dan moet je dit topic niet openen wendy, actie vraagt nou eenmaal reactie en ieder mag zijn mening geven, als je alleen maar wilt lezen waar JIJ het mee eens bent, open dan geen topic
Hahaha sjonge jonge dit is wel heel erg sneu! Iedereen geeft lekker zijn mening, doe ik ook. Waar lees jij dat ik alleen maar dingen wil lezen waar ik het mee eens ben?
Putjesscheppers, stratenmakers, monteurs, verzorgenden enz. werken ook heel hard voor hun geld, zo mogelijk nog harder. Die krijgen minder. Intelligentie krijg je mee als cadeautje. Zou je dan meer moeten krijgen? Veel mensen studeren op kosten van de gemeenschap, waar wij belasting voor betalen. Bovendien ben je niet de helft kwijt aan belastingen, pas vanaf een bepaalde grens moet je over het geld boven die grens zoveel procent betalen. KINDERBIJSLAG IS NIET ALS EXTRA ZAKCENTJES BEDOELD! (het is bedoeld voor duurdere dingen als schoenen, bedden en gewoon eten enzo.) Groetjes, Didier
Mee eens! Wij leven met 5-en van 1salaris en wij hebben de kinderbijslag echt nodig voor de kinderen!
Een goede manier om aan geld te kmen voor Den Haag zou zijn hun eigen inkomens eens naar beneden halen! Moet je kijken wat je dán over hebt!
Jeetje zeg! Als je iets meer dan modaal verdient en gewoon een normaal huisje(rijtjes woning) hebt gekocht dan krijg je dus ook veel minder dan nu! En ik lees hier wel erg veel afgunst en onzin over mensen met een hoger inkomen... Nou en als mensen een heel groot huis kopen en 2 auto's hebben? Die mensen dragen wel het meest bij aan belasting, en raad eens wat er met die belastingcentjes wordt betaald? Juist de uitkeringen en kinderbijslagen enz enz.. dus iets meer respect voor mensen die hard werken en lang moeten studeren en ook nog eens elk jaar opnieuw een bijscholing moeten volgen is wel op z'n plek denk ik zo. En we weten allemaal dat je niets voor niets krijgt, en ik heb zelf een uitkering gehad en kreeg dus huursubsidie, alle kinderkortingen, kinderopvang, studies en noem het maar op en ik had geen schulden gemaakt dus ik kon riant rondkomen! Dus ik weet hoe het is in een uitkering. En vergeet niet: Je krijgt een uitkering zomaar zonder dat je er ook maar 1 uur voor hoeft te werken, dus dan mag je sowieso niet klagen, want er zijn landen waar het slechter is hoor! En je kiest zelf welke baan je neemt, en als jij ervoor kiest om met je 16e in de fabriek te gaan staan, is dat prima, maar kom dan niet aan met:Ik heb meer recht op geld van de regering, omdat ik weinig verdien. Ik vind het echt van de zotte om kinderbijslag inkomens afhankelijk te maken! Hoe harder je werkt hoe meer je moet inleveren lijkt het wel!
Belachelijk zeg. Zoveel mensen worden hier nu weer de dupe van. Dat ze eens op iets anders gaan bezuinigen zeg...
Iemand stelt hier dat dat best kan omdat gezinnen met en hoog inkomen zoveel onzin-aankopen doen Ik vindt dat dus echt bizar. Als je bijna niks aan inkomen hebt wordt je geholpen, maar als je bijv. lang gestudeerd hebt en geinvesteerd om een goede functie te krijgen, heb je er ineens geen recht meer op. Ik bedoel, die mensen hebben niet voor niks een hoger inkomen, daar moeten ze ook aardig wat voor doen.... Dus vind ik het echt bizar
dus kinderen opvoeden is niet hard werken ik heb meer respect voor vrouwen die thuis blijven en een echte mama voor hun kinderen zijn, dan de mama's die gaan werken en hun kind op een opvang dumpen, lekker makelijk een ander je kind op laten voeden. Dan mag je idd ook mee betalen aan de mama's die WEL voor hun eigen kind zorgen, dus ja werken en inleveren dat geld!
Nogmaals: veel mensen kunnen niet kiezen welke baan ze nemen! En heel veel mensen met een lager inkomen werken keihard voor die paar lullige centen. Ik sta helemaal achter inkomensafhankelijke kinderbijslag en alle toeslagen. Mijn ouders verdienen ook erg goed en staan er ook achter. Sterker nog, als mensen met hogere inkomens twee auto's hebben en een hoge hypotheek én ze krijgen kinderbijslag, moeten wij met z'n allen betalen voor die auto's en hoge hypotheek! Groetjes, Didier
Ik ben niet tegen een inkomensafhankelijke bijdrage, echter waar trek je de grens! Feit blijft dat mensen met een hoger inkomen zwaarder belast worden, denk aan belastingtarief, geen zorgtoeslag, geen/nauwelijks tegemoetkoming kinderopvang, verhoging belasting op leaseauto's (alsof die dingen gratis zijn), en zo nog een aantal. Maar goed, zo lang ik onzin aankopen blijf doen
Mmm kan me er nog niet echt iets bij voorstellen. Iets meer info zou ik wel fijn vinden. Ik vind dit een rare uitspraak eerlijk gezegd. De baan die je kiest is ook nog altijd afhankelijk van de gaven die je hebt. Hoeveel intelligentie heb je, pas je in het onderwijssysteem om maar wat te noemen. Ik heb universiteit gedaan, maar heb wel een echte exacte deuk. Ik was afwezig toen de wiskundeknobbels uitgedeeld werden . Nou dan vallen er al veel studies af hoor! En dat is maar een klein voorbeeldje...
ach je kan discusieren wat je wilt, feit blijft dat de wet er wel komt, hoge inkomens moeten inleveren en de lage gaan er op vooruit, en zo is het maar net, en een heel goed plan dus om op de eerste post terug te komen: helemaal mee eens dat dit door gaat
Ik ben wel benieuwd waar ze de grens trekken... dat lijkt me het allerbelangrijkste in deze discussie. Je hebt 'rijk' en 'rijk'.
Ik ben het er echt niet mee eens. Mijn vriend studeert nu heel hard, heeft eerst zijn mavo gedaan, toen mbo en nu hbo. Daar moet hij heel erg zijn best voor doen en het komt hem ook maar niet zo aanwaaien. Als je nagaat wat dat ons nu kost aan studiekosten ed, hij heeft straks ook een studieschuld die terugbetaald moet worden. Zou het dan bijzonder oneerlijk vinden dat hij gestraft wordt voor zijn hoge inzet, doordat we dan minder geld krijgen... Verder werk ik zelf als secretaresse en ik kom ook niet al een te rijk gezin. Mijn vader werkt zijn hele leven al heel hard al postbode, dus dat is ook hard werken voor minder geld, maar vind daarom niet dat mensen die meer verdienen minder recht hebben op het geld, zij betalen er zelf ook meer aan. Snap trouwens helemaal niet wat een discussie over werkende/niet werkende moeders hier thuis doet... lijkt me niet echt relevant voor dit onderwerp.