Kabinet helpt lage inkomens

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Angel78, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    1 tip niet teveel persoonlijk na je toe trekken ;)
    Denk dat die persoon die over die hoge hypotheken en dure auto's het niet over jou persoonlijk heeft.
    En het klopt wel een beetje wat zei schreef want jammer genoeg zijn er veel mensen daardoor de fout ingegaan.
    Maar dat betekend niet dat jij nu ook zo wordt aan gezien ;)

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hmmm dat ben ik niet met je eens;) Maar dat is inderdaad een andere discussie.

Ik hoor hier over hoge inkomens. Wij zitten boven die 50.000 en toch (ik kan het lijstje sturen) houden wij na onze huur (ja die is hoog hier, en nee verhuizen kan niet. We krijgen geen hypotheek. Zeker nu niet, nu mijn man hartpatient is en we verdienen teveel om ergens te huren met een lagere huur), kdv, alle vaste lasten etc. 100 tot 150 euro over om te sparen per maand. En dan zie ik onze overburen. Die hebben beide een uitkering, waar niks mis mee is, maar zij houden dus echt niet heel veel minder over met alle toeslagen dan wij, al is dat per maand bekeken...

Natuurlijk hebben we wel nog een 13e maand enzo waar wij de leuke "extra's" van kunnen doen, dat hebben zij niet en vind het ook echt wel vervelend voor ze. Maar toch, ik weet niet hoe we terecht komen als ze dit wel doorzetten.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha, sjonge zeg, je kan ook ALLES persoonlijk nemen wat er wordt geschreven....

Dat gezegd hebbende.... ik kan geen meelij met je hebben, zo te lezen heb je het hartstikke prima financieel en ben je volwassen genoeg om met de gevolgen van je eigen keuzes om te leren gaan. Succes daarmee!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    Kan me helemaal vinden in je post.

Hier ook een idealist. Ook wel realist. En de realiteit is dat wij het hier helemaal niet zo slecht hebben. ook niet na bezuinigingen.

Mijn hart huilt eerder voor de kindjes van Afrika dan iemand die hier een auto moet wegdoen.

Verder verdienen wij ( ons huishouden) ineens meer dan vorig jaar. Veel meer. Dus we zullen wel inleveren.
    Maar goed dat is nu nodig.

Ik ben al lang blij dat we in Nederland wonen en niet in Amerika, Afrika of Rusland.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dank je, maar dat was geloof ik niet helemaal de discussie Miepie. En 'meelij' is niet wat ik zoek, ik geef je een kijkje in mijn keuken om te demonstreren hoe blind je kunt staren op iemands inkomen. En hoe een gezin als de onze na zo'n reorganisatie best eens in de knel kan komen.

(En ik ben stiekem wel eens benieuwd over welke keuzes je het hebt...)

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bosi: Ik denk ook niet dat het realistisch is om hier in Nederland de vergelijking met Afrika te trekken. De discussie is mijn inziens of het terecht is dat de middeninkomens sneller in de 52% klasse komen om anderen nog meer toe te stoppen. Dat is naar mijn mening geen verzorgingsmaatschappij meer maar wordt inmiddels een vertroetelmaatschappij. Heeft niets te maken met de kinderen in Afrika die het slecht hebben, want dan kunnen we natuurlijk nergens meer over praten of discussieren. Dat mensen in achterstandsgebieden in bijvoorbeeld Afrika het uberhaupt op alle fronten slechter hebben dan wij snapt natuurlijk iedereen heus wel.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou idd

hard werken loont dus gewoon niet meer, dan gaan we gewoon minder werken want ik heb geen zin om voor andere mensen te gaan betalen, we werken voor ons zelf niet voor andere gezinnen :x

Ik betaal me helemaal scheel aan inkomstenbelasting en dan worden de toeslagen ook nog minder, wat een gezeik steeds zeg, ga lekker meer werken ofzo, mijn vader heeft vroeger ook 3 banen gehad om het te kunnen bekostigen en mijn man werkt ook vaak 90 uur per week.

Sommige mensen kunnen zo zeuren dat ze te weinig hebben maar werken dan van 8 tot 17 uur en savonds werken zou echt niet bij ze op komen ofzo..

Ik heb niet perse de toeslagen nodig om van te leven maar waarom word iemand die heel hard werk zo vaak gestraft hier in NL, mijn enige optie is dan lekker weinig gaan werken (gewoon 40 uur dus) en minder verdienen want dat word duidelijk meer beloond :p

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mee eens, als het ECHT nodig is heb ik daar geen problemen mee... laat dat duidelijk zijn..

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nou inderdaad Isademi das precies wat ik bedoel.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat me wel stoor is dat de middeninkomens steeds meer moeten inleveren. De lasten worden steeds hoger en lonen stijgen bijna niet.
    Ik moet zeggen dat ik er wel eens goed van baal. We houden steeds minder over.
    en de veroorzakers, die leven leven ruim en waarschijnlijk nog een gouden handdruk gekregen!
    Tja wat mij betreft, ga daar het geld ophalen!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Er gaat bezuinigd worden bij de lage inkomens maar nog meer bij de hogere inkomens. Ik kan er geen goed woord voor over hebben....

Alle toeslagen gaan de aankomende jaren nog steeds omlaag.

Het is gewoon geld pakken van de 'armen' en nog meer van de 'rijken'...

Tijd om te emigreren uit dit ***land.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb meerdere mensen met hoge inkomens om mij heen! Die zijn verbaast dat ze maar zo weinig hoeven bij te dragen en zeggen dat ze bijna niks inleveren!
    Ze zeggen dat ze geen probleem hebben om wat in te leveren.
    mij verbaast me dat toch.

gr brenda

13. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat er veranderd. Wordt het met prinsjesdag bekend?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en wij met een middeninkomen zijn weer de lul. vangen net langs de boot. inleveren en er niks op verdienen

wordt er soms wel moe van. lage inkomens hebben al veel tegemoetkoming. zo krijgen ze volle mep kindertoeslag. huurtoeslag, zorgtoeslag, pasjes voor bij sportschool/zwembad, krijgen vaak kwijtschelding van dingen als gemeentetoeslag en betalen maar 2,50 ipv 70 euro voor de peuterspeelzaal.

al met al houden ze niet minder over dan een gemiddeld huishouden met een modaal inkomen die minimaal voor 550,- moeten huren. minimaal aan toeslagen krijgen en kei hard moet werken om rond te komen in deze tijd. iedereen moet inleveren klaar. in verhouding zou dat bij iedereen gevoelmaig het zelfde moeten zijn. moet arme 10%inleveren dan rijke ook 10%. zo is het het eerlijks verdeeld. Daar kunnen ze geen bedrag aan vastbinden

kinderbijslag inkomensafhankelijk maken vind ik wel goed. hoor te vaak dat het niet eens bekent is wanneer het komt en dat het gewoon naar de spaarrekening gaat van het kind. gun het hun van harte maar het is dan nie persee nodig. zolang je het krijgt is het meegenomen natuurlijk.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou hier toch echt lage inkomens, schuldsarnering e.d.
    Wij zouden echt geen korting krijgen op de peuterspeelzaal (is per gemeente anders) krijgen geen kwijtschelding voor belastingen omdat we iets boven bijstandsniveau komen en we hebben ook niet de volle mep kindertoeslag/huurtoeslag e.d. ookal huren wij voor 600 per maand.

Voor de rest ben ik het echt met je eens, maar ik vind dat je wel heel makkelijk praat over de lage inkomens. Alsof die niet hard werken? Sommige wellicht niet maar de meeste wel hoor.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bedoel eigenlijk dt we allemaal hard werken voor ons geld en dat het niet eerlijk is dat de een meer moet inleveren dan de ander. hier is het trouwens zo dat peuterspeelzaal inkomensafhankelijk is. bijstand bijv betaald max 2,50 per maand. maar als je bijv 100 boven bijstandniveau zit dan loop je al veel mis zoals kwijtscheldingen etc en moet gewoon alles betalen en krijgt veel minder toeslagen. uiteindelijk houdt je met hard werken minder over dan iemand in de bijstand terwijl werken zo aangemoedigd wordt maar niet beloond.

en de hoge inkomens pakken is ook niet erg eerlijk. die mensen hebben vaak hard geleerd voor hun studie, zitten met een flinke studieschuld die niet wordt meegerekend met inkomsafhankelijke dingen. studeren is ook echt nog leuk zo :(

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Volgens mij is PSZ idd altijd inkomensafhankelijk (de bijdrage dan ;) ) in veel gemeenten komen nu ook steeds meer de VVE regelingen waarbij laaggeschoolde mensen (vaak, niet altijd maar toch wel vaak ook minder verdienende mensen) meer dagdelen krijgen aangeboden voor bv 10 euro (ipv de 50 euro die ik betaal voor maar 2 dagdelen)(

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jouw nadeel is de onze. Wij hebben namelijk ook een lening (was noodzakelijk om niet in de bijstand te komen, zodat we de middelen bleven hebben om ons eigen geld te blijven verdienen na mijn ongeluk) en het is gewoon jammer dat de aflossing daarvan niet van je inkomen afgetrokken wordt. Want netto houden wij bijzonder weinig over en bruto verdienen we prima. Het is soms jammer dat we hetzelfde te besteden hebben als iemand met een laag inkomen terwijl daar wel toeslagen verstrekt worden. Dat is eigenlijk nog niet mijn grootste punt, mijn grootste punt is dat deze lage inkomens straks nog meer aan toeslagen hebben en wij er met ons harde werken nog minder over houden. Mijn stelling: wanneer je aan kunt tonen dat je een dikke lening of schuld aan het wegwerken bent, zou deze maandelijkse aflossing aftrekbaar moeten zijn voor de toeslagenberekening.

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Kwijtschelding van de gemeente moet je inkomen wel heel laag zijn hoor... Wij zitten er net een paar euro boven en krijgen geen kwijtschelding en ons jaarinkomen zit op 19.700 euro...

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat van de peuterspeelzaal is niet waar hoor. Dat is per gemeente verschillend. Hier betaal je met bijstand exact hetzelfde voor de speelzaal als iemand die ver boven modaal zit. Alleen als je kindje een vve verklaring heeft niet.

Deel Deze Pagina