Ik heb het ook gezien. Voor ons is dan alleen de kinderbijslag en de zorgpremie van belang, maar bij ons is ook de hypotheekrente per komende november veel hoger. Betwijfel of we het nog kunnen betalen .
Wat ik zo jammer aan dit alles vind... Is dat ik nu serieus moet nadenken of het nog nut heeft om 3 dagen te blijven werken. Ik vind mijn werk ontzettend leuk, maar waarschijnlijk moet ik meer inleveren dan dat ik verdien, als ik 3 dagen blijf werken. Zucht, waar gaat dit heen.... Ook leuk, dat die vergrijzing eraan komt.. NOT!
Pff, ik word er gewoon misselijk van Mijn man is vrachtwagenchauffeur en verdient op papier dus heel goed! Alleen dan komt de belastingsdienst en verdwijnt er een heleboel. Doordat hij op papier zo'n goed inkomen heeft hebben wij nergens recht op, we kunnen nu niet eens goed rondkomen, hoe moeten we dat volgend jaar in godsnaam gaan doen?
... is er iets over de kinderopvangtoeslag gezegd? Ik was mijn dochter naar bed aan het brengen en heb het nieuws gemist en vind zo snel niet zo'n overzicht.
En nog belangrijker (niet voor mij, maar voor anderen), het PGB? Ik hoop dat dat geen nieuws goed nieuws is (een klein lichtpuntje dan toch misschien - wij hebben verder geen toeslagen, maar je wil dan ook niet weten wat wij aan huur neerleggen in de particuliere sector, zonder die toeslag wordt het hier onmogelijk om te sparen). Zucht. Ik word echt zo somber van dit soort dingen - en van dat nijpende gevoel dat we altijd in een land zullen wonen waar de rijken rijk gehouden worden, en de 'gewone' burger zoveel mogelijk uitgekleed.