inderdaad streepjes, de peuterspeelzaal kost ons veel meer geld dan een kinderdagverblijf zou kosten, echt belachelijk. En waar blijft al dat respect in dit topic zeg! wat een reacties
Nee maar je kiest niet altijd voor je gezinssituatie (noem: reorganisaties op het werk en ontslagen worden, ziekte, scheiden etc. etc.) Je kunt mensen met dat soort uitspraken heel erg voor het hoofd storen. Ik ben btw ook niet bewust mama van 2 kindjes, een tweeling krijgen overkomt je Maar betekent wel dat we nu meer kosten hebben dan we vantevoren bedacht hadden en zou het wel heel naar vinden als er in de kinderbijslag gesneden wordt, want dat extraatje hebben we maar al te hard nodig.
Ow en sowieso, niemand hoeft mij ergens uitleg van te geven, maar sommigen hier die zeggen dat het goed is dat de hogere inkomens geen kinderbijslag meer krijgen, omdat wij toch alleen maar "onzin spullen" kopen..dat kan ik niet waarderen en dan word ik een beetje humeurig..valt het op (-;
Ik wil al zeggen namelijk. Ik bedoel niet elke situatie is het zelfde natuurlijk. Kijk maar eens naar de samengestelde gezinnen waar soms gezinnen bij zijn van wel 7 a 8 kinderen. Liefde overkomt je en als je partner dan ook kids heeft dan moet dat je er niet van weerhouden om een gelukkig leven op te bouwen. Dat neemt niet weg dat het erg zwaar is en dat er een aantal offeringen gebracht zullen worden van b.v het thuis blijven en voor de kinderen zorgen, want wees nou eerlijk wie doet er nou 5 of meer kinderen in een kinderopvang om partime te kunnen werken?
Wat een discussie zeg Ik ben wel thuismoeder en ik doe het graag! maar ik kan ook niet anders op het moment. En kinderen zijn duur maar ze zijn ook zo duur als je het zelf maakt....je kan mooie kleding kopen als het net in de winkel is maar je kan ook in de uitverkoop mooie kleding kopen, je kan dure luiers nemen maar ook goedkope(als je kind ertegen kan) en ga zo maar door....en het eerste kind is het duurst hoor want voor de eerste moet je vaak alles aanschaffen (of je krijgt het maar niet iedereen heeft dat "geluk") Het gaat hierover kinderbijslag, nou ik ben benieuwd van de overheid nu weer eens bedenkt. We leven niet echt in een tolerant land zeg met sommige opmerkingen
Bah en ik word humeurig van mensen die maar al te graag een ander in een hokje willen plaatsen dat bewijst van erg veel kortzichtigheid en geen inlevensvermogen.
Ik ben er dus voor om iedereen een gelijk bedrag te geven, alle kinderen zijn even duur... Als ze ergens in gaan snijden laat het dan maar de hypotheekrenteaftrek zijn! Sorry hoor, maar iedereen die een huis nan 1 miljoen koopt ofzo en dan geld terug krijgt iedere maand vind ik belachelijk...Koop dan maar een huis van een half miljoen die kun je dan zo betalen... Hypotheekrente aftrek is niet bedoeld om een huis van 1 miljoen te kopen(kijk even naar de bekende nederlanders)
jet75: Ik heb ook een samengesteldgezin, of hoe de buitenwereld het ook maar wil noemen.. En ik begrijp heel goed juist wat je bedoeld, en ik gun jou van harte de kinderbijslag...eigenlijk gun ik iedereen de kinderbijslag, ik vind het gewoon niet kunnen dat er verschil wordt gemaakt... Moet wel zeggen dat ik het in de bijstand toen ook niet erg motiverend vond om te gaan werken, omdat ik dan minder overhield in de maand dan als ik wel werkte, omdat ik dan de huursubsidie ed kwijt was en de kinderopvang niet meer betaald kreeg en nog meer van die dingen..ik denk dat dit het nog erger maakt..
tja ik vind het een moeilijk onderwerp! het is inderdaad zo waar trekken ze de lijn met een hoog inkomen? ik heb het er wel eens met mijn vriend over of we aan een tweede beginnen of niet alles is zo duur! en tja die kinderbijslag is dan toch wel heel mooi mee genomen. wat betrefd de hypotheekrenteaftrek dat is niet alleen voor mensen met een huis van een miljoen ofzo! wij hebben ook een huisje gekocht niet superduur en krijgen ook maandelijks een bedrag terug, daar hou je ook rekening mee als je koopt. als ik dat niet terug zou krijgen zou het allemaal wel erg duur worden. en wat betreft moeders die thuisblijven bij de kids of moeders die werken daar kun je echt niets over zeggen welke nou een goede opvoeding geeft! dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn! ik werk zelf partime maar voed mijn kind toch ook zelf op en naar mijn idee gaat het toch echt wel goed ondanks ik werk.
Ik bedoelde dat ze bij de hypotheekrenteaftrek best een grens zouden mogen trekken...huizen tot 300.000 bijv krijgen het wel en daarboven moet je het zelf financieren en anders moet je maar wat minder riant gaan wonen. Lijkt me niet echt onredelijk.
Van mij wel Ach ja we hebben er toch niets over te zeggen... Het is wel duidelijk dat de PvdA terug is
Mijn vriend zei iets heel interessants laatst. Het ging erover dat de armere mensen in Nederland blij mogen zijn met de rijken aangezien veel van hun geld naar hen toegaan. Het zou eigenlijk stom zijn om nog meer geld van de rijken af te troggelen aangezien de kans dan bestaat dat deze groep mensen zich in een ander land gaan vertoeven en dan houden we minder geld over. Hij zei het iets mooier dan ik btw, maar waarschijnlijk begrijpen jullie de strekking wel (hij is btw anti PVDA)
Als ik niet werk kunnen wij onze hypotheek niet betalen, ook al hebben we een riant inkomen. Ik vind dat je wel heel kort door de bocht gaat. Ik vind het niet erg dat ik minder kinderbijslag krijg dan iemand die alleen is en 3 kinderen heeft. Als vrouwen niet gaan werken nadat ze kinderen hebben gekregen wordt Nederland in zijn geheel armer (want er komt geen belastingeld meer binnen), dan kan er helemaal geen kinderbijslag meer gegeven worden.
vindt dat iedereen gelijk over de kam geschoren moet worden ofwel voor iedereen ofwel voor niemand. veel mensen die nu een hoog inkomen hebben hebben daar gewoon keihard voor moeten studeren ofwel keihard voor moeten werken. maar dat wil nog niet zeggen dat ze een ander gaan moeten onderhouden omdat ze meer geld hebben. zo gaan mensen die op de sociale dienst zitten weet niet hoe dat in nederland heet uitkering mss helemaal geen zin meer hebbe om aan de slag te gaan omdat ze toch onderhouden worden. en dn heb je nog mensen die op papier een laag inkomen hebben maar een bijjob hebben in het zwart en die profiteren daar dus lekker dubbel van want die krijgen die kinderbijslag wel en ze moeten die zwartverdiende centjes aan niemand afgeven. dit is mijn mening hierover al woon ik zelf in belgie en ken ik nederland niet zo goed. hier is het ieder het zijne en zo vind ik het toch zeker als je keihard hebt moeten werken ervoor.
Tja...wij...als ouders en aanstaand ouders en wannabe ouders ..kiezen toch zelf er voor om iemand op deze wereld te zetten? Waarom wil iedereen daarvoor geld hebben....als je gaat trouwen bekijk je toch ook de kosten en spaar je wat (je gaat toch niet van uit dat je je bruiloft kan betalen met alle envolopen met inhoud die je die dag ontvangt)? Heel gek maar ik zie dat met een mensje op de wereld zetten het zelfde...dan spaar je ook wat van te voren...je bekijkt hoe je dat doe me werk...minder werk..geen verre vakanties..etc etc. Begrijp me niet verkeerd, uitkering moet je ook gewoon aanpakken...maar dat mensen met een hoog inkomen netzoveel te besteden hebben omdat ze hooge vaste lasten hebben gaat er niet in...oke als ze dat hebben ...tja je hoeft geen huis te kopen van 1 mil. of energie slurpende duure auto's te rijden... Studie financiering...de verlenging van kinderbijslag...is ook inkomens afhangkelijk...waarom kinderbijslag niet?
Het probleem is dus dat als je net boven de grens zit (zoals wij) je dus overal net buiten valt..we krijgen niets nergens van en betalen overal meer voor als het na inkomen gaat. Terwijl mijn vriend dus gewoon heel veel werkt en ik ook...