smurfinnetje , Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar wat jij doet aangezien je geen zorgtoeslag etc krijgt?
Jammer dat jij het zo vind overkomen, helaas zien wij geen andere oplossing aangezien ik kostwinnaar ben en wij het geld hard nodig hebben, ik ben én blijf positief over de kinderopvang. En dan nog, als jij overdag aan het handelen ben op de beurs (zie ander topic) dan heb jij toch ook geen tijd voor je kinderen (maar dat zal ik waarschijnlijk helemaaaaaaaaal verkeerd zien), gezellig een mama die de hele dag achter de pc zit . Iedereen maakt keuzes, als jij respect van een ander wilt moet je het ook voor een ander kunnen opbrengen, misschien kun je iets minder hard oordelen over mensen (vrouwen?) die buiten huis werken en hun bijdrage doen aan de kinderbijslag (als in; dat zijn jouw woorden). Hm?
Nou petje af toch? Tipje: een ervarings baan nemen..Krijg je gewoon een uitkering(of niet) en je doet wel werkervaring op en dat kost de werkgeven dus niets. Zo heb ik eens een baan als medisch typiste gekregen in een ziekenhuis!
Mee eens dan ooh dus smurfinnetje zit op de beurs. Haha ja lijkt me ook dat dat niet vanzelf gaat zul je indd ook wel iets voor moeten doen. Dus je werkt thuis. Dat is iets heel anders dan niet werken. Ben benieuwd of je als jij niet thuis zou werken dus ook geen inkomen zou hebben dus met 1400,- per maand zou moeten rondkomen met 4 kids, nog zo hard zou schreeuwen over werkende moeders.
even snel nog: je plaats een order op de beurs en wacht tot die uitgevoerd is, kan soms wel drie, vier, vijf uur overheen gaan, dus tot die tijd kijk je eens af en toe op je schermpje maar de meeste tijd wandel je gewoon rond hoor en nu ben k echt weg doei doei
Een ervaringsbaan... nog nooit van gehoord... ben inderdaad maar wel aan het rondkijken naar vrijwillgerswerk zodat ik wel ervaring op kan doen. Of bedoel je dat?
Dussssssssssss ...... wij dumpen onze kinderen, laten ze door een ander opvoeden, hebben geen zorgen en geen last meer van onze kinderen en als klapper houden we niet van onze kinderen. Heb je zelf door wat je schrijft?
Nee dat is weer wat anders, een ervaringsbaan is gewoon solliciteren naar een baan om ervaring op te doen..volgens mij ook wel ervaringstage genoemd.. En je hebt natuurlijk altijd kans dat je mag blijven als je goed bent, of als er in die tijd een vacature vrij komt. CWI regelde dit voor mij toen.
smurfinnetje je bent hier nu 3 dagen op het forum,geloof dat je nog niet helemaal door hebt hoe de mensen hier met elkaar omgaan. ik denk dat je beter op een ander forum kan gaan kijken...ik kan er zo niet meer opkomen hoe dat forum heet.maar er is ongetwijfeld iemand die de link voor je heeft.
Bedoel je die ene over die kinderwagens? @ Streepjes: bedankt ik ga eens zoeken! (Waar een topic over kinderbijslag al niet goed voor is zeg )
Ja he? hihi Gewoon solliciteren, maar dan bied je je geweldige kwaliteiten gratis aan...(klinkt wel goedkoop he? haha)In ieder geval kun je dat weer mooi op je cv zetten als gewerkt bij... komt meestal beter over dan vrijwillers werk gedaan bij...
ja geloof het wel,die hadden ook een topic over kindjes thuis laten enzo. denk dat de stijl (nl. zonder onderbouwing reageren)haar wel aanstaat. weet niemand de link voor smurfinnetje?
Vrouwen die werken en of leren weten hoe zwaar het is om kinderen met werk te combineren..en volgens mij gaat iedereen stoppen met werken als ze morgen een miljoen winnen, maar helaas kunnen we daar niet allemaal op gaan staan wachten
Die miljoen zou welkom zijn hier. Maar zou denk ik niet stoppen met werken, iig niet thuis gaan zitten. Misschien wel vrijwilligerswerk gaan doen ofzo. Je wereldje wordt dan namelijk wel heel erg klein. En ja ik wil nu eenmaal meer zijn dan alleen moeder en de vrouw van .... Heb ook behoefte aan sociale contacten enz.
Of lekker iets voor jezelf gaan beginnen(droom droom) ja dan krijg je ook zwangerschapsverlof tegenwoordig... Ander topic.
kinderbijslag word dus gekort, het komt weer terug in een vorm van kinderkorting. ben benieuwd hoeveel deze wijzigingen kosten gaan. en dan duurt het natuurlijk weer een tijd voor de belastingdienst alles verwerkt zodat mensen maanden zonder zitten. verder heb ik kinderbijslag nooit gezien als iets waar ik "recht" op had, maar als mooi meegenomen. want zolang ik zelf gekozen heb voor de kinderen ben ik nog steeds de verantwoordelijke die moet zorgen dat ze krijgen wat ze nodig hebben.
Vind het idee van Ruby over de link naar een ander forum een goed plan. Je komt hier net kijken, en volgens mij kun je nu al gemist worden als kiespijn....
Als ik een miljoen win ga ik ook gelijk stoppen met werken! Maar ik denk dat als ik een week thuis zit dat ik dan gék wordt, dan ga ik ook vrijwilligerswerk doen. Ik ben het eens met Noura, wij zien de kinderbijslag als iets wat mooi meegenomen is, daarom zijn wij nog wel verantwoordelijk voor de opvoeding van onze kinderen (ongeacht of dar kdvbij komt kijken of niet, dat is ONZE keuze).