Kabinet helpt lage inkomens

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Angel78, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn man zit er inderdaad ook net een paar euro in. ;)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Pff, ja, hier dus ook net over de grens.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Per werkend persoon, of per gezin?

4. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    wat ik wel grappig vind (eigenlijks niet)
    ik leefde eerst net boven bijstands niveau als alleenstaande moeder
    ik werk gewoon voor mijn geld en had dan ook geen uitkering nodig, maar ik had het prima. had op heel veel toeslagen recht

nu ben ik gaan samenwonen, en hebben wij een modaal inkomen
    en ben ik er financieel op achteruit gegaan.
    ik heb per maand minder te besteden.
    dat vind ik toch wel raar.

want qua inkomen komt er meer binnen.
    maar lekker doorgaan, met dit proces
    dat er rekening mee word gehouden vind ik prima, maar ik kan er niet bij dat ik nu minder te besteden heb.
    en nee wij gaan niet 3 keer per jaar op vakantie
    1 keer en dan low budget, we hebben 1 auto voor de deur staan. we gaan niet zomaar naar pretparken of iets dergelijks.
    wel als ik kortingsbonnen heb of ik doe mee aan een spaaractie. ik ben en blijf een nl die zuinig is:D
    wat ik hiermee bedoel is dat ik leef niet uitbundig, maar ik kan minder besteden dan dat ik eerst kon, en nu moeten wij nog meer inleveren

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Per gezin is dat.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    gezinsinkomen ...

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

met een ww 3 keer per jaar op vakantie? ik heb een bijstandsuitkering (arbeidsongeschikt + kids) en ben al 7 jaar niet meer weggeweest, mijn vakantie is 2 x per jaar een dagje alkmaar...
    ik zou het graag ietsje makkelijker krijgen...maar niet tenkoste van een ander zijn brood....een vriendin met haar man die weinig inkomen hebben moesten hun kindje van de peuterschool halen omdat het niet meer op te brengen was...dat vind ik triest..

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier geen topinkomen, maar we verdienen wel ruim bovenmodaal.
    Als ik dan zie dat wij ongeveer net zoveel overhouden als mensen waarvan de man een uitkering heeft, vrouw een aanvulling en alle toeslagen+kwijtscheldingen vanuit de gemeente....

Tja daar zouden ze wat mee moeten doen! Wij moeten ook gewoon werken en zij kunnen kiezen 'om een baantje erbij te nemen tijdens schooltijden anders mis ik zoveel'...:$

We redden het echt wel met de verhoging kinderopvang en zelfs als de kinderbijslag wordt afgeschaft. Maar het voelt soms wel wat oneerlijk.;)

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Weet je: ik geloof er geen barst van.
    en wij hangen zeker er net weer een beetje tussen te hangen met een paar centen te veel en gaan er zeker ook weer hard op achter uit. We moeten elke dubbeltje om draaien.
    Laten ze maar eerst even andere dingen aanpassen:
    bijvoorbeeld zorgverzekering. Je betaald bakken met geld elke maand er aan, en nog moet je bij behandelingen zelf dingen gaan betalen. Waarom ben ik dan verzekerd?? Dat gaat ook in januari wel weer omhoog. Tja ik heb geen vertrouwen er in... maar goed hoop dat de mensen die echt tot aan de grond zitten elke maand er op vooruit gaan. En verder zie ik het wel...

10. Hoge inkomens -> oke
    modale inkomens -> NIET oke

Jup in die 52% schaal zit je al snel, en straks nog eerder dus :( moeten wij weer gaan bezuinigen. Misschien maar net wat minder gaan verdienen ofzo ;) houden we meer over met dat kromme kutkabinet

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Omg, dat is wel erg weinig. Ik geloof dat wij op het dubbele zitten, en dan nog moeten we wel redelijk opletten elke maand.
    We werken wel met zijn tweeën (hij vijf dagen en net een nieuwe baan, ik vier), dat scheelt natuurlijk. En onze hypotheek is fors. We hebben geen villa hoor! Gewoon een tweekapper aan een leuk pleintje maar echt niet in de dure buurt.

Misschien stop ik wel met werken dan, als de regelingen verschuiven.
    Dan kan het zomaar eens zijn dat we voordeliger uit zijn wanneer ik niet werk en de kleine dus niet meer naar de opvang hoeft en wij allerlei toeslagen krijgen, dan dat ik wel werk en alles in moet leveren >.<

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tsja, maar als we een links kabinet hadden gehad, was het 10 keer erger geweest. ;) Thank god dat dat niet het geval is.

@ spikkeltje: ik ben het niet met je eens wat gezondheidszorg betreft. Ik weet dat ze er alles aan proberen te doen om ervoor te zorgen dat de kosten zullen minderen de komende jaren, vooral met het oog op de vergrijzing. Dat is gewoon enorm lastig, zorg is nou eenmaal vreselijk duur. Ik denk dat als jij een ernstige ziekte krijgt, je gedurende je hele leven veel minder betaalt dan hetgeen je zal kosten. En daarvoor ben je dus verzekerd.

13. spikkeltje

Yuki: je zult misschien er wel gelijk in hebben. Maar ik betaal 160 per maand. Ik heb de uitgebreide pakket helaas nodig. En ik snap dat als je meer zorg nodig hebt, je meer moet betalen, maar waarom uitgebreid verzekerd zijn, terwijl ik nog veeeeeel in moet leveren??
    Op het moment stel ik veel dingen uit, omdat ik niet alles kan betalen. Zo worden de problemen/klachten alleen maar groter.
    Volgens mij is dat ook niet de bedoeling en ben niet de enige in Nederland die er volgens mij er zo over denkt.

Jaren terug werd je beloond als je geen zorg maakte kreeg je 250 euro terug.
    Waarom kan het niet zoals vroeger?? Die no-claim hoeft niet persee. Maar gewoon wat minder betalen, zodat we elke maand nog iets meer overhouden zou fijn zijn.. maar ja wie ben ik...

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ spikkeltje: het kan niet zoals vroeger omdat de samenleving vergrijst, etc. In combinatie met de bezuinigingen, tsja, het is niet anders. Vroeger is geweest. En wij betalen 90 euro pp, ik vind jouw 160 euro ook wel erg veel klinken. Waarom is dat nodig? :( Declareer je echt meer dan 70 euro in de maand (voor zaken die vanuit de aanvullende verzekering worden vergoed)?

15. spikkeltje

Yuki: ja ik vnd ook veel. Ben ook mee bezig om te kijken of ik kan verhuizen naar een ander zorgverzekeraar. Ik maak zorg, maar echt niet zoveel. Dus moet alles nu echt op een rijtje hebben, want volgens maar gooi ik geld zo weg. In die tijd maakte ik wel meer zorg dan nu.

We zijn er druk mee bezig in ieder geval..

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Blij dat ze daar nu eindelijk eens inzien dat mensen met een lager inkomen ook wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken!

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nou laten we maar eerst eens afwachten wat ze straks zeggen ;)
    Ik bedoel we kunnen nu wel van alles speculeren maar daar schieten we denk ik ook niks mee op :p

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kijk, z gaat het ook he, ook met hogere inkomens. Je hebt echt wel een heel hoog inkomen gezamelijk en daar ga je je leven naar inrichten door dus een duur huis te kopen. Tja dan eindig je,nadat alles betaald is, op diezelfde grens als jan modaal. Zo gaat het vaak. Maar stel wij zouden zoveel als jullie verdienen en hier blijven wonen hebben we het super ruim.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier FOK.nl / Nieuws / 'Kabinet gaat geld van rijk naar arm sluizen' / FOK!frontpage lees ik dat die verhoging van het belastingtarief ca. 15 tot 20 euro per persoon per jaar gaat kosten. Als dat echt zo is valt het best mee toch?

Ik wacht het gewoon weer rustig af allemaal... no panic ;)

20. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

wij hebben het echt niet breed (zeg maar 80 euro per week aan boodschappen). Met een beetje beleid redden we het en kunnen mischien 100 euro per maand sparen. Als wij nu straks bijv 100 euro per maand minder te besteden hebben, betekent het dat we echt nog nauwkeuriger op onze uitgaven moeten letten. Ik zou het echt niet leuk vinden, MAAR.... als dit betekent dat mensen die het anders net niet redden het door deze maatregel toch gaan redden, lever ik met liefde het geld in!

Deel Deze Pagina