Kabinet zet mes in kinderbijslag

Discussion in 'De lounge' started by wendy1611, Sep 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Toen had bijna geen enkele vrouw de luxe om thuis te blijven hoor.... :D

2. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    daar ben ik het dus helemaal mee eens.

en wat betrefd het thuis blijven om je kinderen op te voeden dat is allemaal makkelijk gezegt.
    dat wil iedereen wel, maar ik ken mensen genoeg die dat niet kunnen, gewoon weg omdat de rekeningen hoger zijn als het salaris wat er iedere maand binnen komt.
    dus wat voor keuze heb je dan?
    iedere moeder wil wel thuis voor hun eigen kinderen zorgen..

en je hebt een goed inkomen, of een hoog inkomen, sommige mensen met een heel hoog inkomen kijken niet eens welke rekeningen ze iedere maand moeten betalen, of waar ze hun geld nu weer aan uit gaan geven.

dat is heel wat anders dan mensen met een goed inkomen die net zo goed moeten kijken waar ze het geld aan uitgeven.......

3. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Foutje, dubbel

4. Niet meer actief

toen had men ook nog geen ziektenkostenverzekeringen :D

ik denk dat ik de teletijdmachine van Prof.Barabas ga lenen ;)

5. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant

6. Niet meer actief

goed gedaan joh :D

7. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja joh, wat moet ik anders met mijn tijd...

Maar even serieus, want ik had het ook nog ergens anders over: vind jij jezelf een betere moeder als een werkende moeder?

8. Niet meer actief

oeh daar vraag je wat, maar tja wat zal ik zeggen, niks want het mag hier toch niet over wat anders gaan, dus aub nieuw topic erover openen ;)

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nou, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken hoor. Ik ken genoeg vrouwen die financieel gezien thuis kunnen blijven, maar dit zelf niet willen...

10. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou die behoefte heb ik niet, wilde het alleen vragen omdat ik het een behoorlijk gedurfde uitspraak vond..

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    Helemaal mee eens !
    Ik bedoel wie bepaald wat een hoog inkomen is? Stel men heeft 4 a 5 kinderen dan zijn de uitgaven hoger of geldt er dan een regel had je maar niet zoveel kinderen moeten nemen?
    Dan zeg ik op mijn beurt alleen kijken naar inkomsten is niet voldoende maar kijk dan naar het totaal plaatje inkomsten / uitgaven.

Sorry maar ik vind het maar een K land worden hier

12. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Dus moeders moeten thuisblijven zodat onze sterke mannen voor ons kunnen gaan werken, omdat we anders de kinderen verwaarlozen?...*proest*

Sorry hoor, maar daar kan ik alleen maar om lachen.
    Kinderen kunnen ook een excuus zijn omdat je nog lekker ff niet hoeft te werken(ja ik ken werkelijk vrouwen die dit tegen me hebben gezegd: Ik hoop dat ik snel weer zwanger word, anders moet ik verplicht solliciteren, en stel je voor dat ik word aangenomen.)

Ow ja en even voor de duidelijkheid moeders die parttime of thuiswerken(zoals ik) voeden gewoon hun eigen kinderen op hoor...en ze werken...en het gaat prima!
    Kinderen zijn het grootste gedeelte van de dag naar school, dus genoeg wat je dan kan doen.
    En als je nog een kleintje thuis hebt kun je toch een oppaskindje nemen ofzo?
    Of ben je dan ook een slechte moeder?

13. Niet meer actief

nee hoor, ook ik werk thuis, en dat gaat prima samen met de opvoeding van mijn kindjes :D
    zo ben je toch de hele dag bij je kinderen EN verdien je geld ;)

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    Volgens mij ging dit topic over de vermindering van kinderbijslag en niet over hoe een ander zijn inkomsten besteed of een werkende moeder nu beter is dan een thuisblijvende moeder en vise versa.

Ik ben moeder van 5 kinderen en geloof me ik werk me uit de naad. En ik ben niet een moeder die niet partime wil werken maar gewoon ook niet kan.
    Ik vind dit nou niet een plek om kritiek te uiten over een andere moeder die wel thuis is om voor haar kinderen te zorgen, want elke situatie is weer anders .

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    sorry hoor...maar ik vind dat er hier met een aantal (dat is nog beschaafd gezegd) genoemde uitspraken nogal wat mensen voor de kop gestoten word. belachelijk zeg, niet alleen voor de mindere inkomens maar ook voor de meerdere iedereen heeft een mening, maar een beetje respect voor elkaar kan geen kwaad lijkt me zo!

Ik ga niet in detail treden want dat heeft geen zin...maar ik vind het een niet zo'n fijn onderwerp meer!

Kom op word volwassen! Je gaat hier toch geen mensen de grond in boren door te zeggen jij werkt wel hard en jij niet! doe effe normaal!

hier valt mijn mond van open =;

16. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Eigenlijk vind ik het sowieso oneerlijk ik koop ook geen dure merkkleding..behalve als het 50% korting is ofzo.

Als wij straks ons kindje naar de peuterspeelzaal doen betalen we ook na inkomen, dat betekend dus dat wij in principe ook voor andere kinderen moeten betalen waarvan de ouders minder geld hebben...WAAROM? Mijn kind eet niet meer of minder als een ander kind en gebruikt ook niet meer vouwpapiertjes!
    En eigenlijk heb ik ook een beetje moeite met mensen die een erg laag inkomen hebben en dan met 5 kinderen rondlopen en het eigenlijk niet kunnen betalen waardoor wij dus voor hun kinderen moeten betalen...kinderen kosten nou eenmaal heel veel geld!
    Als je het niet zo ruim hebt zou ik echt geen 5 kinderen nemen...maar ja dat is wel een heel gevoelig onderwerp ben ik bang.
    Maar dat neemt niet weg dat je die keus bewust hebt gemaakt en dan moet je niet klagen dat je nergens geld voor hebt.
    Hoeveel kinderbijslag zullen die wel niet krijgen met een minimum inkomen en 5 kinderen?
    En dan zullen wij en meer betalen en ook nog eens geen kinderbijslag krijgen?
    Sorry maar ik kan er echt boos over worden...alsof ons het geld zo komt aanwaaien.

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    streepjes...wie zegt dat je die keus bewust hebt gemaakt!

jemig zeg let op wat je zegt!

18. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Lijkt me sterk dat je per ongeluk 5 keer zwanger word...
    ;)

19. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige

Bedoel je mij in dit verhaal?/
    Want dan wil ik je wel even haarfijn uitleg geven hoor!

20. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    NEE! ik bedoelde absoluut jou niet!

Ik bedoelde iemand in het dorp hier die ik ken...

Share This Page