Nou dat zou ik wel superflauw vinden, ik vind het meer over geld gaan dan over de politiek zelf. Als het een topic was dat over de belastingdienst ging, dus als de titel iets anders was, dan mocht het wel? Komt op hetzelfde neer.
Heb dit ook al van wat mensen gehoord... Bovenaan de streep bijvoorbeeld 50 euro meer en onderaan de streep 60 euro minder..Lekker logisch!
Denk dat veel mensen (hier) een soort misconseptie hebben van mensen met een laag inkomen. Ik ben zelf alleenstaande ouder, met een laag inkomen (had een prima betaalde baan, maar werd ontslagen) maar heb ook gestudeerd, heb ook een studieschuld en werk ook keihard 36 uur pw . Maar boven modaal kom ik niet. Als het gaat om kdv ben ik van mening dat ze eens onderscheid moeten maken tussen mensen die het echt nodig hebben en mensen die het alleen gebruiken als oppas, omdat zij willen sporten en dergelijke. Zo staan er vele mensen (die werkzoekende zijn) op de wachtlijst, omdat er zo nodig ouders zijn die hun kind op de kdv zetten, omdat ze een dagje vrij willen zijn.
ja kan ik me heel erg goed voorstellen hier zitten we nog 6000 onder de b3 lijn maarja hoever gaan ze hem opschuiven??? het zou voor mij ook echt een rede zijn om tegen vriend te zeggen dta hij maar minder dagen moet gaan doen want die optie hebben ze tegenwoordig ook.
(ff heel flauw) welke werkgelegenheid?? ze komen nu al duizenden chauffeurs te kort omdat niemand meer chauffeur wil worden in 2012 verwacht tln een chauffeurs tekort te hebben van minimaal 10.000 chauffeurs. en wat gaan ze er aandoen?? juist de markt stimuleren door de lonen weer omhoog te doen (net als 10 jaar geleden)en de opleidingen te gaan subsideren maarja dan vallen straks alles chauffeurs in die 52% schaal en dan dan wil nog niemand het werk doen omdat ze zo gigantisch veel belasting afdragen. maar das genoeg over de chauffeurs hahaha
idd, mn zwager heeft ook al van alles op een rijtje gezet. Het loont voor hem absoluut niet om zo veel te blijven werken eigenlijk. Maar ze komen wel steeds personeel te kort. Maar hij zei idd ook: "ik ga niet zoveel werken om vervolgens nog meer naar de belasting te moeten brengen." Als hij minder werkt dan houdt hij bijna net zoveel over.
Een collega van mijn man had vorig jaar zijn loonsverhoging afgeslagen. Door die paar centjes zou meer zou hij anders overal gekort worden waardoor hij op een paar tientjes minder te besteden had p/m. Maar het zal altijd moeilijk blijven om de juiste grens te vinden denk ik dan. Niemand is blij waneer hij/zij net buiten of binnen (ligt eraan hoe je het bekijkt) valt. off topicok ik zou het jammer vinden als deze topic gesloten werd. Vindt dat deze topic netjes en rustig verloopt. Heb topics gelezen die wel binnen de "regels" valt maar die veel harder en kwetsender aan toe gaat
Ik vind het prima hoor, ben altijd voorstander geweest van "sterkste schouders dragen de hoogste lasten", ook (zelfs?) nu ik/wij zelf die sterke schouders zijn financieel. Liever veel belasting betalen omdat ik veel verdien, dan om welke reden ook in een vaak uitzichtloze situatie terecht komen van uitkering, bijstand en noem maar op. Ik vind de verschillen te groot. Maar ze zouden daarnaast ook het jsf-project kunnen verlaten, dat levert vele miljarden op itt 150 miljoen.
ik krijg n beetje de schijt van t kabinet , er is een minister die mijn baan , en t zelfstndige leven van mijn clienten wil omroeren , waardoor mijn baan zeer ws op de toch komt te staan en dan ook allesafhankelijk maken van je inkomen . Op papier hebben mijn vriend en ik het absoluut niet mager maar dan de praktijk nog door stomme fouten van ons en van derden zitten we de komende 2 jaar zeker nog met n extra last die alle extra wegvreet van ons inkomen . maar omdat wij dan modaal of net boven modaal verdienen moeten we NOG meer inleveren . ik zat van de week te denken met wel figuur ik die Mark rutte kon vergelijken nu weet ik t ROBIN HOOD!!!
Ben benieuwd hoe dit uitpakt en in welke schaal we dan weer gaan vallen. We zitten ook iets boven modaal. Het is wel zo, dat als je weer in een hogere schaal valt je ook weer iets meer hypotheekrente aftrek hebt, voor degene met een hypotheek dan en voor zolang ze die met rust laten. Verder begrijp ik niet dat ze dat geld van de kbs in het kgb willen stoppen, terwijl ze aan de andere kant dit willen stop zetten vanaf het derde kind. Ik geef ze het goed recht hoor, maar willen ze daar nou op bezuinigen of is dat verder dan weer van de baan? Dan stopt het voor de lagere inkomens bij het derde kind, maar ze gaan dan wel weer meer krijgen voor 2 kinderen Nou ja, ik zie het wel als het zover is. Gr MB2005
je man heeft die studieschuld toch zelf gewild? Niemand heeft hem gedwongen om te studeren. Ik zelf had gewild dat ik gestudeerd had! Maar helaas, ik kon niet goed leren uit boeken... Vandaar hier een erg laag inkomen....dus ik ben hier blij mee. Ik heb de kinderbijslag echt NODIG. Iemand vanaf modaal niet...die storten het veelal op de rekeningen van de kinders...ik mag blij zijn als ik 10 euro per maand kan sparen en dat gaat dan nog naar de rekeningen van de kinderen...
onder andere ja waarom niet gewoon minder geld stoppen in alles wat met de EU te maken heeft. kost ons klauwen met geld. en het koningshuis afschaffen. hey we hoeven ineens niets meer inleveren. dat geld mag prima naar de lage inkomens!
Maar aan de andere kant willen de bijstand verlagen,tot in 2020 2000 euro per jaar minder? Raar kabinet:x
Goh fijn. snap dit soort maatregelen wel maar op de een of andere magische manier zitten wij altijd net op die grens en krijgen we dus geen moer, betalen t hoogste belasting waardoor we minder overhouden en hebben t daardoor een stuk minder ruim als mensen in onze omgeving met zon "lager inkomen" die alle toeslagen, kindgebonden budget en noem maar op krijgen.. Jeutje wat eerlijk..