ik persoonlijk vindt het belachelijk dat ze gaan "snijden" in de kinderbijslag... mijn man werkt als zelfstandigondernemer en verdient heel erg goed ja, maar moet hij gestraft worden omdat hij "geleerd"" heeft voor zijn vak, en vaak weken maakt van 7 dgn in de week? ja blijkbaar wel als het aan Den Haag ligt.. de mensen hier zeggen af en toe dingen als, als je goed verdient heb je het niet nodig, maar ik mis het begrip van die mensen dat het juist door de mensen met hogere inkomens is dat zij dingen als kinderbijslag - huurtoeslag - kinderkorting e.d. ontvangen... want die mensen met die hogere inkomens die hun geld aan "onzin"dingen uitgeven, geven een heel groot percentage van hun "zuur verdiende centen" aan de belasting, die daarmee jouw potje "spekt"... maar nee niks ervan, laten we die nog meer aanpakken, laten we ze nog meer straffen voor het beroep dat ze hebben gekozen (en daarmee ook het inkomen bepalen)... wat mijn man jaarlijks af moet dragen aan belasting, kunnen 2 bijstandsgezinnen een jaar van leven (om het maar ff kort te zeggen) kun je wel op je klompen uitrekenen wat hij zo ongeveerd verdient... genoeg, maar hij draagt ook genoeg af...net zo goed als andere mensen met een hoog inkomen die meer dan genoeg moeten afdragen... kom zeg, val die mensen die voor jouw pot zorgen niet al te hard, aan, want als die er niet zouden zijn, zouden er voor die mensen die het met minder moeten doen, nog minder zijn... dus idd wat er al geopperd is, iets meer respect voor diegene die een goed stel hersens heeft meegekregen bij de geboorte en daar ook wat mee hebben gedaan... er zijn meer dan genoeg andere dingen waar ze in zouden kunnen snijden om aan dat miljard te komen (wat een geld trouwens zeg) begin te snijden bij de topinkomens van Den Haag en dan voornamelijk in die belachelijk hoge bonussen, en op al die andere "gouden handdrukken" laat ze daar maar beginnen ipv bij "het gewone volk"..... als je boven een bepaalde inkomensgrens zit, val je al genoeg "buiten de boot"wat betreft kortingen en toeslagen e.d. (huurtoeslag - zorgtoeslag - kinderkortingen e.d.) en dan hoef je nog niet eens "vet te verdienen" om wdb buiten de boot te vallen.... een beperking op de hypotheekrenteaftrek lijkt mij persoonlijk idd niet zo'n heel gek idee ware het niet dat de mensen in Den Haag dan hun eigen portemonee treffen want 9 van de 10 wonen in Koopwoningen die pakweg tegen een miljoen aanzitten, dus dat idee zouden ze denk ik niet zo gauw zien zitten... zet de grens alleen al op 500.000 en er kunnen er genoeg hun huis verkopen (vanuit den haag) dus nee dat idee zullen ze niet zo fijn vinden... maar goed we zullen het allemaal wel weer zien.... hoe dan ook meiden, een beetje meer respect zou niet misstaan, niet aan de kant van de wat "betere" bedeelde (om het maar ff zo te zeggen) als aan de kant van degene die het met wat minder moeten doen.... gr.smoekie
En daar gaan we weer; de hogere inkomens mogen weer inleveren! Ik ben het er niet mee eens, wij hebben inderdaad een hoog inkomen, maar als je ziet hoeveel belasting wij betalen? Meer dan de helft. Verder komen we niet in aanmerking voor allerlei belastingvoordeeltjes. Wij dragen ook veel bij aan de staatspot, maar wij zien daar niets van terug. Dan de discussie dat we zo nodig een groot huis moeten kopen. Natuurlijk, niet vervelend, maar dit is de enige manier om niet al ons geld te zien wegstromen naar de belasting. Een hoge hypotheek is de enige manier om belasting terug te vangen, omdat we ook het meest mogen aftrekken.Het is dus een investering in de toekomst, echter het betekent wel dat we hoge maandlasten hebben. Ik stel zeker niet ter discussie dat iedereen hard werkt.Maar er zitten we nadelen aan , dat mijn man een hoog inkomen heeft. Hij werkt ontzettend veel over, krijgt daar geen vrije tijd voor terug, dus worden die uren betaald...en daar is de belasting weer blij mee!Mijn man heeft bijna geen vrije tijd, wel hoge verantwoordelijkheid. Daarbij vaak op zakenreis, wat weer inhoudt dat ik bijna niet kan werken, dat kost dus weer salaris. Kortom, het is zo lang als het breed is. Natuurlijk is het logisch dat hogere inkomens meer lasten hebben, ik ben ook zeker voor lastenverlichting voor de lagere inkomens.Echter niet via de kinderbijslag.Ik vind namelijk toch al , dat er te weinig wordt gedaan voor kinderen. Kijk maar naar school, en de kosten hiervan. Studeren is bijna niet op te brengen voor normale inkomens. Er zijn landen genoeg waarbij school geen geld kost. Immers, investeren in kinderen, is goed voor later. Nederland is aan het vergrijzen, een klein groepje werkenden moeten de lasten opbrengen voor de ouderen. Laten we dan stimuleren dat er weer meer kinderen komen.Maar dat is nu bijna onbetaalbaar.
Het is terecht dat dit inkomensafhankelijk wordt, ik vind het alleen wel belachelijk dat er aan gezinnen getrokken moet worden. Wat bezuinigen op ons koningshuis en de belachelijk hoge inkomens van topmensen, zou wat eerlijker zijn lijkt me..
smurfinnetje schreef: Ik heb heel lang nagedacht voor ik antwoord ging geven omdat deze opmerking mij persoonlijk echt pijn heeft gedaan. Hoe gek dat misschien ook klinkt. Mijn man en ik werken allebei (nog) 5 dagen per week, mijn man werkt van 8 tot 18.00 uur en ik van half 9 tot half 6 (reken maar uit), ik ben de kostwinnaar van ons tweetjes en ga dadelijk als de kleine geboren is 1 dag minder werken, mijn man gaat ook een dag minder werken. Mjn ouders hebben bijna smekend op de deurmat gelegen om te mogen oppassen gedurende 1 dag. De andere twee dagen gaat onze dochter naar een fijn kinderdagverblijf hier om de hoek. Als ik het zelf kon indelen zaten we beiden op ons gat thuis om de kleine op te voeden (want waarom zou de vrouw dit alleen moeten doen? DAT vind ik nou een kromme gedachte) al wonend in het huis waar we nu in wonen. Maar helaas, dat is niet haalbaar. Na veel rekenen, wikken en wegen zijn wij tot de conlusie gekomen dat dit (zie bovenstaand) de beste oplossing is voor ons, we kunnen blijven wonen waar we nu wonen én we hebben allebei een hele dag met onze ukkepuk. Om je een idee te geven; wij gaan volgend jaar voor het eerst in drie jaar op vakantie. Veel mensen kunnen zich dit niet voorstellen, maar toch is het echt waar, vakanties, etentjes en dat soort leuke dingen zijn voor ons een LUXE. Wij sparen voor de komst van onze kleine, wij krijgen geen kortingen of wat dan ook (huurtoeslag, zorgtoeslag etc) omdat IK teveel verdien. Wij hebben helemaal geen rekening gehouden met het feit dat wij kinderbijslag zullen krijgen volgend jaar, dat is alleen maar mooi meegenomen, de helft za op haar spaarrekening gestort worden en van de andere helft kopen we iets leuks voor haar. De gedachte wat wij ons kind "dumpen" in een kinderopvang vind ik persoonlijk VEEL te ver gaan, ik dump helemaal niks, ik breng mijn kind met liefde daarheen omdat ze daar ook leert spelen, sociale contacten opdoen, leert te delen en leert dat de wereld echt niet alleen om haar draait, aan het einde van de dag haal ik haar met liefde weer op. Ik ben wel heel erg benieuwd waar jullie het allemaal van betalen dan? Zal jouw man wel een geweldige baan hebben, wat heel fijn is voor jullie, maar oordeel dan niet over werkende moeders, daar zit vaak veel meer achter als bovengenoemde kortzinnige opmerking....
"...Zegt iemand die geen kinderen heeft" Lekker makkelijk gezegd hoor... enne... mijn zoon gaat ook naar de opvang maar ik DUMP hem niet hoor... Ik breng hem gewoon met de weetheid dat er heel goed voor hem wordt gezorgd. En waarom dat ik hem daar naar toe breng? Mijn man heeft een prima inkomen... ik werk parttime... we hebben helemaaaal geen duur huis maar toch moeten me met ons 2-en werken omdat we er anders niet komen. En we gaan echt niet 10 x per maand uit eten...
Hier kan ik mij heel erg in vinden. Ik leer ook nog steeds, voor mijzelf maar ook voor mijn kind (en eventuele kids die ik nog hoop te krijgen) Mijn vriend heeft ook lang in de schoolbanken gezeten en verdiend dus ook een goed salaris. Ik hoop ook een goed salaris te verdienen als ik klaar ben met mijn opleiding. Mijn studie betaal ik zelf, al vanaf mijn 18e. Ik wil ook graag dat mijn kinderen straks als ze dat willen kunnen gaan studeren. Hier werk ik hard voor, en het is jammer dat het inderdaad straks "afgestraft" wordt door bijvoorbeeld in de kinderbijslag te gaan snijden. Begrijp me niet verkeerd, ik snap echt wel dat een alleenstaande moeder met 3 kinderen wat meer nodig heeft, en die gun ik het ook wel. Maar als pietje te lui is om een opleiding te volgen en te gaan werken in een fabriek of wat dan ook, en wel de volle pond krijgt.. nee dat vindt ik niet bepaald eerlijk. Oja ik breng mijn zoon ook naar een gastouder een aantal uur per week. He wat ben ik toch een slechte moeder! Werken of leren nee dat doe je niet voor je gezin maar voor jezelf, en daarom dump je je kind. pfff smurfinnetje ik vraag me echt af hoe oud je bent... Wat een kortzichtigheid..
Ik ben het helemaal met Smoekie eens. De wat betere bedeelde worden gelijk gestrafd omdat ze hard hebben geleerd en gewerkt om te verdienen wat ze nu verdienen. Plus dat mijn man wel betaald wordt ook om zijn hoge verantwoordelijkheid, lees 1 foutje en het kan wel een mensen leven kosten. Ik werk bijv. niet omdat het niet hoef dus zijn inkomen komt misschien op hetzelfde neer als beide ouders blijven werken.
Meiden vergeet niet dat niet iedereen geboren wordt met een goed stel hersenen en dus een goede opleiding kan gaan volgen. Maar idd iemand die niet wil werken en wel geniet van alle kortingen en extra-tjes .... laten ze die maar eens gaan korten! Mijn man studeert nog steeds en hopelijk hebben we in de toekomst ook een fijn inkomen. Zou het jammer vinden als we dan gestraft worden door gekort te worden op de kinderbijslag. En wij DUMPEN onze kinderen niet in het kdv/bso. Wat een ontzettende *piep* opmerking! Misschien eens nadenken voordat je zoiets zegt smurfinnetje!
Oh sorry, echt, mijn excuses... dat wist ik niet Maar dan uitgaande van wat je schrijft... jij bent thuisblijfmama? En je man heeft een redelijke/goede baan? Wij hebben 2 kinderen, een koophuis, man werkt fulltime, ik parttime. Doen echt geen overdreven (onzin)dingen en redden het elke maand weer net...
ik blijf het DUMPEN vinden ja daar blijf ik bij, heb er goed over nagedacht hoor (voor zover dat kan natuurlijk met mn weinige hersens )
Eigenljik vind ik juist dat je beloond moet worden dat je wel werk hebt! Geef iedereen die werkt meer belastingvoordeeltjes zodat werken aantrekkelijker wordt dan thuis zitten! Niemand met een bijstand wil nog werken dadelijk...ik hoor het nu al vaak: ik zou gek zijn als ik ga werken, want dan raken we de huursubsidie kwijt en de kinderkorting en dan werk ik voor niets.. Ik vind niet dat niet werken beloond moet worden met extra kinderbijslag...of andere teruggaven.. (dan heb ik het over werklozen die een bijstand krijgen)
We kunnen tegen jou ook zeggen dat je lui bent omdat je thuis blijft zitten en je kinderen als excuus gebruikt om niks te hoeven doen? Maar dat doen we toch ook niet
nee hoor mn man verdiend net 1400 euro per maand als je het perse wilt weten, echt geen wereldbaan, en ja ik ben thuidblijfmama,. bewust voor gekozen toen de oudste (gehandicapt) werd geboren, dus ik zit al ruim twaalf jaar thuis. ik verdien op een andere manier ons geld om rond te komen, en nee we krijgen geen huurtoeslag, geen zorgtoeslag en straks dus ook geen kinderbijslag meer, maar ik zit er niet mee, geef het liever aan gezinnen die het geld echt nodig hebben.
mag je zeggen hoor, ga jij eens een gehandicapt kind en drie gezonde kinderen verzorgen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar, ja dat is pas luiheid, helemaal gelijk
Ik zeg toch ook niet dat je lui bent?Ik zei dat we dat kunnen zeggen(wat ook een stomme opmerking zou zijn) Maar je veroordeeld ons wel dat we werken en ons kind dumpen... Dus je krijgt respect als je die ook geeft..snap je?