Kabinet haalt bepalingen uit TWM (Tijdelijke Wet Maatregelen COVID-19)

Discussie in 'Corona forum' gestart door Juul75, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Hoe bedoel je? Die wet is al opgetuigd toch? In Europa hebben ze besloten dat de coronapas in ieder geval tot 2023 blijft, terwijl het coronacertificaat ten eerste discrimineert, ten tweede zo goed als niets bijdraagt tegen de verspreiding van dit virus.

    Ik heb twee mensen letterlijk de afgelopen weken horen zeggen, ik citeer: Ik heb toch maar mijn boostertje gehaald, want ik wil hem eigenlijk niet maar ik ben veel te bang dat als ik moet testen voor m'n vakantie dat ik dan positief test. Dan denk ik: Ja slimmert, met corona mag je sowieso niet vliegen, maar dat lijkt iedereen te zijn vergeten, hup gewoon op vakantie. Wat niet weet, wat niet deert. Het gaat nergens meer over.
     
    Liedx, Nikki23 en Edr89 vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.346
    12.034
    113
    Vrouw
    Test jij dan wel bij elk snottebelletje? Dat doen wij al lang niet meer hoor. Mijn kinderen gaan gewoon met hun snotneus naar school. Die snotneus zou idd corona kunnen zijn, maar ik test dat niet meer.
    Dat je als je ziek bent het vliegtuig niet instapt is voor mij logisch, maar zullen idd genoeg mensen wel doen. Maar zonder klachten gaan testen is toch in dit stadium niet meer zo logisch vind ik. En bij testen loop je het risico dat je positief test zonder dat je klachten hebt. En ja er zullen mensen zijn die om die reden hun booster halen. Hun lijf, hun keuze.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  3. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Ik ben het geheel met je eens, deze toevoeging laat dus nog meer zien dat het hele coronacertificaat nergens op slaat om te reizen.
    Op dit moment kom je nog heel veel landen niet in als je niet test en geen booster of coronavaccinaties hebt, daarom benoem ik het ook juist.
     
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.346
    12.034
    113
    Vrouw
    Ja daar heb je gelijk in. Dat certificaat is in mijn ogen echt niet meer nodig. Maar ik denk dat veel landen hem voor de zekerheid liever er in houden. Omdat ze niet weten wat het komende najaar gaat gebeuren.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Maar vanaf maart zijn ze toch al bezig om de zorg alvast op te schalen voor het najaar en 2500 ic bedden neer te zetten? Dit om ervoor te zorgen dat we niet weer een lockdown krijgen en horeca etc in de belangrijkste periode dicht moet waardoor er nog meer ondernemers kapot gaan?

    Grapje...
     
    SAARC, Liedx en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina