Kabinet helpt lage inkomens

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Angel78, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Ik vind het maar raar

Wij werken met zijn 2en keihard
    in mijn werk zie ik (veel) mensen met een bijstands uitkering

bijstand, 3 kinderen beide ouders niet werkzaam
    incl alle toeslagen 1800 netto! per maand
    en dan zijn daar alle kwijtscheldingsregelingen nog niet eens vanaf denk aan afvalstoffenheffing, rioolbelasting en het hele ratteplan...

nee in NL loont het niet om te gaan werken tegen minimum of iets hoger loon dan hou je namelijk minder over.

Die prikkel moet anders.
    helemaal mee eens dat de zwakkeren onder ons meer geholpen moeten worden, maar dan wel op de goede plek.
    maak het aantrekkelijker om te werken dan bespaar je... miljarden....

ach ja er zal vast goed over zijn nagedacht.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij komen volgend jaar als manlief is afgestudeerd en in opleiding is voor chirurgie boven het modaal inkomen samen. Wij hebben dus al besloten dat ik ga werken wanneer de kinderen naar school gaan, omdat het anders niet voor ons loont als ik parttime werk.

Ik vind het goed dat ze de mensen met lagere inkomens willen helpen, weet tenslotte zelf ook hoe het is om met weinig te leven.
    Maar mijn man moet straks wel meer dan 50 uur in de week draaien, en heeft er ook lang voor moeten studeren, vind het niet meer dan normaal dat hij daar ook na verdient. En het dus onterecht dat hij meer zou moeten inleveren.

Weet iemand ook hoe het zit als je in Duitsland werkt en in Nederland woont? Moet je dan ook nog belasting afstaan?

3. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal mee eens. Hier in de gemeente kan je in de bijstand letterlijk nieuwe fietsen declareren, sport voor de kids incl kleding, wasmachines, lenzen, de hele mikmak. Heel oneerlijk tov mensen die 40 uur per week zwoegen en die netto minder overhouden, maar wel deze extraatjes mogen ophoesten.

En dat terwijl er werk zat is (kassen, chauffeurs, zorg), maar daar voelen mensen zich dan te mooi voor en... komen er nog mee weg ook!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kende een vrouwtje die via kunstmatige inseminatie 4 kindjes heeft gekregen na de eerste van haar ex gehad te hebben. Elk kind scheeld zo'n 3 a 4 jaar...en ze zit al vanaf haar scheiding in de bijstand!!
    Elk kind zit minstens op 1 sport. En dan heeft ze er nog een paar die ook nog een muziek instrument leren bespelen.
    Ik heb moeten krassen en moeilijk doen om mijn middelste die het gewoon nodig had naar judo te kunnen doen naast zijn schaakclubje. Want hij had een bepaald soort hulp nodig maar kon dit niet krijgen omdat er geen diagnose voor hem was (hij past met zijn problematiek in geen een hokje....ze gooien het op emotioneel iets minder ver als zijn leeftijds genoodjes...)
    Mijn oudste wilde ook nog iets maar helaas pindakaas... geen geld voor.
    En Wendy wilde ik zo graag net als de oudste 2 vanaf 2 jaar op de psz ivm haar sociale ontwikkeling (we kennen nml geen mensen met kindjes van die leeftijd en buitenspelen kan niet erg bij ons) maar ook hier helaas pindakaas geen geld.
    Deze mevrouw in de bijstand kon dit allemaal wel.... terwijl wij een modaal inkomen hebben. En ze ging nog lekker 2x p jaar een weekje weg met alle kindjes ook! :$
    En het extra wrange vind ik dan nog dat ik graag nog n 4e gehad had...maarja ik zit niet in de bijstand dus helaas... ;)

Weet trouwens nog een hele goeie bezuinigings post: WACHTGELD!
    Maar daar komen ze vast niet aan.. ;)

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoge inkomens moeten meer inleveren. En wat is hoog? Wat dat blijkt dus nooit zo hoog te zijn als ze het doen voorkomen.

Wij zouden ook tot de hoge inkomens behoren, maar dat valt vies tegen. Daarnaast werken we er ook allebei heel hard voor. Uiteindelijk komt het er straks misschien op neer dat ik (veel) minder ga werken omdat het anders niet meer op te brengen is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.

Ach... we wachten het wel weer af.

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ach, er zitten ook heel veel mensen in de bijstand die dit ook echt nodig hebben. Die gewoon overal tussen wal en schip vallen. Maar er zijn inderdaad ook heel veel mensen die makkelijk de arbeidsmarkt op kunnen. Kijk voor de grap eens naar de docu 'Sta me bij' van Hollanddoc die vorige week op Ned. 2 werd uitgezonden. Daar zakt je broek (bij sommige mensen) echt van af.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helaas zullen jullie inkomstenbelasting gewoon in NL moeten betalen. Alleen als je in het buitenland woont en je je officieel laat uitschrijven in NL ontkom je er aan om in NL belasting te betalen (wij hebben dit gedaan, zijn officieel geemigreerd). :)

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Heb hem net zitten kijken met OPEN mond :$
    Ben ook echt heel erg verbaasd dat sommige een bijstandsuitkering krijgen, leuk als daar jouw hard verdiende centen naar toe gaan.

IK weet dat sommige mensen dit echt nodig hebben en niet anders kunnen maar de mensen die ik in deze reportage heb gezien kunnen gewoon werken voor hun centen.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Tja wij worden ook 3 keer geraakt. ;)
    Tis wel jammer, het motiveert mij niet echt om aan het werk te blijven (gelukkig andere dingen wel) dus als ik het alleen voor het geld had gedaan, kon ik volgend jaar beter stoppen.

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #90 luckybird, 27 aug 2011
    Laatst bewerkt: 27 aug 2011
    Ja lekker motiverend als je dan je belastingafdracht ziet. Dan weet je waar je het allemaal voor doet, kunne allemaal mooie dingen van betaald wordn:gratis inkomen, gratis scholing , gratis taalles en fietsles, gratis psz of kdv tijdens scholing, langdurigheidstoeslag, kwijtschelding waterschapsbelasting, kwijtschelding gemeentebelasting etc.
    Natuur lijk is bijstand niet riant, dat zeg ik ook niet, maar de echte armen zijn de werkenden met bescheiden inkomen. Die houden onder de streep veel
    Minder over terwijl ze wel mee mogen betalen aan al die " sociale" voordeelregelingen.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

meestal kosten dit soort goocheltrukjes alleen maar geld. dus ik wacht het maar even af.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het waardeloos, waarom op deze manier? de mensen met hoge inkomens mogen alles lekker inleveren om zo de mensen met lage inkomens te redden? vaak gaat het wel om mensen die een uitkering hebben en zelf nieteens werken. nou sorry maar daar wil ik geen geld aan afgeven... mensen die wel werken en het echt net niet redden gun ik het van harte! maar zul je zien dat die weer net naast het net vissen....

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    En zo is het helaas dus wel vaak. ;)

14. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik ben het er mee eens dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Maar hoe Rutte het verkoopt 'van rijk naar arm' klopt voor geen meter. De klappen vallen niet bij de rijken, die merken niks van alle maatregelen. De klappen vallen bij de mensen met de middeninkomens en iets daarboven. Dáár komen de hardste klappen! En dat is niet eerlijk. In die groep loont het niet meer om straks allebei te werken, dat zullen ze gaan merken op de arbeidsmarkt.

Overigens, lees ik nu al een aantal keer dat het met een links kabinet nóg erger zou zijn geweest, maar dat is niet waar. Met name een partij als de PvdA richt zich op de middeninkomens. En nee, ik ben geen pvda-stemmer (maar ik zie de feiten graag juist :) )

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zelfde hier en nee, ik vind dat niet eerlijk. De klap valt idd bij de middeninkomens en de 'een stukje boven het midden'. Maw, de rijken worden nogsteeds rijk gehouden en de middeninkomens mogen de lagere inkomens 'helpen'. Maar goed, is dat echt verbazingwekkend gezien de partij die de dienst uitmaakt? ;)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, Nikki88, in principe gaat wel het woonland voor ivm belastingen, maar je mag er ook voor kiezen om je belastingafdracht te doen in je werkland.
    Ik/wij zitten nl in de omgekeerde situatie... woonachtig in D en werkzaam in NL. Wij hebben er voor gekozen, mede ivm hypotheekrenteaftrek, om te worden beoordeeld etc in NL.
    Dus ik/wij betalen gewoon alle belastingen volgens het NLe stelsel.

Laat het goed berekenen zou ik zeggen en maak op basis van die berekening je beslissing.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het een waardeloos kabinet. als ze echt willen bezuinigen zouden ze zelf eens hun knip kunnen trekken en zeggen hey met de helft minder kan ik ook prima leven en een vakantiehuis kopen en een 3e nieuwe auto....... stelletje schijnheiligen zijn het!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mag ik vragen waarom je het laat berekenen volgens het NLe stelsel?

Mijn man zou volgend jaar werkzaam zijn in Duitsland voor zoiezo 6 jaar en wij waarschijnlijk wel woonachtig in NL ( zijn er nog niet helemaal over uit).
    Is het dan toch beter om via het NLe stelsel te laten berekenen?

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Tja... Ik word er ook moedeloos van. Hier ook talloze voorbeelden waaronder een buurvrouw in de bijstand die haar tweede opleiding vergoed krijgt. Kan naar eigen zeggen geen baan vinden. Hier keihard zwoegen met ons middeninkomentje en straks als ik mijn kopjaar afgerond heb lekker de 52% in. Bekijk het maar, wij hebben ons plan getrokken. Mijn man en ik gaan lekker drie dagen pp werken. Blijven in een reeele belastingschijf en hebben nog tijd ook. Met een beetje mazzel vangen we nog een toeslagje hier en daar. Dan maar geen koophuis. Wij zijn het zat (zegt zij die weer 9000 belasting overgemaakt heeft voor 2010...). Mijn man heeft trouwens een zeldzame stofwisselingsziekte en ik loop zo mank als een dromedaris, kdenk dat wij ook maar eens de bijstand induiken. Klotekabinet.

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten? Als je het mij vraagt zou het moeten zijn: Degene die het hardst werkt houdt het meest over!

Deel Deze Pagina