Kabinet gevallen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Devilschase, 7 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

En ik vind haar geluid in de 2e kamer ook onmisbaar. Of je nu op de pvdd stemt of niet, ze weet uit iedereen wat omhoog te krijgen dat het debat verder helpt.

Saartje33 vindt dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.845
    113
    Vrouw
    Ik vond het van haar altijd wel goed dat ze Rutte en anderen er steeds op wees dat hij steeds op zijn gsm zat te kijken tijdens debatten. En dan vooral als er bepaalde mensen aan de beurt waren. Komt zo vreselijk ongeïnteresseerd over.

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ook ja, de normen en waarden daar. Maar ook op de inhoud. Juist waar het over moet gaan. En dan met haar typische gezicht erbij waarvan je al weet voor ze gaat praten: o bloody hell, daar komt het. De mensen in vak K zag je direct kleiner worden.

4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.845
    113
    Vrouw
    Haha ja inderdaad. Maar over haar inhoud zal niet iedereen het eens zijn dus ik dacht ik hou het maar even wat algemener

tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ook niet met alles hoor, maar luister graag naar haar.

Dat heb ik dus ook met v/d Staaij. Zijn partij en wat hij zegt staat heel ver af van waar ik voor sta. Maar toch vond ik het altijd een fijn moment in eem debat als hij aan het woord komt en kan ik echt waarderen hoe hij daar staat.

WWJD, Nellie4, Marihi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Mijn man kent haar wel persoonlijk en hier klopt iets niet want dit is echt niks voor haar. Ik vind het heel rot voor haar, wij hebben ook echt het idee dat er een vies spelletje met haar gespeeld wordt.

Petraah, Syane, Vulpen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.163
    3.806
    113
    Idem hier. Ik baal ontzettend... Vriendin van mij is actief in een werkgroep en denkt er net zo over op basis van meer inside information.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik stem niet op de PvdD, maar ik hoop altijd wel op veel zetels. Het zou jammer zijn als ze zetels zouden verliezen hierdoor.

Saartje33 en tuc vinden dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Ik heb geen enkele inside link met PvdD, maar ik vind het ook maar vreemde berichten. Het is absoluut een nadeel voor ze om nu nog een nieuwe lijsttrekker te moeten lanceren.

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.163
    3.806
    113
    Ik denk eigenlijk dat Esther Ouwehand gewoon als lijsttrekker wordt gekozen op het congres, tenzij er meer duidelijkheid en bewijs komt over dat ze echt iets niet-integers gedachten heeft.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Ja dat kan ook nog. Hoe dan ook zal het erg schadelijk zijn voor Ouwehand en de toekomst van de fractie. Als je als partijbestuur zo kort voor verkiezingen niet alleen vuile was buiten hangt maar het ook nog even in iedereens gezicht wrijft, en het de schijn krijgt van een persoonlijke afrekening met je belangrijkste boegbeeld, krijgt het imago van een kleine maar stabiele en positieve partij een hele grote knauw.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat dit idd weinig goeds doet aan het imago van de PVDD. Hoewel ik om bepaalde redenen niet op hen stem, hoopte ik wel altijd dat ze zouden klimmen qua zetels.

13. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.163
    3.806
    113
    Ja.

Ik kan alleen maar hopen dat mensen dan PvdA/Groenlinks gaan stemmen. Ik ben wel positief over die combinatie. Misschien ga ik teleurgesteld worden maar als ze het groene van GL behouden en het realisme van PvdA dan spreekt het me erg aan. Realisme is misschien niet het goede woord, ik kan geen betere vinden... Wat me hindert aan GL is dat ze zo de focus op het individu leggen, die moeten dít doen en dát, ik vind ze daar zo naïef/arrogant in, en PvdA is er meer voor de 'gewone burger'.

cowgirl80, Saartje33 en femkes vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Pvda los had ik nog ergens een optie gevonden maar in de combinatie met groen links niet. Precies om de reden die jij geeft.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Realisme van PvdA, dat is ook waar ik altijd voor ga. Het is haalbaar. GL heeft prachtige doelen, sta er helemaal achter, maar weinig haalbaar voor jan en alleman.

Er moeten bezuinigingsronden aan komen. Er werd al gesproken over belastingverhoging, bezuinigingen. Ik denk dan: schrappen subsidie fossiele grondstoffen. Levert miljarden op!

femkes en cowgirl80 vinden dit leuk.
  16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Daar dacht ik ook precies aan bij de kop “kabinet moet op zoek naar 17 miljard”. … nou dat heb je precies als je de subsidies voor fossiele brandstoffen halveert. Hoef je niet ver te zoeken.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie het somber in hoor mensen, op 2 dagen tijd:
    - PVDD bestuur draagt Ouwehand toch voor als lijsttrekker en stapt zelf op
    - Omtzigt ontslaat woordvoerder nadat die 3 uur in die functie zat
    - nummer 11 van D66 stapt op en de vraag is of ze naast ook het CDA ook bij FVD gesolliciteerd heeft
    - nummer 3 van BBB zegt totaal geen politieke ambities te hebben, terwijl nummer 1 en 2 hem al regelmatig noemden als minister van defensie
    :eek::eek:

18. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Je somt het mooi op, maar het is inderdaad om verdrietig van te worden!!
    Ik zie Omtzigt heel graag op een stoeltje, maar als dat ook weer zo'n nieuwe opblaaspartij wordt die bij het minste of geringste uit elkaar dondert (of als gevolg van een te snelle, en te onzorgvuldige selectie) zou dat echt afbreuk doen aan zijn reputatie en erfenis in de tweede kamer. Jammer zo'n start!

Spectre vindt dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Omtzigt kan prima in de kamer, maar niet in het kabinet. Hij is goed in de oppositie voeren en kritische zaken aan de orde stellen en kan ook echt wel het verschil maken, kijk maar naar de toeslagenaffaire. Verder is het ook goed om wat beta's in Den Haag te hebben (hij is econometrist van origine), want dat zijn er nu ook veel te weinig.
    Dus wat mij betreft prima als hij wat minder zetels krijgt dan de 30 waar hij nu op staat en beter dat dit nu al duidelijk is dan pas na de verkiezingen en we weer binnen no time naar de stembus mogen en alle belangrijke vraagstukken maar voortslepen.

Deel Deze Pagina