Kabinet helpt lage inkomens

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Angel78, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    *** niet bedoeld om een discussie aan te gaan over politiek, want dat is tegen de regels!! ***

Kabinet helpt lage inkomens

DEN HAAG - Het rechtse kabinet gaat geld sluisen van de hogere naar de lagere inkomens. Zo moet de koopkracht voor de laagste inkomens nog enigszins overeind worden gehouden. Het kabinet presenteert deze opmerkelijke nivelleringsoperatie op Prinsjesdag, melden bronnen aan De Telegraaf.

De coalitie van VVD en CDA en gedoogpartner PVV hebben daar donderdagavond een akkoord over gesloten. Het kabinet gaat geld schuiven van de kinderbijslag, die voor iedereen gelijk is, naar het kindgebonden budget dat inkomensafhankelijk is. Ook de tegemoetkoming voor de kinderopvang wordt inkomensafhankelijker gemaakt.
    Ook is er een verkorting van de derde belastingschijf in aantocht. Zo vallen mensen eerder in het allerhoogste 52 procenttarief.
    De operatie moet 150 miljoen euro opleveren, waardoor de lagere inkomens een zetje in de rug krijgen.

Bron: telegraaf.nl

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik vind het super en eerlijk dat ze alles inkomensafhankelijk maken!

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ben benieuwd...

4. p1982

p1982 Niet meer actief

ben benieuwd hoe duur de kinderopvang nu wordt

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Tja, aan de ene kant wel eerlijk. Maar aan de andere kant, wij zitten boven modaal maar hebben verre van een topinkomen. We hebben ook een hypotheek en mijn inkomen is door ontslag met 1200 euro gekelderd. Dat voel ik heel erg. Als we dan ook nog s meer aan opvang moeten betalen en minder kinderbijslag krijgen zitten de lage inkomens niet in moeilijkheden maar ik wel. De allerhoogste inkomens zullen er geen last van hebben dus hoop dat het alleen die inkomens dan betreft.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ben blij dat ze nu inzien dat het zo niet langer meer gaat voor de laagste inkomens.
    Hoop voor de mensen die in z'n situatie zitten hier veel aan hebben.

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn inderdaad dat ze het inzien, maar of dit de juiste manier is?
    Ik heb geen verstand van economie ed. Maar het lijkt een beetje alsof de rijken de armen moeten gaan helpen. Ja die hebben een hoger inkomen maar ik neem aan dat ze daar toch echt hard voor werken.
    Ik ben dat ook wel stiekem benieuwd of zo´n maatregel ook invloed heeft op hun eigen inkomen.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    geweldig .... net waar ik op zat te wachten ... nog meer inleveren .... :x

nou ja, Prinsjesdag maar afwachten ...

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik denk dat je met een inkomen net boven modaal echt niet meer hoeft te gaan betalen hoor, Gaat echt over hoge inkomens denk ik.
    Mensen die een heel duur huis kunnen veroorloven.
    Zag van de week op tv ook iets erover.
    Als je bijna een miljoen of zo iets verdiend heb je echt geen kinderopvangtoeslag nodig en kinderbijslag.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mensen met een lager inkomen niet dan? ;)

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh vast en zeker en die gun ik zeker ook wat meer te besteden maar niet dat een ander daarvoor moet inleveren.
    Maar goed dat geld moet natuurlijk wel ergens wegkomen, dat snap ik ook wel.. alleen of dit de manier is.
    Ach ik kan er ook beter niks over zeggen, dit gaat mijn petje te boven.;);)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ze moeten wel om de samenleving gezond te houden.

Vind het fijn voor de lagere inkomens. Moeten ze het alleen niet ten koste laten gaan van de modale inkomens ( die meestal de dupe zijn)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vraag me af of dit nou betekent dat wij straks, naast de forse stijging in de kinderopvangkosten, ook geen kinderbijslag meer ontvangen. Ik vind het waardeloos.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja, bijna een miljoen ja. Maar daar ligt de grens ECHT niet!

Ik word er een beetje moe van dat wij met een goed, maar geen top, inkomen straks nauwelijks meer te besteden hebben dan mensen met een modaal of lager inkomen.

15. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Zul je zien dat mensen met een modaal inkomen ook de dupe hiervan worden.
    Kijk ook eens even naar mensen met een ww uitkering die 3 keer per jaar op vakantie gaan,en die wel kunnen werken maar daar geen zin in hebben.
    DAAR kun je pas geld op besparen!
    Want ik weet zeker dat WIJ nu ook moeten gaan inleveren!

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Nou inderdaad. Tuurlijk gun ik het mensen met een laag inkomen best dat ze ook wat te besteden hebben, maar ik vind het langzamerhand toch ook wel oneerlijk worden dat mensen met een wat hoger inkomen daar voor op moeten draaien. Ja, wij verdienen meer dan gemiddeld, maar we houden straks echt niet meer over dan mensen met een lager-dan-modaal inkomen. En ik heb daar wel 4 jaar lang kei hard voor moeten studeren en ik heb daar ook een redelijke studieschuld door opgebouwd.

17. Yelice

Yelice Niet meer actief

Hoeveel is het modale inkomen precies?

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Bruto €32500 volgens mij.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit dus ... ik wordt er schijt- en schijtziek van dat ik met mijn inkomen net een paar euro in de 52% schaal, straks nog meer in kan gaan leveren omdat ze die grens gaan oprekken ... En die grens ligt echt niet op een miljoen hoor ... :x:x was het maar waar, dan lag ik lekker te lauweren ergens op een eiland in de zon in plaats van mij een slag in de ronte te werken in dit snert-weer voor die paar centen ...

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja precies. Mijn man heeft zich ook een slag in de rondte gewerkt tijdens zijn promoveren etc. Ik denk een stuk meer dan de meeste mensen met een laag inkomen. Mijn vader, een ondernemer, werkt ook veel en veel meer dan mijn andere vader de arbeider. Natuurlijk voel ik me enerzijds bevoorrecht dat we de intelligentie en motivatie hebben om zo ver te komen, maar mag ik dat dan ook terug zien in ons bestedingsruimte?

Ik ga er maar van uit dat we met de wijziging wel recht hebben op kindgebondenbudget zodat we die circa 120 euro in de maand kinderbijslag ook niet nog eens (volledig) kwijt zijn. Ik snap wel dat iemand met een inkomen met een miljoen deze niet nodig heeft, maar het zal mij benieuwen waar het kabinet de grens zal leggen.

Deel Deze Pagina