andere kleine middenpartij om tot 75 te komen de beste optie zijn voor de maatschappelijke en milieuproblemen waar we voor staan, en breed representatief voor de bevolking. Omtzigt zal het niet makkelijk krijgen om genoeg goede mensen te vinden en te filteren, en van luis in de pels nu de beer zelf te worden. Maar voorzover dit gedegen doen in dit tijdspad mogelijk is, denk ik dat hij goed bezig is. Hij heeft nu al meer partijprogramma dan Wilders in al die jaren bij elkaar. De VVD mag de komende jaren even zijn zonden gaan overdenken in de oppositiebankjes. Ik vind Yesilgoz ook geen sterke debater, zowel Timmermans als Omtzigt lusten haar rauw in een debat. De VVD is inhoudsloos geworden, een Rutte wist gebakken lucht te verkopen en was glibberiger dan een paling in een emmer snot, zij niet.
Ik hoop ook dat de VVD in de opositiebankjes komt, maar durf dat nog niet zo te stellen. Overigens vind ik een optie met Jetten zeker zo erg als de VVD. Omtzigt mag van mij wel groot worden, zal best een verschuiving geven. Ik denk dat er van JA 21 niks meer overblijft zonder Pouw.
Timmermans gaat puur voor Brussel, hij is er ook vandaan gekomen. Om eerlijk te zijn denk ik dat het vrij weinig uitmaakt wie er aan de macht komt. Ze krijgen een schema van Brussel en daar moeten ze zich aan houden. Gaat het niet rechtsom danwel linksom.
Ik hoop van Omtzigt de komende tijd te horen hóé hij al die problemen wil gaan oplossen. Hij is goed in het benoemen ervan. Maar ik heb nog niet echt gehoord wat hij dan wil om het op te lossen. Tot die tijd kan ik eigenlijk nog geen mening hebben over zijn partij.
Ja eens met @Saartje33. Hij is een goede luis in de pels en die is zeer welkom, maar of hij een hele partij kan dragen? Maar goed, zolang hij kiezers wegsnoept bij VVD, PVV, BBB en JA21, ben ik al blij
De vinger op de zere plekken leggen en de gaten schieten op stukken is een talent wat onmisbaar is. De oplossing ervoor vinden vergt wat andere capaciteiten, maar ik ben vooral benieuwd naar het hele plaatje en ook wie hij in die stoelen dan gaat zetten. Niet dat t weer een chaos eerste klas wordt, zoals we eerder zagen.
Ja absoluut. Maar ergens is de fouten benoemen ook wel makkelijk natuurlijk. Dat kunnen wij zelfs. Maar ze oplossen dat vraagt om een hele brede visie en plannen die goed doordacht zijn voor zowel korte als lange termijn. En dat laatste blijkt gewoon heel moeilijk.
Soms lijkt roepen van de zijlijn makkelijk. Maar Omtzigt benoemde niet zomaar de fouten, hij kwam echt met een ontzettend onderbouwd verhaal en geen loze oneliners. Vaak kwam hij zelf met een alternatief.
Ik hoop dat hij dan met mooi partijprogramma komt, en goede mensen op de lijst. Hopelijk komen er niet te veel opportunisten op af
Zoals ik hem inschat zoekt hij echt serieuze mensen, maar je moet ze wel kunnen vinden. Ik ben ook heel benieuwd wie er op de lijst komen en of er "bekenden" bij zitten.
Ik ben vooral benieuwd of het hem ook gaat lukken. Zowel het bedenken van broodnodige oplossingen als het vullen van de vacatures met goede mensen. Voorlopig sowieso nog in de afwachtend. Momenteel ben ik over geen enkele partij enthousiast.
BBB geeft de term "politieke asielzoekers" een geheel nieuwe betekenis BBB schuift ex-CDA'er Mona Keijzer naar voren als premierskandidaat https://www.nu.nl/politiek/6274652/bbb-schuift-ex-cdaer-mona-keijzer-naar-voren-als-premierskandidaat.html
Ik ben het geheel niet met haar eens, maar ik heb echt respect voor haar politieke handigheid. Mona Keizer had ik wel verwacht, maar 3 zittende Kamerleden tijdens een campagne van 2 andere partijen overnemen is gewoon knap. Ik zou zelf trouwens die ja21 groep niet zo vertrouwen, die switchen makkelijker van politieke groep dan ik van kleding, maar toch knap gedaan!
Ik ben lid van de PvdD. Kreeg eerst een mail van het bestuur, precies wat er bij de NOS stond. Totaal geen verduidelijking over wat er precies aan de hand is. Vervolgens kreeg ik een mail van de regionale afdeling met de mededeling dat zij pal achter Esther Ouwehand staan. Net als meerdere afdelingen, zoals ik in het nieuws kon lezen. Vreemd gedoe, maar eens zien hoe dat gaat aflopen en of er nog duidelijkheid komt. Vooralsnog komt het over alsof het bestuur zelf niet lekker functioneert en dit over de kop van Ouwehand speelt
Dat gevoel kreeg ik ook. Je weet nooit hoe iemand echt is, maar dit over haar te lezen verbaasde mij enorm.
Nee inderdaad. Lijkt mij geen makkelijke tante hoor, en zal vast ook een hoop niet goed doen, net als zo’n beetje elk mens, maar dit voelt niet helemaal oké.